Laptop scherm + 2 externe schermen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:38
Hallo,

Ik heb kort geleden besloten mijn werkstation van alleen een laptop uit te breiden van die ene laptop naar diezelfde laptop + 2 externe schermen.

Dus ik heb 2 schermen gekocht (2x LG 22MP56). In het begin (door m'n eigen domme fout) kon ik maar 1 van de 2 schermen gebruiken omdat ik nog geen HDMI splitter had gekocht. Dat ging prima.

Nu was me HDMI splitter dus binnen en wou ik die meteen gaan aansluiten. En daar komt het probleem; nu doet alleen me laptopscherm het nog.

Ik gebruik een Asus R510C.

Ik heb al eens internet geraadpleegd en daar kwamen mogelijke oplossingen voor;
1.: software installeren zodat ik 3 schermen kan gebruiken
2.: videokaart ondersteunt niet 3 beeldschermen, dus dan zou ik een nieuwe laptop moeten kopen
3.: kabels zijn verkeerd

Ik gebruik trouwens een HDMI 1.4 splitter en daaruit 2 HDMI 1.4 kabels die naar de monitoren lopen.

Alvast bedankt en ik hoop dat alles duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wil je hetzelfde beeld op je externe schermen? Indien ja dan kan je dit waarschijnlijk voor elkaar krijgen met een actieve hdmi splitter.

Wil je niet hetzelfde beeld dan zal je moeten proberen of je het andere scherm of via WiDi of VGA kan aansluiten. Voor VGA-> HDMI heb je ook een actieve adapter nodig.

Het zou ook inderdaad kunnen dat je laptop maar 2 schermen in totaal ondersteunt, hoewel de laatste generatie(s) Nvidia kaarten eindelijk meer dan 2 schermen konden (AMD kan dit al sinds de HD5xxx serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, is het een splitter, of is het een switch? Een switch is "veel" keer input, één keer output, een splitter is één keer input, kloon naar veel output. In beide gevallen krijg jij NIET drie unieke beelden. Of dat uberhaupt kan is zelfs nog maar de vraag, ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar HDMI/VGA/LVDS/DVI delen doorgaans per scherm één RAMDAC, oftewel, de klok generator van het beeldsignaal. En door een architectureel "overzichtje" kan je op BIOS- en "oude stijl kaarten" machines doorgaans maar twee schermen aansluiten per kaart (of per video BIOS). UEFI en kaarten met actieve converters onboard, maken dit niet meer nodig. Maar goed. Je hebt een paar oplossingen, je hebt immers maar één HDMI poort:

1. Sluit het tweede scherm aan met VGA en hoop dat je niet aan de 2-RAMDAC limiet vastzit
2. Indien je wél er aan vastzit, haal een matrox dualhead to go kaartje. Die doet zichzelf voor aan Windows als één superbreed scherm en verdeeld het vervolgens "rechterhelft/linkerhelft" over de schermen.
3. Haal een zakelijke laptop die displayport ondersteunt. Dit is een packet-based protocol en je kan het zelfs daisy-chainen - voor multi-monitor is displayport een must zo'n beetje -- daarom zie je ook zelden zakelijke/pro laptops met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 16:24
Je zou voor dit doeleinde denkik beter een docking station kunnen gebruiken, die kunnen veelal over USB zorgen voor 2 extra beeldschermen.
Werkt het aansluiten van slechts een scherm nog steeds trouwens of dat ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Gijs schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:34:
Je zou voor dit doeleinde denkik beter een docking station kunnen gebruiken, die kunnen veelal over USB zorgen voor 2 extra beeldschermen.
Werkt het aansluiten van slechts een scherm nog steeds trouwens of dat ook niet meer?
USB Docks zijn ook niet alles, naast dat ze een gigantische impact zijn op de CPU (en het voornaamste doel van een dock: laptop ook laden niet bereiken), heb je technisch een losse videokaart extra voor je USB "beeldscherm" (een USB videokaart). Hoef je niet te vertellen dat dat qua capabilities toch héél wat achter heeft op een echte zakelijke laptop met een echt dockingstation en/of een displayport/thunderbolt oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
@Sp3ci3s8472
Ik wil niet hetzelfde beeld op die externe schermen. Het lullige aan deze laptop is, is dat de VGA poort te dicht op de HDMI poort zit waardoor ik er geen VGA-kabel op kan zetten (tegelijkertijd met HDMI), dus dat valt helaas niet uit te proberen.

Met het proberen van hetzelfde beeld op de externe schermen werkt het ook niet. Maar ik weet dan ook niet of ik een goeie splitter heb.

Als videokaart heb ik trouwens een nVidia GeForce 720M (aldus een logo op m'n laptop).

@Umbrah
M'n videokaart is een nVidia GeForce 720M en ik heb geen flauw idee of die meer dan 2 schermen ondersteunt.

Het technische verhaaltje snap ik goed genoeg dat mijn laptop dus waarschijnlijk maar twee ''kloks'' (?) heeft en dus maar 2 schermen kan aansturen.

Over je oplossingen:
1.: kan helaas niet, die poort zit te dicht op de HDMI poort
2.: kan ik proberen, als die maar niet al te duur is.
3.: ik was sowieso al van plan een nieuwe laptop aan te schaffen, aangezien de laptop die ik nu gebruik van het gezin is en ik meer me eigen laptop wil hebben, alleen moet er dan dus gekeken worden naar een laptop met videokaart die meer dan 2 schermen kan aanhebben en ik weet niet welke videokaart dat kan...

@Gijs
Ja, één extra scherm werkt wel prima, maar twee dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je al wat onderzocht over WiDi (Wireless Display).
Heb hier zelf geen ervaring mee, maar het zou een manier kunnen zijn zodat je geen nieuwe laptop hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Ik heb even gekeken naar WiDi, alleen mijn laptop schijnt het te hebben, maar m'n beeldschermen hebben geen WiDi receiver blijkt.

Maar ik was sowieso al van plan om m'n eigen laptop aan te schaffen, voor gamen waarschijnlijk, maar ik moet dan even weten welke videokaart 3 of meer beeldschermen aan kan sturen.
Pagina: 1