Hulp voor Upgrade complete systeem

Pagina: 1
Acties:

• StephanNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk wil ik gaan gamen met mijn systeem en uiteraard bietje fben youtube de standaard dingetjes dus geen videobewerking ect

Spellen:

BF4, WoW, LoL, SWTOR, Diablo 3 ect

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nou het liefst zou ik de upgrade graag rond de 400 euro willen hebben.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
De componenten die ik graag mee zou willen nemen in het nieuwe jaar is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 249,95

Verder wil ik alles gewoon houden van mijn systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe wil ik voor deze upgrade een nieuwe Mobo en een CPU aanschaffen maar een nieuwe GPU is ook altijd wel leuk. maar ik ben hiervoor koopadvies hopelijk kunnen jullie mij iets moois adviseren

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 269,95€ 269,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 269,95

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Verder heb ik niet echt merken die ik speciaal wil

Ga je overklokken?
Nee, ik ga zelf mijn systeem niet overklokken

Dit is een setup van mijn systeem van nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 860 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock P55 Extreme€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 932€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 68,-€ 68,-
1Sharkoon WPM500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,-

Systeem die mij interessant lijkt gebaseerd op november build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1Sapphire Radeon HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 932€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU€ 68,-€ 68,-
1Sharkoon WPM500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,95

Het is in principe wel zo dat ik tegenwoordig iets minder game op mijn pc zoals verheen omdat ik nu een PS4 heb. Maar na mijn computer heel vaak getest hebben op mijn freeze probleem heb ik besloten om mijn mobo te vervangen en CPu want alles is getest.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen heren :)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:41

Thomg

Aww yiss

Voor ik hier op in bijt... Je hebt de 4460 en B85-G43 al?

• StephanNL
Thomg schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:39:
Voor ik hier op in bijt... Je hebt de 4460 en B85-G43 al?
Nee, ik heb de onderdelen niet.
Maar ik zit de afgelopen maanden al in de gamingsystems van tweakers te kijken na een redelijke goede upgrade en deze 2 lijken mij een goede upgrade.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Die i7 is toch nog wel goed voor spellen?

Ik zou een nieuwe voeding kopen (ik weet niet of die Sharkoon goed is), een SSD van 256GiB en een betere videokaart. Volgens mij ben je er dan al.

Edit; nog een keer overgelezen. Die HD 7870 moet toch nog wel mee kunnen?
- Misschien eerst alleen een nieuwe voeding en een SSD. Als het je dan nog tegenvalt, koop je een betere videokaart.

[ Voor 33% gewijzigd door NitroX infinity op 03-01-2015 12:40 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:06:
Die i7 is toch nog wel goed voor spellen?

Ik zou een nieuwe voeding kopen (ik weet niet of die Sharkoon goed is), een SSD van 256GiB en een betere videokaart. Volgens mij ben je er dan al.
Inderdaad, ik weet niet of ie die i7 kan oc'en, maar dat zou misschien iets schelen, ik ben het met je eens. Die voeding zou ik wel vervangen, helemaal als het sharkoon is, die staan niet echt bekend als a-merk voeding volgens mij.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• StephanNL
Maja, de reden is dat ik toch het liefst een nieuwe mobo een CPU wil is betreft freezes ik heb al ieder compontent getest en vervangen de meeste behalve mijn cpu en mobo en na 4 jaar wel keer iets nieuws voor de nieuwe CPUS die uit komen lijkt het mij wel leuk

Dus ik hoop dat iemand mij nog iets leuks ken adviseren

• NitroX infinity

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• StephanNL
Is het niet zo dat het moederbord g1sniper vaak problemen heeft ivm bios versie?

Hoe bevallen eigenlijk deze crucial ssd's? Zijn ze goed vergeleken met die van Samsung en OCZ?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
StephanNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:52:
[...]

Is het niet zo dat het moederbord g1sniper vaak problemen heeft ivm bios versie?

Hoe bevallen eigenlijk deze crucial ssd's? Zijn ze goed vergeleken met die van Samsung en OCZ?
Crucials werken prima, heb zelf drie M500's (1x 120GB, 2x 240GB) en geen enkel probleem mee.
Vergeleken met Samsung kan ik niet uit ervaring zeggen, wel heb ik 4 OCZ's gehad, ik kocht een Agility 3, welke DOA was, de ssd die ik van de winkel kreeg als vervanger (zelfde model) ging in de eerste maand kapot, de Agility 3 die OCZ toen opstuurde ging in twee weken kapot en de Vertex 4 die ik toen van de winkel kreeg ging net na de eerste maand kapot, op het moment twee Crucials in hetzelfde systeem welke gewoon werken |:(

Fixing things to the breaking point...

• NitroX infinity
StephanNL schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:52:
[...]

Tweakers.net heeft enkele SSD reviews. Conclusie was, als ik me niet vergis, dat je snelheidsverschil tussen de Samsung en Crucial nauwelijk merkt in het dagelijks gebruik. Alleen als je zeer grote bestanden van een SSD naar een andere van hetzelfde merk zou kopiëren, zou de Samsung merkbaar sneller zijn.

• StephanNL
Interessant ik denk dat ik dan zo een SSD dan aan mijn systeem ga toevoegen.

Verder qua CPU en Moederbord nog andere adviezen?

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

OCZ sowieso vermijden. Samsung is niet slecht, maar de Cricial heeft een verwachte langere levensduur vanwege MLC i.p.v TLC en caps die je data beschermt bij stroomuitval. Daarnaast goedkoper :*)

Moederbord: all round prima en goed uitgerust voor een aardig prijsje, dan kom je automatisch bij de G1.Sniper B5. Verder qua CPU een i5 4460, meer is zo goed als onnodig.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• StephanNL
Is goed bedankt iedereen :)
Pagina: 1