Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Acer Aspire 7520 driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 17:02
Hallo,

Ik heb hier een Acer Aspire 7520 liggen van mijn vriendin. Hij had last van wat over verhitting probleempjes en dergelijke. Dat had ik opgelost door de boel te ontstoffen en de koelpasta te verversen.

Daarna heb ik er ook gelijk Windows 8.1 opgezet. Liep allemaal prima totdat ik de drivers ging installeren. Alle drivers gingen goed behalve die van Nvidia voor de 8600M GS (512mb).
Terwijl het op Windows XP de laptop zonder enige problemen werkte. Daarna naar Windows 7 gedowngrade en dan weer hetzelfde verhaal (maar weliswaar met meer resultaat). Hij geeft nu wel aan dat er een 8600M GS Inzit en niet een "Basic Display Adapter". Maar daarnaast staat er ook een geel driehoekje met een uitroeptekentje erin. En als ik de chipset drivers installeer wilt ie niet meer opstarten tenzij ik naar safemode ga, de drivers verwijder en weer naar normaal ga booten.

Overigens: Als ik naar safemode ga met die chipsetdrivers geinstalleerd staat het gele driehoekje er niet meer.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Oudere Drivers
- Safe Mode en dan drivers installeren/verwijderen
- Alle chipset drivers installeren van de officeële Acer website.

Enige opties die ik nog heb zijn een bios upgrade (zal dat helpen?) en als het echt aan de videokaart ligt, hem op 200 graden voor 10 minuten in de oven maar dat wil ik pas doen als ik echt ten einde raad ben.

Al bij voorbaat dank,
Jaap

• JaapN
Sorry, Bump :(

• tbro
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 08:11
Welke drivers heb je geprobeerd? Van de Acer site, of rechtstreeks van NVIDIA? Hier (http://forums.laptopvideo...0m-610m-mcp67-mv-drivers/) iemand die bij een soortgelijke chipset de juiste drivers heeft gezocht. Onderin het topic geeft iemand aan dat de drivers ook werken op windows 7. Aangezien zij drivers gebruiken voor de nForce 780i SLI daar gebruiken, zou je ipv de links in het forum, ook de nieuwste driver voor dit model kunne proberen: http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/30655/en-us . Echter zijn er geen drivers specifiek voor windows 8 op de NVIDIA site.

• JaapN
Ik heb zowel de officiele drivers als de non officieele drivers geprobeerd. Het rare is als ik de videokaart drivers verwijder kan ik wel gewoon booten naar windows, ziet hij de gpu maar dan met een geel driehoekje.
Beide drivers werken overigens niet meer.

Ik heb echt geen idee wat ik nu nog verder kan doen als de chipset en de gpu een conflict hebben.
Zal ik hem dan toch moeten bakken?

mvg,
Jaap

• JaapN
Bump ;(

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Waarom zou de kaart bakken helpen als ik vragen mag?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

De 8600M staat niet bekend om hun betrouwbaarheid, ze gaan kapot dus best kans dat de jouwe defect is.

Als je naar drivers gezocht hebt ben je vast wel 1000 en 1 meldingen tegengekomen van mensen waar deze defect is. de 8xxx series staan bekend om slechte soldeer (geen lood ofzo).

https://www.youtube.com/watch?v=SEx6g-xt0CI

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• JaapN
YassinIT schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:10:
Waarom zou de kaart bakken helpen als ik vragen mag?
De 8000(M) en 9000(m) series hadden wat probleempjes met iets van solderen geloven ik. er zijn honderen zoniet duizenden verhalen op internet te vinden van mensen die het gedaan hebben en bij wie het ook daadwerkelijk gewerkt heeft.

• YassinIT
JaapN schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:13:
[...]

De 8000(M) en 9000(m) series hadden wat probleempjes met iets van solderen geloven ik. er zijn honderen zoniet duizenden verhalen op internet te vinden van mensen die het gedaan hebben en bij wie het ook daadwerkelijk gewerkt heeft.
Ahn zo, dan kan ik het begrijpen. Verder zie ik niet direct waar het probleem kan liggen, heb je eens geprobeerd de drivers in een andere volgorde te installeren dus bv eerst de gpu dan de chipset?

Edit: heb je ze ook al eens in compatibiliteitsmodus met xp proberen installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door YassinIT op 03-01-2015 14:33 ]

• JaapN
Ik heb het zelf in meerdere volgordes geprobeerd. Iedere keer weer een andere. Maar ze werken gewoon niet.
Ik kan het eventueel wel in compabiliteitsmodus proberen met XP.

• YassinIT
JaapN schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:34:
Ik heb het zelf in meerdere volgordes geprobeerd. Iedere keer weer een andere. Maar ze werken gewoon niet.
Ik kan het eventueel wel in compabiliteitsmodus proberen met XP.
Indien dat ook niet werkt kan je inderdaad het bakken nog proberen..

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:24
De kaart is defect, daarom kan je de drivers niet installeren omdat dan de 3d acceleratie geïnstalleerd word en dan gaat hij de kaart proberen te gebruiken en dat lukt hem niet.

Nu heb je gewoon stock beeld.

Laptop is gewoon gaar :(.

Nfrituria !

http://www.consumeraffair...t-dell-hp-compaq-mac.html

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 04-01-2015 12:47 ]

• JaapN
Ooohhh, dan moet ik dat van de week even doen!

Bedankt voor de hulp en moeite.

Met vriendelijke groeten,
Jaap

• JaapN
Nou, ik heb de videokaart gebakken in de oven en hij doet t weer fatsoenlijk, nooit verwacht dat t zou werken!

Bedankt voor de moeite allemaal! :)
Pagina: 1