Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minpuntje.

Pagina: 1
Acties:

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
Hallo allemaal. :)
Een tijdje geleden heb ik aan Wilbert de Vries dit berichtje gestuurd.

Helaas niets terug gekregen...

Ach, en misschien ben ik wel de enigste die hier last van heeft. :)

Het gaat om het volgende;

Hallo Wilbert. :)

Mijn naam is Joska Keunekamp, alias hondaygo.
Ik ben al jaren aan het genieten van jullie site.
Jullie pricewatch, V&A, het forum, het nieuws, en natuurlijk die heerlijk leesbare reviews.

Sinds enige tijd lees ik deze reviews echter niet meer... :/ :'(

Niet dat ik het niet meer kan of dat ik het niet meer wil hoor...
Zoals jullie de opzet van een review eerder hadden, was het gewoon heerlijk lezen, en tijdens het lezen kon ik dan al vaak een EIGEN conclusie trekken.
Deze conclusie vergeleek ik dan ook vaak met de eindconclusie van de schrijver van dat review.

Helaas hebben jullie besloten om met de nieuwe opzet gelijk al op de eerste pagina de conclusie te zetten... :'( :'(
Dan zie je gelijk al 3 of 4 van die akelige rode :( min punten in beeld staan, en die trekken je dan al zo aan, dat je die dan ook nog eens een keer gaat lezen ook...

En weg is de zin om de rest van dat review eens genietend te gaan lezen, en dan nog het liefst met een kop koffie erbij.

Ik vraag mij af of jullie al meer van dit soort opmerkingen hebben gehad, en of jij het er hier wel eens over hebt met de andere redacteuren...

Verder vind ik de site perfect. _/-\o_
Ik geniet zelfs van de commentaren die geleverd worden door onze mede Tweakers. ;)
Ik heb hier al een hele hoop opgestoken, en ik hoop dat in de toekomst ook nog te mogen doen.

Vriendelijke groet, Joska Keunekamp.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet het niet, maar ben ik nu echt de enigste die deze ''nieuwe'' opzet niet kan waarderen?

Nou, ben benieuwd of ik hier nog iets wijzer van word. :)

just looking for wisdom...

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Oh, ik vind dat nou juist een enorme verbetering! Zeker in veel dingen waar ik niet enorm in geinteresseerd ben, maar waarvan ik wel weet dat het 'hot' is en ik een beetje wil bij blijven. Nieuwe Nexus bijvoorbeeld - even de eerste pagina openen en samenvatting lezen en ik ben op de hoogte.

Dus, eh, sorry - maar van mij graag zou houden!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Ik vind dit ook wel prettig. Meestal lees ik altijd eerst de samenvatting voordat ik pas het hele stuk ga lezen. Dus houden zo.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Ik ben het wel eens met hondaygo, je wilt soms een artikel het liefst onbevooroordeeld lezen.
Maar als er genoeg mensen het zo ook goed vinden, misschien er een voorkeursinstelling voor maken?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Hoewel ik me er niet aan erger vond ik het ook leuker qua lezen om de conclusie niet alvast te zien. Ik sla 'm doorgaans liever over. Het is een beetje een soort spoiler.
Kan je 'm niet in- en uitklapbaar maken, dat ie met een muisklik uitgeklapt wordt en je de conclusie alsnog op pagina 1 hebt (desnoods met de score direct zichtbaar), maar niet de tekst en plus- en minpunten zodat de review niet al gespoild is?

Saved by the buoyancy of citrus

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:55
Meestal is het wel makkelijk dat het er al staat. Maar wellicht zou inderdaad uitklapbaar maken een oplossing zijn?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb je bericht destijds uiteraard gelezen :) Een inhoudelijke reactie is uitgebleven omdat het me, eerlijk gezegd, erg veel tijd kost als ik op iedereen die me zijn mening stuurt persoonlijk moet reageren. Zoals je hier al ziet zijn de meningen over de nieuwe scorekaart verdeeld. Onze indruk is dat een overgrote meerderheid geen problemen heeft met de nieuwe opzet. Door de plus- en minpunten (vaak) te linken naar de relevante passages zien we bovendien dat diverse gebruikers even snel scannen of een genoemd minpunt ook voor hen een minpunt is.

Los van dit alles zagen we voordat we de nieuwe scorekaarten introduceerden al dat vrijwel iedereen vanaf pagina 1 direct naar de conclusie skipte, vaak zelfs zonder pagina 1 echt te lezen. Puntje bij paaltje waren er dus maar weinig users die echt onbevangen een review ingingen en van A tot Z uitlazen.

Op deze manier denken we het beste van twee werelden te hebben. Vanzelfsprekend kan het beter, bijvoorbeeld door ingelogde gebruikers de mogelijkheid te geven de scorekaart te verbergen. Dit brengt echter wel weer ontwikkeluitdagingen met zich mee, bijvoorbeeld omdat de scorekaart ook op de laatste pagina staat (en het dus weer extra regels code is voor een uitzondering op een subset van users die evengoed altijd en overal op elk device moet werken). Stiekem hebben we nog steeds de (ijdele) hoop dat mensen de hele review lezen en verder kijken dan de plus- en minpunten. Hopelijk heeft het jou er dan ook niet van weerhouden om reviews te lezen.

• hondaygo
Hoi hoi. :)

Nou, ik zie dat de meningen redelijk verdeeld zijn.

Zo'n voorkeursinstelling zoals Cheatah voorstelde, en dan in het jasje gegoten Cyphax idee, zou een zeer mooie oplossing zijn.

@ Wilbert...

Ik kan mij er wel iets bij indenken dat je het erg druk zou krijgen als je al dit soort mailtjes zou moeten beantwoorden. ;)
Dat gaf mij al de indruk dat er zich niet al te veel mensen hier een probleem mee hadden.

Helaas zijn er dus niet al te veel mensen die graag een (heel) review lezen en daar aan hun eigen oordeel willen vellen over het product.

En ja..., mij heeft het er inderdaad van weerhouden zoals ik al had vermeld in de mail...
Ik probeer elke keer als er een review is om NIET naar die rode minpuntjes te kijken, maar tot op heden is de aantrekkingskracht daarvan nog steeds te groot..
Ach, wie weet....., misschien ooit eens... :)

Dank jullie voor de reactie's.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Je zou nog met custom css aan de slag kunnen gaan om de scorekaart te verbergen. Dan zie je hem echter ook niet op de conclusiepagina. Wellicht kun je daar nog onderscheid in maken, maar daarvoor schieten mijn css-skills tekort.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:20
WoutF schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:06:
Je zou nog met custom css aan de slag kunnen gaan om de scorekaart te verbergen. Dan zie je hem echter ook niet op de conclusiepagina. Wellicht kun je daar nog onderscheid in maken, maar daarvoor schieten mijn css-skills tekort.
Zet een extra div met een aparte class/id om de conclusiebox op de eerste pagina heen, dan kan je die hiden met custom CSS en hoeft er verder niks te gebeuren :)

The devil is in the details.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 17:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met deze custom CSS verberg je enkel het blokje op de eerste pagina:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
div.article > div#ScoreCardDiv {
  display: none;
}

div.article > p + div#ScoreCardDiv {
  display: block;
}

(Alleen getest in Safari.)

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 04-01-2015 15:27 . Reden: Iets efficiënter ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 01:33
--MeAngry-- schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:24:
Met deze custom CSS verberg je enkel het blokje op de eerste pagina:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
div.article > div#ScoreCardDiv {
  display: none;
}

div.article > p + div#ScoreCardDiv {
  display: block;
}

(Alleen getest in Safari.)
Offtopic: te gek, dank je wel voor deze tip! Ik merkte dat ik de reviews ook niet (meer) doorlees doordat ik de conclusie al weet, en dat vind ik ergens wel jammer. Nu zie ik de conclusie weer netjes op het einde

• hondaygo
Wow, wat een geweldig idee! :)

Ik heb echter geen idee wat ik hier mee aan moet, want dit is pure algebra voor mij. :)
Nu ben ik dus een totale leek in alles wat met custom css, css-skills, extra div met een aparte class/id,
Cascading Stylesheet, etc, etc, te maken heeft....

Is dit iets wat ik eventueel zelf kan doen met een goede beschrijving ( Lees HELE GOEDE beschrijving )
van de werkwijze die nodig is om dit voor elkaar te krijgen?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
WoutF schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:06:
Ik had er nog niet aan gedacht, maar goed idee. :)
hondaygo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:29:
Wow, wat een geweldig idee! :)

Ik heb echter geen idee wat ik hier mee aan moet, want dit is pure algebra voor mij. :)
Nu ben ik dus een totale leek in alles wat met custom css, css-skills, extra div met een aparte class/id,
Cascading Stylesheet, etc, etc, te maken heeft....

Is dit iets wat ik eventueel zelf kan doen met een goede beschrijving ( Lees HELE GOEDE beschrijving )
van de werkwijze die nodig is om dit voor elkaar te krijgen?
Als je genoeg karma hebt, dan is het het makkelijkst om de feature in de karmastore aan te zetten. Dat stuk CSS wat je hierboven ziet, van --MeAngry--, dat plak je daar dan in. Dat zou op zich genoeg moeten zijn.

Andere mogelijkheid is een browserplugin gebruiken. Dat is iets ingewikkelder, en het werkt dan alleen in de browser die je dan gebruikt (ipv de eerste oplossing, die werkt in alle browsers zolang je maar bent ingelogd). Voor Chrome en Firefox heb je bijvoorbeeld Stylish. Hoe je die kan gebruiken vind je bijvoorbeeld op: http://www.makeuseof.com/...b-stylish-firefox-chrome/

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 05-01-2015 11:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• hondaygo
Helaas, dat karma gebeuren gaat niet op.

Totaal heb ik 2.438,
laatste half jaar 98
Beschikbaar 98

Om de layout van Tweakers.net aan te passen met een eigen CSS, heb ik 500 / halfjaar nodig.
Zoals ik het zie, heb ik dus maar 98 tot mijn beschikking.

Jammer, was inderdaad de gemakkelijkste manier. :)

De link die je gestuurd hebt heeft voor mij een wereld geopend waar ik mij nog nooit in begeven heb...
Maar die is wel Mighty Interesting! :)

Ik had de Chrome Stylish plug in geinstalleerd.
Dacht halverwege de handeling om een afkorting te nemen door ''delete mode'' aan te klikken.
Zo kon ik de elementen idd ook verwijderen.
Lol, maar nadat ik de pagina had ververst, stond alles weer zoals het was.
Maar goed, dat komt door mijn ongeduldigheid.

Ik ga mij hier nu even serieus mee bezig houden.

Dankjewel voor het meedenken. :)

Edit.

Nou, ik heb als voorbeeld dit review genomen;
reviews: Asus F205: wedergeboorte van de netbook

1. Ik heb op het woordje samengevat op de eerste pagina van het review met rechts geklikt.
2. Daarna met links op ''element inspecteren''
3. Daarna ben ik met de muis vanaf de blauwe balk (aan de rechterzijde) van het element (<h3>Samengevat</h3> ) naar boven gegaan, totdat aan de linkerzijde de complete selectie blauw werd van dat gene wat ik niet wilde zien.
4. Ik kwam uit op; <div class="ScorecardView">
5. Daarna heb ik op de knop van de Stylish plug in geklikt.
6. Ik zag hier 3 opties, No styles installed for this site, Find more styles for this site, and Manage installed styles.
7. Ik heb op Manage installed styles geklikt.
8. Daarna op Write new style aan de linkerzijde.
9. Daarna heb ik de Custom CSS van --MeAngry-- overgenomen door elke regel te kopieeren en plakken.
10. Daarna heb ik op '' Applies to Everything Specify'' geklikt.
11. Daarna ''Urls starting with'' aangeklikt en de volgende Url ingegeven; www.http://tweakers.net/reviews
12. Daarna terug gegaan naar de pagina die ik wilde veranderen, en deze ververst.
13. Helaas niets veranderd.
14. Zelfde nog eens geprobeerd, maar i.p.v. deze url; www.http://tweakers.net/reviews, onder 'Urls 'starting with'', heb ik de voledige Url van het review genomen, nl; reviews: Asus F205: wedergeboorte van de netbook, onder ''Url''.
15. Toen ik terug ging naar de pagina van het review, was de complete samenvatting op de eerste pagina verwijderd. ( Op de laatste pagina bleef hij gewoon staan. )

Helaas werkte dit alleen voor DAT review...

Nu heb ik het idee dat ik aardig in de buurt zit, maar wat doe ik fout?
Jammer dat het niet werkte na stap 11, want dan had ik het opgelost voor alle aankomende reviews.

Tjonge, wat een verhaal... :D

[ Voor 53% gewijzigd door hondaygo op 05-01-2015 13:43 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
hondaygo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:18:

[...]

11. Daarna ''Urls starting with'' aangeklikt en de volgende Url ingegeven; www.http://tweakers.net/reviews

[...]
www.http://tweakers.net/reviews is geen url he :) Ik gok dat je meer succes hebt als je www. achterwege laat daar (of het tussen // en tweakers.net inzet). Als dit een verschrijving van je is en je dus wel de juiste url hebt, dan heb ik geen idee waar het aan kan liggen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wilbert de Vries op 06-01-2015 08:29 ]

• hondaygo
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:28:
[...]

www.http://tweakers.net/reviews is geen url he :) Ik gok dat je meer succes hebt als je www. achterwege laat daar (of het tussen // en tweakers.net inzet). Als dit een verschrijving van je is en je dus wel de juiste url hebt, dan heb ik geen idee waar het aan kan liggen :)
Hey Wilbert. :)

In eerste instantie had ik de url gewoon in willen typen, maar na de www bedacht ik mij dat ik net zo goed kon kopieeren en plakken.
Vandaar dat die www er nog voor stond. :-(

En guess what???

Door de www weg te laten, heb ik nu GEEN samenvatting meer op de eerste pagina!
Ik heb wel 10 reviews aangeklikt, en alles was nu oke.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor hun bijdrage aan dit topic, EN natuurlijk voor het aanbrengen van de oplossingen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik zal de fout die ik gemaakt heb nu even aanpassen voor eventuele mede tweakers die de werkwijze over willen nemen, en voor het gemak de complete JUISTE WERKWIJZE hieronder neer zetten.

Oh, ja, hier is nogmaals de link, http://www.makeuseof.com/...b-stylish-firefox-chrome/ , naar de pagina waar Cyphax mij heen had gestuurd, en waar ik de Chrome plug in kon downloaden van Stylish.
Moet wel zeggen dat op die pagina een uitleg word gegeven om iets in Modzilla Firefox te veranderen, dus bijt je niet vast op die kleine verschillen die er zijn ten opzichte van Chrome. :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik heb als voorbeeld dit review genomen;
reviews: Asus F205: wedergeboorte van de netbook

1. Ik heb op het woordje samengevat op de eerste pagina van het review met rechts geklikt.
2. Daarna met links op ''element inspecteren''
3. Daarna ben ik met de muis vanaf de blauwe balk (aan de rechterzijde) van het element (<h3>Samengevat</h3> ) naar boven gegaan, totdat aan de linkerzijde de complete selectie blauw werd van dat gene wat ik niet wilde zien.
4. Ik kwam uit op; <div class="ScorecardView">
5. Daarna heb ik op de knop van de Stylish plug in geklikt.
6. Ik zag hier 3 opties, No styles installed for this site, Find more styles for this site, and Manage installed styles.
7. Ik heb op Manage installed styles geklikt.
8. Daarna op Write new style aan de linkerzijde.
9. Daarna heb ik de Custom CSS van --MeAngry-- overgenomen door elke regel te kopieeren en plakken.
10. Daarna heb ik op '' Applies to Everything Specify'' geklikt.
11. Daarna ''Urls starting with'' aangeklikt en de volgende Url ingegeven; http://tweakers.net/reviews/ en toen op Save geklikt.
12. Daarna terug gegaan naar de pagina die ik wilde veranderen, en deze ververst.
13. En......, tataaaaa _/-\o_ , vanaf nu heb ik geen samenvatting meer op de eerste pagina van welk review dan ook! :P

Nogmaals dank. :*)

Greetz, Hondaygo... 8)

Pagina: 1