Advies Allround Monitor 21-24 inch

Pagina: 1
Acties:

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-02 10:59
Ik zoek een?
Allround monitor 21-24 inch

Wat is je budget?
Rond de 130 euro of lager.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung Syncmaster S22D390Q Zwart
Ik heb deze samsung op het oog. Het heeft PLS (betere IPS) en een Game-modus, als ik deze pagina mag geloven. Jammer genoeg kan ik amper reviews of ervaringen over dit toestel vinden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb laatst een GTX760 gekregen en ik heb al 8 jaar een outdated monitor, de Philips 170S (1280x1024).
Bezigheden op deze monitor zijn:
Gamen
Anime/Films kijken
Langdurige programmeersessies (dus ik wil geen pijn in mijn ogen krijgen na 4 uur).

Er is niet veel plaats op dit bureau, dus 24 inch is het maximum. Graag net zo duurzaam als deze die ik nu heb.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zit er wellicht enige rek in je budget? Je geeft rond de 130 of lager aan, maar wellicht zou je het iéts kunnen bijstellen?

De reden dat ik dit vraag is omdat de volgende monitor perfect aan je eisen voldoet: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Een AMVA paneel heeft een mooie kleurweergave, zeer diepe zwartwaarden, een goed contrast en géén IPS glow. Daarnaast is de reactietijd perfect geschikt voor gaming.

In feite is een AMVA paneel de beste keuze voor allround gebruik; ook rustig aan de ogen voor langdurig gebruik (lange programmeer sessies). De lage reactietijd is prettig bij gamen en de kleuren/zwartwaarden komen goed van pas bij anime en films kijken.

Als €130 echt de max is dan zal ik met een ander voorstel moeten komen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-02 10:59
stin00 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:52:
Zit er wellicht enige rek in je budget? Je geeft rond de 130 of lager aan, maar wellicht zou je het iéts kunnen bijstellen?
Als deze Iiyama ProLite veel meer waarde biedt voor maar 35 euro meer dan is het geen probleem. Ik had nog nooit van AMVA gehoord en ik wist niet dat IPS last had van een glow effect. Even kijken of ik deze in een winkel kan vinden als voorproef.

Bedankt voor het advies!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:54
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
Ik heb deze hier ook staan en moet zeggen dat hij het geld dubbel en dwars waard is, ik zou het beetje extra geld erinsteken! Mocht je echt bij je budget willen blijven is dit misschien wel wat:
pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart
Qua uiterlijk moeders mooiste niet maar qua beeldscherm goed aan te raden voor die prijs.