Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop of nieuwe accu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje met dit probleem en hoopte dat iemand op dit forum mij wellicht kon helpen.
Mijn huidige laptop is een Asus K52DR en ik ben erg blij met deze laptop en heb hem ook al een paar jaartjes (ik schat twee of drie), het enige probleem is dat hij niet meer zolang meegaat op de accu. Ik doe mijn uiterste best om hier nog het beste uit te halen (lage helderheid, alle overige dingen uit en geen extra apparaten aangesloten) maar hij gaat maar maximaal een uur mee wat ik erg jammer vindt. De laptop van mijn moeder gaat met gemak vier tot vijf uur mee (het is een HP, maar het enige wat ik erover kan vinden is dat het een ICES 300 class B is? Het is een laptop van haar werk).
Nou kan ik op deze laptop nog prima alles doen wat ik wil, maar ik ben gewoon niet zo mobiel helaas (en het touchpad heeft zo ook zijn kuren, ongewild scrollen en dergelijke, dus moet ik vrijwel altijd een muis aansluiten), maar ik zou dit wel erg graag willen zijn omdat mijn studie dit van mij vereist.
Nu is de hoofdvraag: kan ik beter een nieuwe accu aanschaffen of een nieuwe laptop? Ik heb geen idee hoelang een nieuwe accu mee zal gaan, want stel hij gaat dan twee uur mee in plaats van een dan heb ik er eigenlijk alsnog niks aan: ik streef toch echt naar de vier à vijf uur als ik eerlijk ben. En dan ben ik bereid om er meer geld aan uit te geven dan ~ 30,- (ik heb er zelf al wat research naar gedaan natuurlijk, maar kon helaas nergens details vinden over hoelang een nieuwe accu dan echt meegaat).
Indien een nieuwe laptop aangeraden wordt hier het lijstje:

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil er voornamelijk lichte dingen op doen: zoals op het internet surfen en dus ook werken met Word bestanden. Het enige wat eventueel 'zwaar' zou kunnen zijn, is dat ik ook wat dingen (voornamelijk foto's) bewerk in Photoshop (CS4) - maar ik zet heel vaak bestanden over naar mijn harde schijf. Echter prefereer ik toch wel wat geheugen, want het is gewoon fijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik vind dit persoonlijk een moeilijk iets, maar ik zet nu maar tussen de 200 - 400 euro en met uitzondering 500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, gewicht heb ik nog niet zoveel problemen mee (ik sleep sowieso altijd best zware dingen met me mee als dat moet), het is vooral de accu.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Als ik het geld had had ik zo een Macbook gekocht, haha, maar helaas ben ik maar een studentje dat moet sparen. Wel heb een ik een tablet en hierbij heb ik veel persoonlijke gebreken opgemerkt, dus ik heb liever gewoon een 'echte' laptop en niet een Chromebook of iets dergelijks.
Ben persoonlijk wel een fan van Asus, omdat ik nu een Asus heb en er nog steeds erg tevreden over ben. De laptop van mijn moeder vind ik ook een heerlijke laptop om mee te werken, de HP dus, dus dat is eventueel ook een optie - maar eigenlijk sta ik overal wel voor open (;

Groetjes.

Verwijderd

Voor €404,09 (iets boven je budget van €400 maar het komt niet aan op die €4 lijkt mij) inclusief 10% vip korting kun je een Dell inspiron 15 3542 krijgen met i5, 8GB ram en 1TB HDD. Dat lijkt mij toch de beste optie. Volgens de review hier op tweakers zit de accuduur met normaal gebruik tussen de 4 en 5 uur. :) heb hem zelf vandaag ook besteld.

Verwijderd

Topicstarter
Hmn, ziet er goed uit - maar ik ben altijd een beetje sceptisch geweest over Dell omdat ik ergens denk dat het 'plastic' is.
Maar heel erg bedankt voor de reactie!
Ik denk wel dat ik nog eventjes wacht of er meerdere opties geboden worden ^^

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:27
Je kunt vaak een uur extra accu tijd krijgen door de maximale processorstatus op 70-90% te zetten bij energiebeheer. Dan gaat de processor niet op zijn maximale multiplier (en/of turbo) en dat scheel enorm veel energie.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Een nieuwe batterij (gewoon Asus replacement) kost EUR 36,95 - als de laptop gewoon nog alles draait wat je nodig hebt (incl. Af en toe een spelletje) dan zou ik niet zomaar een nieuwe kopen.

Als je RAM te weinig is, uitgaande dat je 4GB hebt - kan je ook nog overwegen er 4 GB bij te prikken.

Die laptop kan op de nieuwe batterij 2 uur en 10 min mee - bij constant gebruik. Ik vrees dat je dus geen 4-5 gaat behalen!

De Dell Inspiron gaat daarentegen wel 4+ uur mee; nadelen: geen dedicated GPU maar Intel Graphics HD - leuk, maar niet echt bedoeld voor games.

[ Voor 8% gewijzigd door Vidra op 03-01-2015 10:04 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Vidra schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:03:
Een nieuwe batterij (gewoon Asus replacement) kost EUR 36,95 - als de laptop gewoon nog alles draait wat je nodig hebt (incl. Af en toe een spelletje) dan zou ik niet zomaar een nieuwe kopen.

Als je RAM te weinig is, uitgaande dat je 4GB hebt - kan je ook nog overwegen er 4 GB bij te prikken.

Die laptop kan op de nieuwe batterij 2 uur en 10 min mee - bij constant gebruik. Ik vrees dat je dus geen 4-5 gaat behalen!

De Dell Inspiron gaat daarentegen wel 4+ uur mee; nadelen: geen dedicated GPU maar Intel Graphics HD - leuk, maar niet echt bedoeld voor games.
Niet echt bedoeld voor games inderdaad, maar voor zover ik weet wel het beste wat je kan vinden onder de 500 euro.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:20:
[...]

Niet echt bedoeld voor games inderdaad, maar voor zover ik weet wel het beste wat je kan vinden onder de 500 euro.
Dat is inderdaad correct! Acer heeft nog een Inspire laptop met een i5 en ook een 1 TB HDD (dus vergelijkbaar) voor een vergelijkbare prijs. Voordeel bij Dell, je kan je garantie verlengen en ook uitgebreidere dekkingen regelen :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Vidra schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Dat is inderdaad correct! Acer heeft nog een Inspire laptop met een i5 en ook een 1 TB HDD (dus vergelijkbaar) voor een vergelijkbare prijs. Voordeel bij Dell, je kan je garantie verlengen en ook uitgebreidere dekkingen regelen :)
Garantie verlegen en uitgebreide dekkingen kopen vind ik altijd zo'n zinloos iets. Wegens de wet consumenten koop heb je toch al lang genoeg recht op garantie (daarna is de laptop toch al zo'n beetje afgeschreven) en uitgebreidere dekkingen (een soort verzekering) daar heb je een inboedel verzekering voor.

Verwijderd

Vidra schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Garantie verlengen en uitgebreide dekkingen kopen vind ik altijd zo'n zinloos iets. Wegens de wet consumenten koop heb je toch al lang genoeg recht op garantie (daarna is de laptop toch al zo'n beetje afgeschreven) en uitgebreidere dekkingen (een soort verzekering) daar heb je een inboedel verzekering voor.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Standaard is 2 jaar; ik vind persoonlijk Dell's NBD service prettiger dan Pickup & Return of zelfs carry-in garantie....

Pagina: 1