Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 22:24

Tahref

God bless you

Topicstarter
Hallo allen, ik ben een zoektocht begonnen naar een smarthpone van max 140 euro.
Bij het zoeken kwam ik een aantal interressante phones tegen.
Uiteindelijk blijven er een aantal over waarvan ik moeilijk kan bepalen welke ik hieruit zou moeten kiezen. De volgende specs zijn een must:

besturingssysteem: Andriod
Aantal cores: Quad Core
Camera: minaal 5 mp en met flits

De phones die ik dan nog kan kiezen zijn als volgt:

http://tweakers.net/price...;424193;415934/categorie/

-LG L Fino
-Honor 3C 3G
-Archos 45 Helium
-LG Optimus F60
-Wiko Rainbow
-Huawei Ascend G6
-Huawei Ascend G610
-Alcatel OneTouch Pop 2
-Acer Liquid Z500

Zijn er tussen deze telefoon al een aantal die ik links zou moeten laten liggen in verband met ervaring van tweakers?

De Honor 3c lijkt door middel van rauwe specs het best, maar zie ik dan iets over het hoofd?
Ik hoop hierbij dat ik geholpen kan worden met het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:29
Ik zou €10 tot 20€ bij doen en de Moto G van 2013 nemen, lekker snel omdat er geen zware skins op Android zitten en de update naar 5.0 is ook al in de maak ervoor.

Is een quad-core met 1gb ram, 5mpx camera met flits en 1280x720 scherm resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 20:34
Een china phone kan van pas komen met een relatief klein budget, verscheidene topics zijn er op tweakers en dit is ook wel een handige site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:56
Ik zou Acer en Archos links laten liggen. Wiko ken ik niet dus ook er uit om die reden.

LG, Huawei en Alcatel heb ik allemaal positieve ervaring mee als merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

@Mizgala28 ik zit met een studenten budget. Elke 10 euro dat ik kan besparen zou toch wel lekker zijn.
Heb even naar de Moto G gekeken maar die gaat richting de 180 euro inc verzend kosten.

@Marvin ik heb een beetje op internet rond gekeken. Blijkt toch vaak dat er bij zo'n phone naast de basis kosten andere kosten bij komen.
Tevens kan er nog problemen bijkomen met garantie en dergelijke. Wil het liefst dan toch bij mijn lijstje blijven.

@swhnld Bedankt voor je reactie. Heb zelf nog een beetje rond gekeken op het web naar gebruikers ervaringen.
Je zal vaak toch wel positieve reactie op alle telefoons krijgen doordat voornamelijk nieuwe gebruikers van zo'n phone hun reactie achter laten.
Gebruikers die hun telefoon wat langer hebben zijn te lui of hebben geen zin om nog hun mening op internet te plaatsen.
Uiteindelijk is het toch wel een aantal weken/maanden wachten voordat je echt de zwakke punten van een telefoon begint op te merken.

Desondanks hebben de gebruikservaringen van de Honor 3C en de Huawei G6 het beste gevoel achter gelaten.

Als er iemand is die mij verder kan helpen zou dat erg prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07

Quad

Doof

Ik heb een handson ervaring met de Honor 3C kunnen doen en het is wel een prettig toestel hoor, software lijkt een beetje op MIUI en is verder stabiel. Voelt in elk geval prima aan, is snel en is niet te duur.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:36
En deze? pricewatch: HTC Desire 320 Grijs

Verkeerd gekeken, geen flits...

[ Voor 14% gewijzigd door Rikkie8 op 06-01-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat zijn wel veel mindere specs als een Honor 3C.. Resolutie, werkgeheugen, interne ROM, camera..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Waarom geen Asus Zenfone 5? wel geen quad core, maar dat betekent in dit geval niks, want hij heeft een 21.000+ antutu score en betere 3d prestaties dan de meeste quad cores in die prijsklasse.

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 06-01-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Topicstarter
Cooler_King schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:30:
Waarom geen Asus Zenfone 5? wel geen quad core, maar dat betekent in dit geval niks, want hij heeft een 21.000+ antutu score en betere 3d prestaties dan de meeste quad cores in die prijsklasse.
Heb je misschien een link voor mij waar ik hem voor 140euro kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Of idd de al genoemde moto, of afvragen waarom je persé android wilt met dit budget. Naar mijn mening is het knap lastig om in Nederland een goede android te kopen met zo'n budget. Een Lumia 630 zit ver onder budget maar is een heel leuk dingetje. Flits vind ik bij dit soort toestelletjes van weinig toegevoegde waarde, puur omdat de camera ruk is in lowlight-situaties.

Via import wordt het opzich wel mogelijk om een leuke android te halen met dit budget, maar dan is support vaak een vraagteken.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 14:13
Tahref schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:11:
[...]

Heb je misschien een link voor mij waar ik hem voor 140euro kan bestellen?
Als je even Googlet, zie je direct de advertentie van Howsea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Topicstarter
Bedankt voor de link ziet er heel interessant uit. Het is zeker dat ik na het betalen van het bedrag geen andere bij komende kosten kan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
let op de invoerrechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Je kunt eens kijken naar de Huawei G620S en LG L90.

Als je uit het buitenland (buiten de EU) besteld kunnen er nog douanekosten bijkomen en BTW (21%).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-01-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 650034

Knip, geen reclame

[ Voor 85% gewijzigd door The Wizard op 15-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:14

Soggy

vroemmmm

Hier ook al bijna een jaar een Huawei Honor 3c in gebruik (China import). Standaard skin is niets voor mij, maar de Nova launcher is een prima alternatief. In mijn optiek prima toestel voor deze prijs!

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:29
Wauw echt laag hoor, om een account aanmaken hiervoor.

Uit ervaring van mij en paar vrienden, vooral hier NIET bestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door The Wizard op 15-01-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Topicstarter
Bedankt voor het reageren.
Inmiddels hoeft er niet meer op deze topic gereageerd te worden.

Heb nog even goed naar (gebruikers) reviews van telefoons rond de 140-150 euro gekeken en uiteindelijk heeft de preview van allaboutphones en de review van TrustedReviews ervoor gezorgd dat ik vanochtend toch de Honor C3 heb besteld. Is geen perfecte telefoon maar voor deze prijs lijkt hij mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:27
Absoluut een goede telefoon, ik heb hem gehad, echt een prima telefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 540391

Even een vraagje: (Ik weet niet of ik dat eigenlijk achter dit topic mag plaatsen, maar doe het toch maar even)

Heeft de Honor 3C een goede Wifi-verbinding?
Ik zoek zelf namelijk ook een telefoon in deze prijsklasse, maar een goede wifi-verbinding is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref

Tahref

God bless you

Topicstarter
Hoi Nats99, ik heb de telefoon nu 2 dagen in bezit maar hem niet echt extreem veel gebruikt.
Ik zou niet zo snel weten hoe ik de wifi kwaliteit kan testen maar om even een voorbeeld te geven heb ik de snelheid van mijn laptop tegenover de honor 3c getest via speedtest.net.

(Lenovo Y500) Laptop:

ping: 25ms
download: 38.69 Mbps
upload: 9.54 Mbps

Honor 3C:

ping: 32ms
download: 38.36 Mbps
upload: 9.56 Mbps

Of did daadwerkelijk een goed beeld geeft van de wifi kwaliteit vraag ik mij af.
Ik heb zelf niet zo ervaring met het testen van telefoons en laptop hardware dus voor mij is zo'n vraag moeilijk te beantwoorden. Heb zelf nog geen klachten gehad over de wifi van mijn telefoon. Twitch streams bekijken ging zonder problemen bijvoorbeeld. (Dit alles was trouwens via thuis verbinding)

[ Voor 7% gewijzigd door Tahref op 17-01-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 540391 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:57:
Even een vraagje: (Ik weet niet of ik dat eigenlijk achter dit topic mag plaatsen, maar doe het toch maar even)

Heeft de Honor 3C een goede Wifi-verbinding?
Ik zoek zelf namelijk ook een telefoon in deze prijsklasse, maar een goede wifi-verbinding is wel een must.
Wat vindt je een goede WiFi verbinding? Moet je over 100M nog steeds bereik hebben of moet hij vooral hoge doorvoersnelheden kunnen behalen?

Van wat ik weet van de Honor 3C is het bereik van zowel mobiel als WiFi prima in orde.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 540391

Bedankt voor je antwoord. Hij hoeft geen buitengewone wifi-verbinding te hebben, maar gewoon een zoveel mogelijk optimaal gebruik van de wifi die er is. Je leest namelijk ook wel vaak over budget-smartphones met een gebrekkige wifi, die of niet werkt of heel slecht.
Ik vroeg me daarom af of dit bij de honor 3c het geval is, of dat de honor 3c-wifi gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653376

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Ik zou nu naar de Mediamarkt gaan aangezien alle toestellen flink goedkoper zijn tot zondag. Geen BTW actie namelijk. Ik heb gelijk de LG Optimus F60 gehaald. Top toestel met 4G. Met quadcore processor en 720P HD opnemen. 125 euro is hij.
Pagina: 1