Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi adapter (ook geschikt voor een raspberry pi)

Pagina: 1
Acties:

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 17:59
Hallo,

Na een aantal mislukte aankopen (waarvan een sitecom N300 Wla 2100 de laatste was) vroeg ik mij af welke usb adapters door jullie naarr tevredenheid gebruikt worden. Liefst een type dat ik ook voor mijn raspberry pi kan gebruiken.

Daarnaast vroeg ik me af of een interne kaarrt misschien niet het beste alternatief voor mijn pc is en zo ja welke optie jullie aanraden. De usb adapters die ik tot nu toe heb gekocht zijn in ieder geval veel te langzaam, terwijl een laptop verderop geen problemen geeft.

thnx!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon die Sitecom gebruiken, die werkt gewoon.. Niet out of the box, maar wel als je dit even volgt: https://gist.github.com/sander/3020128e767aef7aae25

Ey!! Macarena \o/

• DutchDisturbed
Helaas, dat had ik geprobeerd maar het was niet de oplossing. De exacte code gaf een permission denied en zodra ik iets als - sudo echo "8192cu" >> sudo /etc/modules - probeerde gebeurde er niets.

Gebruik overigens raspbmc

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDisturbed op 03-01-2015 19:00 ]

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:36

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gewoon een simpele USB adapter met Realtek chipsetje, deze worden standaard in RaspBMC ondersteund:

http://www.dx.com/p/usb-2...black-265961#.VKgw2SuG9DQ

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:22
Ik gebruik eigenlijk altijd een Wifi adapter met een Atheros chipsset, werken ook uitstekend met hostapd onder raspbian.

deze bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/A...00871?hash=item27e0783d07

PVoutput 3250 WP

• DutchDisturbed
Top. Ik dacht dat een 300mbps wel sneller zou zijn, maar het valt tegen... Ga het toch proberen, moet er of voor de pi of de pc nog een hebben.

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
pricewatch: TP-Link TL-WN725N

Die doet het prima op mijn rPi icm Archlinux.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit:
code:
1
sudo echo "8192cu" >> sudo /etc/modules
gaat natuurlijk nooit werken...

Maar:
code:
1
sudo bash -c "echo 8192cu >> /etc/modules"
waarschijnlijk wel, want dat is een correct commando ;-)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DutchDisturbed schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:41:
Na een aantal mislukte aankopen (waarvan een sitecom N300 Wla 2100 de laatste was) vroeg ik mij af welke usb adapters door jullie naarr tevredenheid gebruikt worden. Liefst een type dat ik ook voor mijn raspberry pi kan gebruiken.
http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DutchDisturbed
Ja daar staat het kreng ook tussen :D Heb het inmiddels ook half aan de praat, maar het probleem is dat de snelheid op mijn PC die iets verderop staat om te huilen is. De verbinding is redelijk (3 a 4 streepjes), maar op de een of andere manier valt de internet connectie steeds weg en wanneer het wel werkt duurt het enkele minuten om bijvoorbeeld nu.nl te laden.

Op de pi werkt de sitecom redelijk, dus ik ben nu vooral op zoek naar iets voor mijn vaste pc wat wel een fatsoenlijke verbinding tot stand kan brengen. Dat kan een pci kaart zijn, maar usb is ook prima.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je hebt dus een ander wifi probleem dan de adapter. Regel 1: streepjes zegt niks. Bandbreedte ook niet. Standaard vragenlijstje:

* Babyfoons?
* Magnetrons?
* Garagedeuropeners?
* Andere wifi netwerken?
* Ga je ook de hoogte in?
* Wat voor muren?

Heel kort door de bocht, zeker met de huidige staat van de 2,4GHz band (en dat de penetratie van de 5GHz band niet zo schokkend goed is), zodra iets "vast" staat, leg ethernet. Klaar. Voorkomt een hoop gezeik, want welke draadloze techniek is een shared medium. ALS je al door muren heen komt en met de huidige dipool-omni antenne's op een of andere manier toch nog de hoogte inkomt, dan heb je dus last van AL het andere wat op die band(en) zit.

• DutchDisturbed
Tsja veel Wifi netwerken hier, dus dat is niet erg gunstig.
- PC staat op dezelfde verdieping aan de andere kant van de hal. Afstand max 10 meter.
- Wel een oud huis dus dikke muren, maar de deuren staan gewoon open.
- Ik zit in een tijdelijke huurwoning dus investeren in ethernet doe ik liever de volgende keer.
- Een acceptabele verbinding moet mogelijk zijn, mijn werklaptop geeft geen problemen op dezelfde plek.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Mijn werklaptop was lange tijd op het ziggo modem (zat in een verhuizing, dus had niet gelijk bridge/ethernet en eigen AP's... behelpen hoor die modem/router-combi!) het enige stabiele apparaat omdat het over 5GHz kon praten. Zo druk is de ether ook hier. Daarnaast: een antenne die (in mijn geval) vrij lang en breed door een 17" scherm heen gaat is natuurlijk wat gevoeliger (en sterker in terugzenden) dan een micro-dongeltje wat nog niet eens uitzend op een kwart van het vermogen en een fractie van de gevoeligheid heeft.

• DutchDisturbed
Ja snap ik, maar het heeft dus bijvoorbeeld geen zin om een interne kaart met antenne te kopen? Of een andere dongel met antenne?

Net even wat tests gedaan en het verschil in ping via speedtest is 87ms laptop, 2500ms sitecom en download 1.34mbps laptop, 0.20mbps sitecom.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

USB heeft in de regel een hogere latency, dus ja, een interne kaart is beter.
Echter, het blijft WiFi en dat is onderhevig aan alle andere stoorsignalen in de buurt.
Plus, je PC is hoogstwaarschijnlijk van metaal gemaakt, en dat kan de ontvangst ook beinvloeden.
Als de antenne op een losse voet staat en weg kan bij je PC, is dat het beste om te nemen.
Dus kaart -> kabeltje -> antenne.

Maar als je de mogelijkheid hebt, leg een Cat5E kabel, want dat is in alle gevallen beter. Stabieler, sneller, lagere pings.
Kijk eventueel ook eens naar powerline adapters (zoals Homeplug). Ook niet de meest snelle oplossing, en ook onderhevig aan storingen, maar in de regel wel een stuk sneller en stabieler dan WiFi.

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 04-01-2015 13:11 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Umbrah schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:25:
Heel kort door de bocht, zeker met de huidige staat van de 2,4GHz band (en dat de penetratie van de 5GHz band niet zo schokkend goed is), zodra iets "vast" staat, leg ethernet. Klaar. Voorkomt een hoop gezeik, want welke draadloze techniek is een shared medium. ALS je al door muren heen komt en met de huidige dipool-omni antenne's op een of andere manier toch nog de hoogte inkomt, dan heb je dus last van AL het andere wat op die band(en) zit.
Daarom is het toegestane vermogen op de 5GHz band ook 2* zo hoog, aldus Agentschap Telecom, dan compenseert dat mogelijk wat.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DutchDisturbed
McKaamos schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:08:
USB heeft in de regel een hogere latency, dus ja, een interne kaart is beter.
Echter, het blijft WiFi en dat is onderhevig aan alle andere stoorsignalen in de buurt.
Plus, je PC is hoogstwaarschijnlijk van metaal gemaakt, en dat kan de ontvangst ook beinvloeden.
Als de antenne op een losse voet staat en weg kan bij je PC, is dat het beste om te nemen.
Dus kaart -> kabeltje -> antenne.
Ok dit was dus de clue... Het schoot mij te binnen dat ik nog een USB verlengkabel had dus ik heb daarmee de dongel een stukje hoger en weg van de pc opgehangen en nu werkt het acceptabel. 30ms ping en 6.5mbps download. Dan is dit voor nu de oplossing tot ik verhuisd ben. ;)
Pagina: 1