Hoe overschakelen tussen 2 videokaarten in laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522970

Topicstarter
Ik heb het probleem met mijn laptop dat is een:

Model: HP Pavilion g7 Notebook PC

Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3612QM @ 2.10 GHz

Geïnstalleerd geheugen(RAM): 8GB

Type systeem: 64bit Windows 7 Home Premium

Videokaarten: Intel(R) HD Graphics 4000 / AMD Radeon HD 7600M Series

Mijn vraag is nu, hoe kan ik voor het spelen van een spel overschakelen van de HD4000 naar de HD7600M videokaart? Ik heb dit al op vele forums opgezocht waar simpelweg als antwoord uitblijkt om het AMD Catalyst Control Center te downloaden, maar daar stuit ik op mijn volgende probleem.. Namelijk telkens ik dat programma download ook al laat ik die dat via de Auto- Detect doen of doe ik het handmatig, werkt dat programma gewoonweg niet.. Als ik het wil opstarten krijg ik telkens de meding: 'AMD CATALYST CONTROL CENTER KAN NIET WORDEN GESTART, ER ZIJN MOMENTEEL GEEN INSTELLINGEN DIE GECONFIGUREERD KUNNEN WORDEN MET AMD CATALYST CONTROL CENTER.'

Ik speel graag de spellen van Total War, die allemaal subliem werken op mijn laptop. Nu zit ik met Rome 2 Total War, die zelfs al worstelt met de laagste settings.

Ik snap er echt niks van, heb vele malen ook de site van 'canyourunit.com' gebruikt. Die aantoont dat mijn laptop dat spel met een makkie zou kunnen draaien maar die site detecteert mijn HD7600 kaart, terwijl Rome 2 bij de instellingen alleen maar mijn HD4000 kaart detecteert..

Ik heb al vele dingen geprobeerd maar niets helpt, enig advies is zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

AzzKickah

06-CENSORED

Weet je zeker dat je de driver voor de Radeon geinstalleerd hebt?
Post eens een screenshot van je apparaatbeheer met de grafische adapters uitgeklapt.

Zo'n schreeuwende topic-titel is niet echt nodig by the way...

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 03-01-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39

br00ky

Moderator Harde Waren
/titel ontschreeuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AzzKickah schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:53:
Weet je zeker dat je de driver voor de Radeon geinstalleerd hebt?
Post eens een screenshot van je apparaatbeheer met de grafische adapters uitgeklapt.

Zo'n schreeuwende topic-titel is niet echt nodig by the way...
Sorry voor de schreeuwende titel, hier de screenshot als dit voldoet.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FD95FY5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik kan met de rechtermuisknop op de snelkoppeling kiezen of ik de Intel HD Graphics of m'n Nvidia GeForce gebruik. Daar kan ik ook voor elk programma kiezen welke kaart er gebruikt wordt.. Werkt dat bij jouw ook niet zo?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

AzzKickah

06-CENSORED

Driver is wel geinstalleerd, dus dat is het niet.

En als je hier: http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+7+-+32 de nieuwste driver + CCC in 1 download en installeert?

Als dat ook niet helpt, kun je denk ik in de BIOS een instelling inschakelen dat de laptop altijd alleen maar de Radeon gebruikt. Wellicht dat dat dan een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:22:
Ik kan met de rechtermuisknop op de snelkoppeling kiezen of ik de Intel HD Graphics of m'n Nvidia GeForce gebruik. Daar kan ik ook voor elk programma kiezen welke kaart er gebruikt wordt.. Werkt dat bij jouw ook niet zo?
Nee helaas niet, vandaar dat ik normaal die Catalyst Control center zou moeten downloaden. Maar daar zit ik met het grote dilemma dat dat nu net niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AzzKickah schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:22:
Driver is wel geinstalleerd, dus dat is het niet.

En als je hier: http://support.amd.com/en...desktop?os=Windows+7+-+32 de nieuwste driver + CCC in 1 download en installeert?

Als dat ook niet helpt, kun je denk ik in de BIOS een instelling inschakelen dat de laptop altijd alleen maar de Radeon gebruikt. Wellicht dat dat dan een optie is.
Dat zal ik nu eens doen, maar dat zou normaal al wel in orde moeten zijn. Als dat het niet is zal ik eens in die BIOS kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 522970 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:32:
[...]

Dat zal ik nu eens doen, maar dat zou normaal al wel in orde moeten zijn. Als dat het niet is zal ik eens in die BIOS kijken. :)
Ik heb eens aan een vriend gevragen die ook wel wat verstand van pc's heeft, en hij zegt dat ik beter van die bios moet afblijven omdat dat te gevaarlijk is.

Ik zit dus nog altijd vast met dit probleem, maar vind het zo stom om hiervoor terug naar de winkel te gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

CCC is gewoon onderdeel van de videokaartdriver. Het is dus vreemd dat die niet al geïnstalleerd stond. Wat als je gewoon eens je huidige driver eraf haalt en de volgende driver installeert:

http://support.amd.com/en...e?os=Windows%207%20-%2064

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:39:
CCC is gewoon onderdeel van de videokaartdriver. Het is dus vreemd dat die niet al geïnstalleerd stond. Wat als je gewoon eens je huidige driver eraf haalt en de volgende driver installeert:

http://support.amd.com/en...e?os=Windows%207%20-%2064
Bedankt voor je antwoord! Maar ik heb een vriend gevragen die er verstand van heeft of die eens langskomt om te kijken dus ik ga voorlopig overal even afblijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is opgelost!

Heb mijn drivers eens via de site van hp gëupdate en dat verloopte vlekkeloos en CCC staat nu ook op mijn pc, heb het inmiddels al uitgeprobeerd en het is gewoon perfect!
Rome 2 loopt echt als een pareltje!

Danku aan al degene die de moeite hebben gedaan om te reageren en mij te willen helpen met mijn probleem :D
Pagina: 1