Etiquette: Hoe lang exclusiviteit bieding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb geboden op een telefoon maar heb de afgelopen 13 uur geen antwoord gehad. Nu wil ik graag een telefoon hebben en ik vroeg me af wat een redelijke tijdsduur is voordat ik een bieding pm op een andere telefoon. Ik vind het lullig om bij een acceptatie van een bod die toch in te moeten trekken omdat inmiddels een andere bieding sneller is gegaan.

Ik kon hier verder geen richtlijnen of topics over vinden. Ben benieuwd hoe jullie daar verder mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

24u lijkt me toch het minimum?

Als het allemaal per mail gaat is het natuurlijk maar de vraag hoe vaak je eerste bieder zijn e-mail checkt....

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:41
Als ie z'n mail niet checked heeft ie ook vast het bod nog niet gezien. Een bericht er achteraan dat je je bod intrekt is toch niet zo vreemd. Als je dat bod ook echt in wil trekken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik vind het heel netjes van je dat je dit überhaupt vraagt en zelf vind ik het ook wel eens irritant als iemand me een bod stuurt en als ik (snel) reageer al iets anders heeft gekocht, maar zo werkt dat in de wereld van tweedehandshandelen :P Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, beide kanten op.

Ik zou niet echt een minimum aanhouden, er lijkt me ook weinig mis om bijvoorbeeld op 3 telefoons tegelijk te bieden. Pas als je een akkoord hebt en dáárna nog afzegt, dan vind ik het niet echt netjes.

Maar afgelopen 13 uur is voornamelijk nacht geweest, dus niet zo heel gek dat je nog geen reactie hebt natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 03-01-2015 12:36 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planck
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden. @Borromini Ik vind 24u ergens ook wel een goede termijn. Aan de andere kant als ik dit 3x tref zonder antwoord is er ruim een weekend voorbij en ben ik nog niet in de buurt van een telefoon.

@The Realone, misschien heeft ie zijn mail nog niet gechecked. Maar welke tweaker kijkt nu 24u niet naar zijn mail? Op zich wil ik het bod niet intrekken als ik het er ook echt voor ga krijgen, maar dat is dus onzeker, terwijl ondertussen ook andere aantrekkelijke mogelijkheden kunnen zijn die nu aan mijn neus voorbij gaan.

@Hahn, thanks. Jouw idee heeft ook wel iets. Uiteraard is het not done om akkoord te gaan en dan nog af te zeggen.

Het is inmmiddels 17u geleden. Ik denk dat ik toch ook een ander bod ga uitbrengen.

update: op ander bod binnen 2 minuten akkoord terug en rond, ander bod gemaild en ingetrokken.

[ Voor 6% gewijzigd door Planck op 03-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
Ik kan me ook wel vinden in het 'niet willen wachten'.

Hoewel ik de tactiek enkel op Marktplaats heb toegepast, heb ik wel eens op meerdere items 'onder voorbehoud' geboden. Mits je er daarnaast voor zorgt dat je de overige biedigingen meteen cancelled als je een akkoord binnen hebt gaat heb je in 90% van de gevallen enkel n-1 anderen wat extra mail bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:17
Netjes dat je het zo doet, maar je biedingen die je in de mail stuurt (of hier in een veiling plaatst) zijn niet bindend.

Als je haast hebt zou ik zeggen: stuur er nog een mailtje achteraan dat je nog steeds geïnteresseerd bent, maar ondertussen ook naar andere opties kijkt.

Iedereen blij lijkt mij?

[ Voor 1% gewijzigd door Xtuv op 08-01-2015 21:05 . Reden: Had niet door dat ik op een oud topic reageerde... |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Planck schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:08:
Bedankt voor de antwoorden. @Borromini Ik vind 24u ergens ook wel een goede termijn. Aan de andere kant als ik dit 3x tref zonder antwoord is er ruim een weekend voorbij en ben ik nog niet in de buurt van een telefoon.

update: op ander bod binnen 2 minuten akkoord terug en rond, ander bod gemaild en ingetrokken.
Mijn excuses, ik had te snel gelezen en dacht dat je iets aanbood. Als verkoper moet je snel op de bal spelen vind ik. Als ik iemand een bod doe terwijl ik daarna een gunstigere aanbieding vind waarbij ik sneller reactie krijg van de verkoper dan is het ook: kans verkeken.

Omgekeerd vind ik dat een verkoper dan weer niet zomaar kan zeggen 'x uur niet gereageerd, volgende' als het bod voldeed aan de gestelde voorwaarden. Maar goed, vijgen na Pasen :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Borromini schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:44:
[...]

Mijn excuses, ik had te snel gelezen en dacht dat je iets aanbood. Als verkoper moet je snel op de bal spelen vind ik. Als ik iemand een bod doe terwijl ik daarna een gunstigere aanbieding vind waarbij ik sneller reactie krijg van de verkoper dan is het ook: kans verkeken.

Omgekeerd vind ik dat een verkoper dan weer niet zomaar kan zeggen 'x uur niet gereageerd, volgende' als het bod voldeed aan de gestelde voorwaarden. Maar goed, vijgen na Pasen :P
Ik volg niet helemaal waarom er een verschil moet zijn tussen koper en verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vraag en aanbod :) En als een koper de prijs biedt die je wil (als het geen veiling is) en hij wil het niet naar Ghana laten versturen en met Western Union betalen dan lijkt het me wel zo netjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En nu ga jij er voor het gemak vanuit dat er altijd meer aanbod dan vraag is, of..?
En als een koper de prijs biedt die je wil (als het geen veiling is) en hij wil het niet naar Ghana laten versturen en met Western Union betalen dan lijkt het me wel zo netjes :+
Ook hier ben je me weer aardig kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:44:
[...]

De verkoper moet de koper 'dienen' oid? Als de verkoper een bod krijgt van een koper mag de verkoper altijd beslissen daar wel of niet mee akkoord te gaan, ik kan me voorstellen dat als een account wat vol staat met beoordelingen dat het een oplichter is niet een erg aantrekkelijke koper is bijvoorbeeld.
Dat een verkoper er wat energie in zou moeten steken is zeker waar, maar dat betekent niet dat de verkoper als een fulltime baan de hele dag klaar moet staan voor berichten ;)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1