beste tweakers,
ik ben voor een vriend van me een pc in elkaar aan het zetten en ik wil graag jullie advies. ik heb zelf al 2 systemen bij elkaar geraapt en ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het is voornamelijk voor internet browsen en de simpele dingen zoals tekst verwerken en hele oude spelletjes zoals bijvoorbeeld railroad tycoon 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
de absolute maximum prijs is 380 euro met verzendkosten. dit is exclusief windows en exclusief beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen het beeldscherm wordt meegenomen. dit is een goedkoop maar functioneel 1080p beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet dat dit systeem een gpu nodig heeft omdat er niet echt op gegamed gaat worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb niet echt een merkvoorkeur en daarom ook de vraag; welk systeem kan ik beter nemen? die van AMD of van Intel? die van intel is iets duurder maar merk je de verbetering echt?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het zou fijn zijn als het systeem lekker stil zou kunnen zijn, en gewoon lekker vlug aanvoelt (vandaar de ssd)
Ga je overklokken?
ik zal er volgens mij vrij weinig van merken als ik dat deed dus ik denk het niet, zowiezo niet met het intel systeeem want daar kan het niet eens mee
.
dit zijn de 2 lijstjes:
Systeem 1:
en systeem 2:
ik zou graag jullie mening willen over welk systeem van de 2 ik beter zou kunnen nemen en of ik ergens nog betere budget-beslissingen kan nemen.
bij voorbaat dank,
Arjan
ik ben voor een vriend van me een pc in elkaar aan het zetten en ik wil graag jullie advies. ik heb zelf al 2 systemen bij elkaar geraapt en ik vraag me af wat jullie ervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het is voornamelijk voor internet browsen en de simpele dingen zoals tekst verwerken en hele oude spelletjes zoals bijvoorbeeld railroad tycoon 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
de absolute maximum prijs is 380 euro met verzendkosten. dit is exclusief windows en exclusief beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen het beeldscherm wordt meegenomen. dit is een goedkoop maar functioneel 1080p beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet dat dit systeem een gpu nodig heeft omdat er niet echt op gegamed gaat worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb niet echt een merkvoorkeur en daarom ook de vraag; welk systeem kan ik beter nemen? die van AMD of van Intel? die van intel is iets duurder maar merk je de verbetering echt?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het zou fijn zijn als het systeem lekker stil zou kunnen zijn, en gewoon lekker vlug aanvoelt (vandaar de ssd)
Ga je overklokken?
ik zal er volgens mij vrij weinig van merken als ik dat deed dus ik denk het niet, zowiezo niet met het intel systeeem want daar kan het niet eens mee
dit zijn de 2 lijstjes:
Systeem 1:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 101,50 | € 101,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-D2V | € 48,71 | € 48,71 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 31,40 | € 31,40 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY) | € 33,05 | € 33,05 |
| 1 | G.Skill N S F3-10600CL9D-4GBNS | € 35,01 | € 35,01 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 366,13 | |
en systeem 2:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 31,40 | € 31,40 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY) | € 33,05 | € 33,05 |
| 1 | G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM | € 43,- | € 43,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 358,86 | |
ik zou graag jullie mening willen over welk systeem van de 2 ik beter zou kunnen nemen en of ik ergens nog betere budget-beslissingen kan nemen.
bij voorbaat dank,
Arjan