HTPC Multi Transcoding

Pagina: 1
Acties:

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 12:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Heb voor mijzelf nu een nieuwe HTPC nodig. De bedoeling is dat er plex//XMBC op gedraait word waar meerdere mensen ( 2 andere locaties) ter gelijk vanaf kunnen streamen en dus in sommige gevallen transcoding plaats vind.

Wat mag het systeem gaan kosten?

400,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles van de kast tot aan de ventilator.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zo stil als een muis en liefst aan de voorkant USB 3.0 aansluiting. Tevens zou de HTPC beneden aan de TV gehangen worden dus het moet wel een mooi kastje zijn en de rest van mn kamergenoten zouden vanaf hun kamers willen streamen via Gigabit ethernet netwerk.

Ik heb zelf zitten zoeken en kom er maar niet uit. Ik had begrepen dat Plex voor 1080P ongeveer 2000 Passmarks nodig heeft en dat in principe een FX 6300 dit allemaal aan zou moeten kunnen maar stil, krachtig en mooi kastje zorgt voor veel frustratie.

Tevens nog gekeken naar Asus Vivo PC en van die NUCs maar heb het idee dat die niet multi transcoding kunnen ondersteunen. Ik snap dat 9/10 gevallen niet transcoding zal plaatsvinden maar er zal zeker vaak Full HD gekeken worden en weet dus niet of die FX 6300 dan nodig is of niet.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Je zou eerste je eigen lijstje moeten maken voordat je vraagt aan andere mensen wat je zou moeten doen, we zijn geen slaafjes, maar we zijn er om te helpen.