Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombalicious
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 14:10
Beste Tweakers,
Zie hieronder mijn beschrijving van de laptop waarnaar ik op zoek ben!

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Het moet een laptop zijn die windows heeft. Verder wil ik er niet op gamen, en wil ik er ook niet video's of foto's op bewerken. Surfen en mailen en vooral voor business gebruiken is wat het belangrijkste is. Thuis heb ik al een desktop en die zou alle heavy dingen moeten doen zoals gamen en editen, Ik heb ook al een tablet. Ooit gekocht als vervanger van een laptop, maar ik mis de mogelijkheid om lekker te kunnen typen. Daarom ga ik nu op zoek naar een laptop

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget is niet de belangrijkste eis. Om eerlijk te zijn, weet ik nog niet heel goed wat ik er voor over heb. Eerst was ik van plan richting de 1000 euro te gaan. Maar als ik mijn eisen langsloop, denk ik eerder dat ik richting de 500 ga qua budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik wil mijn laptop veel meenemen. Zoals ik al zei heb ik al een desktop en moet deze juist zijn voor onderweg. Ik vind het dan ook belangrijk dat de laptop niet te zwaar en te groot is. Zelf dacht ik aan het formaat 15,6".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

De laptop die ik ga kopen wil ik niet al te snel afschrijven. Daarom zou ik graag willen dat onderdelen makkelijk vervangbaar zijn (accu en dergelijke). Ook zal ik graag met een SSD willen werken (max 250 gig). Zeker ook omdat dat stil en licht is. Als allerlaatste eis wil ik nog even zeggen dat looks in principe niet meetellen, maar als het even mooier kan is dat niet vervelend ;)

Zelf heb ik al wat laptops gevonden (zo ook in de BBG). Graag hoor ik jullie mening hierover!

Lenovo Thinkpad S540 - http://tweakers.net/product/341862/lenovo-thinkpad-s540
Dell Latitude E5450-5851 - pricewatch: Dell Latitude E5450-5851
Acer's TravelMate P455-M - pricewatch: Acer Travelmate P455-M-54204G50Makk

Alvast dank voor alle moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb zelf een S440 en het is toch lastig om bij alle componenten te komen (verder wel tevreden over trouwens), misschien is een Thinkpad T440/540 een idee? Die batterijen kan je geloof ik sowieso hotswappen, dus vervangen is ook lekker makkelijk.