Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe tv gekocht, een SONY KDL-48W605B. Hartstikke mooi, alleen het geluid kan uiteraard een stukje beter.

Nu twijfel ik heel erg met wat ik wil, ook omdat het eigenlijk niet meer dan +- €150 mag kosten. Ik weet niet precies wat mogelijk is qua audio aansluitingen e.d. , heb vrij weinig verstand er van.

Opties die ik bekeken heb:

Soundbar: Leuk, maar een goede is echt duur

Goede pc speakers zoals bijv.de logitech z-623 2.1. Niet al te duur, maar klinken best goed. Maar kan dit aangesloten worden zodat je met de afstandsbediening het volume kan verhogen verlagen?

Een Home cinema set 2.1. Ik wil alleen niet zoveel kabels of een enorme sub. Sterker nog, het liefst moet de bluerayspeler in het Ikea kastje passen wat 30 bij 30 cm is.

En als laatste, misschien gewoon 2 audio speakers. Ook weet ik niet hoe ik dit moet aansluiten, en óf het ook veel beter klinkt zonder een sub.

Wie o wie kan mij helpen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies mag in CEA, ik verplaats je even.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou voor speakers gaan ja, ik zelf heb de z506, die kan je zeker aansluiten op je tv, want je hebt zo een 'rood-wit' ingang, (heel slecht verwoord ja). Dus dat raad ik je zeker aan om te kopen, of een duo, dus 2.1, die kan je gewoon met je aux verbindden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met PC speakers ga je niet alles met 1 afstandsbediening kunnen doen.
Voor de rest: 150 euro budget is weinig, heel weinig. Alles home cinemasetjes die e voor dat geld vinden klinken als blik als je ze langs een beetje versterker met speakers zet.
Voor dat geld zou ik eerder 2e hands gaan kijken. Receiver met afstandsbediening en twee (al dan niet zuil)luidsprekers moet best te doen zijn voor 150 euro :)

Enne: bluray home cinema die ook nog eens goed klinkt kun je al helemaal vergeten. Vergeet ook die maten van je kastje. 30x30 setje ga je toch nooit vinden, standaard is 42cm breed (muv de minisetjes dan, maar die voor een beetje kwaliteit zijn flink duurder dan jouw 150 euro).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
thibautb schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:30:
Ik zou voor speakers gaan ja, ik zelf heb de z506, die kan je zeker aansluiten op je tv, want je hebt zo een 'rood-wit' ingang, (heel slecht verwoord ja). Dus dat raad ik je zeker aan om te kopen, of een duo, dus 2.1, die kan je gewoon met je aux verbindden.
Maar je moet het volume wel regelen via de speakers ipv via je tv?
The Eagle schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:47:
Met PC speakers ga je niet alles met 1 afstandsbediening kunnen doen.
Voor de rest: 150 euro budget is weinig, heel weinig. Alles home cinemasetjes die e voor dat geld vinden klinken als blik als je ze langs een beetje versterker met speakers zet.
Voor dat geld zou ik eerder 2e hands gaan kijken. Receiver met afstandsbediening en twee (al dan niet zuil)luidsprekers moet best te doen zijn voor 150 euro :)

Enne: bluray home cinema die ook nog eens goed klinkt kun je al helemaal vergeten. Vergeet ook die maten van je kastje. 30x30 setje ga je toch nooit vinden, standaard is 42cm breed (muv de minisetjes dan, maar die voor een beetje kwaliteit zijn flink duurder dan jouw 150 euro).
hmm ok.

En 2 normale speakers levert ook niet veel audio winst op?

• The Eagle

The Eagle

Zonder versterker niet echt nee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
En wat zou 2e hands een optie kunnen zijn voor mijn budget? Kleine reciever met speakers?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Nee, dat moet niet, je kan gewoon je geluid op 100 zetten op je speakers en dan via te tv aanpassen, of duurdere speakers aankopen die een remote hebben.

• The Eagle

The Eagle

Alleen heeft die TV van hem geen losse speakeraansluitingen. Dan zou je de speakers op de hooftelefoonplug moeten hangen en dat klinkt vrijwel altijd nog veel slechter dan de ingebouwde speakers. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet heel goed is voor de in de TV genouwde versterkert :X

Verwijderd

Een budget van 150 euro is te weinig, je krijgt dan alleen maar teleurstellingen. Kun je beter het met het geluid van je TV houden en kijken of je met de geluidsinstellingen niet wat kunt experimenteren. Ook daar zijn altijd wel verbeteringen te behalen.

Met wat meer budget kun je ook denken aan een Soundbase in plaats van een Soundbar. Die plaats je zo onder de TV, zoals de JBL Cinema Base of een Bose Solo.

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
The Eagle schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:42:
Alleen heeft die TV van hem geen losse speakeraansluitingen. Dan zou je de speakers op de hooftelefoonplug moeten hangen en dat klinkt vrijwel altijd nog veel slechter dan de ingebouwde speakers. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het niet heel goed is voor de in de TV genouwde versterkert :X
Mijn nieuwe sony (55w828) heeft ook geen aparte audio out buiten de hoofdtelefoonuitgang. Maar de hoofdtelefoonuitgang heeft wel een audio out symbool ernaast staan waardoor die met een verloopstukje perfect hetzelfde gebruikt kan worden. Ik heb er in ieder geval een versterker en 2 vloerstaanders aan hangen en dat gaat perfect. Je kan via de tv instellingen de audio uitgang configureren als hoofdtelefoon of audio out.

• The Eagle

The Eagle

Dat kan zijn, maar dat is dan nog steeds een onversterkte lijnuitgang. Daar heb je zonder versterker nog niks aan :)

Verwijderd

met alleen een klein actief sub-je erbij maakt dat je niet tevreden? ;)

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
The Eagle schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:03:
Dat kan zijn, maar dat is dan nog steeds een onversterkte lijnuitgang. Daar heb je zonder versterker nog niks aan :)
En losse speaker uitgangen op de meeste normale tv's zijn wel versterkt? Een versterker ga je altijd nodig hebben.
Pagina: 1