Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste Medetweakers,

Ik heb afgelopen week de Silent Base 800 kast van BeQuiet gekocht. omdat de kast kwart met oranje is, zou het natuurlijk tof zijn als mijn voedingskabels gesleeved zijn in zwart/oranje. Ik heb alleen geen idee waar deze kabels te verkrijgen zijn en of er tweakers zijn die deze anders voor een schappelijke prijs kunnen sleeven.

Zelf doen zou kunnen, maar ik ben bang dat dat te duur en te tijdrovend voor mij wordt om dit goed te kunnen leren.

Ik zie graag wat tips van jullie tegemoet! :*)

Patrick.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
http://gathering.tweakers...find?keyword=cable+sleeve

aub patrick:)

maar, je hebt een kast zonder window? waarom sleeve je dan je kabels?

[ Voor 31% gewijzigd door HengelNL op 03-01-2015 00:00 ]

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
Dankjewel!

En dat is inderdaad zo,maar ook de binnekant moet er goed uitzien! Daarnaast zou ik graag willen leren sleeven om te kijken hoeveel beter dit eruit ziet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
kijk dan eerst als je er een window in maakt?

paneel openslijpen en een stukkie plexiglas achter plakken:)

en dan zou je eens naar sleeving kunnen kijken, anders zie ik het nut er niet van.

krijg je volk over de vloer, check me kast!!!! en dan moei het paneel er uit halen.......

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
True, True. Alleen om die kast open te slijpen vind ik ook zo zonde. Misschien moet ik eerst maar eens kijken of het wel mooi wordt. ( ben soms nogal lomp):P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
PAHvandam schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:12:
Dankjewel!

En dat is inderdaad zo,maar ook de binnekant moet er goed uitzien! Daarnaast zou ik graag willen leren sleeven om te kijken hoeveel beter dit eruit ziet.
Zelf heb ik als totale "casemod-noob" onlangs nog voedingskabels gesleeved (aan één zijde) en geloof me, het is niet heel erg moeilijk, maar je moet het wel onder de knie krijgen. De pins uit de connector krijgen is nog het lastigst (vind ik). Beter dat eerst oefenen met een oude kabel als je die hebt liggen (of met een kabel die je niet gaat gebruiken in je build). Ook kost het niet heel veel tijd. Afhankelijk van hoeveel kabels je gaat doen ben je er een avond of 2 mee bezig.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n6SDcqk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
barrymossel schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:39:
[...]

Zelf heb ik als totale "casemod-noob" onlangs nog voedingskabels gesleeved (aan één zijde) en geloof me, het is niet heel erg moeilijk, maar je moet het wel onder de knie krijgen. De pins uit de connector krijgen is nog het lastigst (vind ik). Beter dat eerst oefenen met een oude kabel als je die hebt liggen (of met een kabel die je niet gaat gebruiken in je build). Ook kost het niet heel veel tijd. Afhankelijk van hoeveel kabels je gaat doen ben je er een avond of 2 mee bezig.
[afbeelding]
Ik heb me in de tussentijd ook verdiept in het sleeven, en het ziet er inderdaad niet heel lastig uit. Heb ondertussen al wat paracord bestelt om te proberen :P

maar, hoe krijg je het makkelijkste de pinnetjes eruit van je 24 pins bijvoorbeeld? de molex kan gewoon met een pincet gedaan worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
PAHvandam schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:29:
[...]
maar, hoe krijg je het makkelijkste de pinnetjes eruit van je 24 pins bijvoorbeeld? de molex kan gewoon met een pincet gedaan worden.
Er zijn speciale tools voor, maar ik heb in meerdere tutorials gelezen dat deze nogal snel breken. Beste is schijnbaar om nietjes te gebruiken. De ene zweert bij één nietje gebogen in een u-vorm, de andere gebruikt er twee. Zelf vond ik het laatste het eenvoudigst: twee nietjes in een L-vorm buigen. Een voor een naast de pin drukken (is wat gepriegel) en als ze er ver genoeg in zitten kun je de kabel er redelijk eenvoudig uittrekken. Nooit teveel kracht gebruiken natuurlijk. Als het niet lukt, gewoon later nog eens proberen. De vleugeltjes die je wegdrukt door de nietjes moet je wel misschien weer terug buigen met een mesje ofzo, zodat de pin weer blijft zitten als je hem opnieuw in de connector drukt.

---edit---
Dit was wel een aardige tutorial: http://www.tweaktown.com/...able-sleeving/index3.html
En deze voor zonder heatshrink: https://www.youtube.com/watch?v=tFUDqEvhmho

[ Voor 10% gewijzigd door barrymossel op 05-01-2015 10:35 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1