Toon posts:

Windows 8.1 updates kunnen niet worden voltooid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben zelf voor het eerst een computer in elkaar gezet. We hebben hierop W8.1 succesvol geïnstalleerd. En ook de video kaart driver (Club3D Radeon R9 290 Royal Ace)

De PC doet het verder goed en we hebben ook geen foutmeldingen. De meeste spellen doen het goed.
We hebben echter het spel FAR CRY4 gekocht en dit werkt niet omdat het de laatste versie van Directx nodig heeft. We dachten dat we dit via de windows updates konden doen.

Na gecheked te hebben welke windows updates er waren bleken er 75 te zijn.Deze hebben we geprobeerd te installeren. Dit is voor enkele updates gelukt, maar voor 68 niet.

Het downloaden lijkt goed te gaan, maar de installatie geeft de melding "Updates kunnen niet worden voltooid. Wijzigingen worden ongedaan gemaakt".

We hebben de driver van het moederbord pas later gedraaid (Gigabyte G1 Sniper B5).

Kan het zijn dat dit de oorzaak was en het nu wel zou moeten lukken?
Heeft iemand tips om dit op te lossen?
We willen ook de nieuwste versie van directx laden. Zou dit ook via de windows updates moeten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:50
hallo leguido

je zou eerst kunnen proberen een klein gedeelte van de updates te draaien om erachter te komen welke roet in het eten gooit.

directx hoef je volgens mij niet meer te updaten in windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou handig zijn als je meld om welke versie Far Cry 4 zeurt, want Windows 8.1 heeft gewoon de laatste versie waar het spel mee moet kunnen werken. Is er geen patch voor beschikbaar?

Voor de updates, je hebt als 't goed is een foutcode gekregen. Wat zegt Google daarvan? En heb je ook al gezocht op wat je in de Event Viewer erover kan vinden?

Als laatste is Windows 8.1 voor de desktop, waarom je 't topic in Server Software hebt geopend, is een beetje vreemd. Ik verplaats 'm daarom naar het juiste gedeelte.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:40:
Het downloaden lijkt goed te gaan, maar de installatie geeft de melding "Updates kunnen niet worden voltooid. Wijzigingen worden ongedaan gemaakt".
Daarvan heeft Windows er heel veel. Wat is de foutcode die er bij staat?
Dat maakt het al weer makkelijker om een oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Je geeft expliciet aan FC4 te hebben gekocht maar rept geen woord over de legaliteit van het OS zelf. Is deze ook legitiem?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en bedankt voor de tips.

We hebben W8.1 OEM versie 64B officieel gekocht en op de SSD geïnstalleerd (Crucial MX 100 256GB).

Ik heb de W8.1 updates 1 voor 1 uitgevoerd. Bijna alle updates zijn nu geïnstalleerd, alleen update:
* KB2962409 (error: 800F0922) en KB2975719 (error: 80240054) zijn mislukt.
Via google vind ik een lange historie waarin andere gebruikers melden dat dit lastig op te lossen is.
Heeft iemand een site waar wel een duidelijke oplossing staat?
Wat is een event viewer en welke moet ik gebruiken?

De 3 optionele updates heb ik ook nog niet geïnstalleerd
*KB3000850 is 775 MB
*KB3013769 51 MB en
*KB3013816 5 MB.
Iemand een advies welke optionele update belangrijk is?

Voor FAR CRY4 hebben we nu op steam een topic aangemaakt. Hij vraagt om een .dll file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:50
het is aan te raden om de optionele updates ook te installeren

daarna zou je deze actie kunnen proberen
http://answers.microsoft....8d-42b9-859c-56d3e6f8342a om de KB2962409 geinstalleerd te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke .dll vraagt het dan om? Kom op, we vragen om wat specifieke gegevens, die geef je voor de updates maar dit ene ding doe je dan weer niet.

Welke versie van je videokaart driver heb je geïnstalleerd? Kwam er een cdtje met de kaart en heb je die gebruikt, heb je 'm via Windows Update laten installeren (eventueel automatisch laten doen zonder verdere actie) of ben je naar http://ati.amd.com gegaan voor de laatste driver en die erop gezet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
For FAR CRY4:
D3DCOMPILER_43.dll ontbreekt en als dit bestand er welin staat ontbreekt D3DX9_43.dll.

De video kaart hebben we geïnstalleerd met stuur programma versie 14.501.1003.0. Dit zou de laatse versie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DirectX installer staat toch "gewoon" op de Farcry media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen de SFC scan uitgevoerd. Deze geeft aan dat er geen integrity violations zijn, dus dat is nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als we via Steam het spel FAR CRY4 opstarten dan begint hij met installeren van directx en loopt er vervolgens uit zonder melding. Als we vervolgens hetzelfde proberen via de directory Far Cry4.exe dan krijgen we de .dll meldingen.

Ondertussen hebben we ook ontdekt dat de harde schijf van 1 TB niet te zien was! Dit kwam doordat de opslagruimte nog niet toegekend was, dit hebben we alsnog gedaan (E: schijf). Hierna nogmaals geprobeerd far cry te starten, maar zonder resultaat.
Wie weet hoe we dit moeten oplossen?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
anders ff googlen staat wel bij dat hij directX 9 nodig heeft die kan je ook gewoon downloaden en installeren van microsoft

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=35

mis heb je hier wat aan en installeert deze wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas lukt dit ook niet. Als ik directx download blijft hij steken. Als ik vervolgens de updates runtime bestanden update geeft hij een error message "Systeemfout raadpleeg DXerror.log en Directx.log in windows map. De DX error.log vind ik niet en in de Directx.log staat dat alles er al was. Ik zie geen error.

Wat nu te doen?

Overigens is het probleem met de W8.1 updates * KB2962409 (error: 800F0922) en KB2975719 (error: 80240054) ook nog steeds niet opgelost.

Iemand wat meer gedetailleerde tips/instructies?
Pagina: 1