Hoi Willem, ik hoop dat je weer helemaal beter bent. Aan DM had ik niet gedacht en ik had verwacht dat een kick ook niet nodig zou zijn maar een reactie van de redactie is tot twee keer toe uitgebleven en in de eerste reactie zijn niet alle vragen beantwoord.
Heb je de rest van de review gelezen en niet alleen de plus- en minpunten? Dat beantwoordt wbm je vraag over redelijk/matige prestaties: matig idle, redelijk onder belasting. Je tweede vraag in TS is niet echt een vraag. Er staat dat de FT05 idle relatief veel geluid maakt en onder belasting valt het mee.
Ja, ik heb de hele review gelezen. Op dezelfde pagina de ene keer de prestaties redelijk noemen en de andere keer matig is toch gewoon verwarrend? Als het ene over idle en het andere over load gaat moet je zoiets er bij zetten.
Verder schrijf je:
1. "Hoewel de koelprestaties dus redelijk zijn, is de geluidsproductie alleen idle goed te noemen."
2. "Onder belasting is de Fortress dan weer relatief stil, opnieuw dankzij het geluiddempende materiaal en het dikke metaal."
Relatief stil is best goed toch? Dan is de geluidsproductie dus ook onder belasting (relatief) goed.
Het "Veel lawaai" minpunt rijmt dan weer niet met de rest van de conclusie.
De 'vraag over de foutief geplaatste' AMD-heatsink heb ik eerder beantwoord: die is zo geplaatst omdat het niet anders kan en we resultaten willen kunnen vergelijken en dus hetzelfde testsysteem steeds inbouwen.
Klopt en mijn reactie daarop was:
Dan was de keuze voor die koeler in eerste instantie al fout, toch? Volgens mij is front-to-back airflow voor de CPU HSF altijd standaard geweest voor tower koelers. Bottom-up airflow lijkt zo niet optimaal... zeker met een gesloten bovenkant (uitgaande van normale orientatie).
Hebben jullie het verschil al eens getest?