Windows 8.1 leest geen CD (audio) maar wel DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBOthe1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-03 21:19
Ik heb onlangs een systeem in elkaar gestokenen windows 8.1 64bit geinstalleerd en alles werkte perfect, of dat leek zo toch op het eerste zicht.
Nu wilde ik toch een cd opzetten en blokkeert heel het systeem (doet niets meer).
Ik heb ondertussen van alles en nog wat geprobeerd (buiten een herinstallatie) meer niets helpt.
Is er nog iemand die dit probleem heeft gehad? Iemand die een oplossing weet?
Alvast bedankt
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke CD heb je geprobeerd? Heb je ook anderen getest? Wel programma gebruik je, of kom je niet eens zover? Is de drive ook nieuw, of van een ouder systeem?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Meer info is nodig zoals "Hero of Time' al vraagt. Ook is er met google veel te vinden.

Dit kan echter van alles zijn:

http://answers.microsoft....29-4a6e-89af-543404b716fa

Hier wordt bijvoorbeeld gesproken over een SATA kabel die in een eSATA aansluiting is geprikt.

"It only happens when I try to play a cd. I can put in a video game disc to install and the pc runs fine."

"t turned out that I had accidentally plugged the SATA data cable into a an eSATA port on the motherboard. It worked fine under Windows 7 like that."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBOthe1
Hero of Time schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:09:
Welke CD heb je geprobeerd? Heb je ook anderen getest? Wel programma gebruik je, of kom je niet eens zover? Is de drive ook nieuw, of van een ouder systeem?
Verschillende muziek cd's geprobeert. Aan een programma kom ik niet eens om de cd ook maar te kunnen beluisteren.
De drive is van een iets ouder systeem uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBOthe1
Squ1zZy schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:40:
Meer info is nodig zoals "Hero of Time' al vraagt. Ook is er met google veel te vinden.

Dit kan echter van alles zijn:

http://answers.microsoft....29-4a6e-89af-543404b716fa

Hier wordt bijvoorbeeld gesproken over een SATA kabel die in een eSATA aansluiting is geprikt.

"It only happens when I try to play a cd. I can put in a video game disc to install and the pc runs fine."

"t turned out that I had accidentally plugged the SATA data cable into a an eSATA port on the motherboard. It worked fine under Windows 7 like that."
De kabel zit op de juiste plaats maar wie weet moet ik inderdaad eens proberen met een recentere CD/DVD drive. Of zou het gewoon de kabel zelf kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Test de drive dan in een ander systeem, om zeker te weten of het de hardware is, of dat er iets in je Windows zit dat niet lekker werkt. Als je geen ander systeem hebt die je kan gebruiken om mee te testen, maak dan een bootable USB stick met Linux erop en test je audio cd daar. Mocht de live omgeving ook niet veel sjoege geven, open dan eens een terminal daar en typ dan 'dmesg' in. Kijk wat de laatste regels opgeven, en let dan voornamelijk op I/O errors.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1