Toon posts:

Tweede monitor aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tweede monitor gekocht (Acer XB270Habprz). Ik wil deze monitor als hoofdmonitor gaan gebruiken. Daarnaast wil ik mijn oude monitor laten draaien. Het doel hiervan is dat ik wil gamen op minn nieuwe en achtergrond programma's wil kunnen blijven volgen op de andere.

Mijn vraag is wat jullie adviseren kwa aansluiting. Zou je beide monitoren aansluiten op de videokaart? Of de monitor voor het gamen op de videokaart en de bureaubladmonitor op de on-board grafische chip?

Daarnaast ben ik benieuwd of er veel FPS verlies is en of er verschil zit in beide opties?

Alvast bedankt voor het nemen van de moeite om mijn vragen te beantwoorden.

Specs:
I7 4770k
Asus gtx780 OC II 3 GB
8gb 1600 mhz geheugen
Msi z87 g45 MoBo
Ssd + 7200 rpm Hdd

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 13:13
Ik zou ze alle 2 op de videokaart doen. Volgens mij kan je zelf niet eens 1 op de Mobo en 1 op de gpu op dezelfde tijd hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

McJawesome schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:57:
Ik zou ze alle 2 op de videokaart doen. Volgens mij kan je zelf niet eens 1 op de Mobo en 1 op de gpu op dezelfde tijd hebben.
Dat kan prima hoor, beetje afhankelijk van de biossetting, maar je kunt je IGP gewoon naast een dedicated kaart gebruiken in de meeste gevallen.
Vroeger toen we nog met AGP werkten kon dat inderdaad niet (tenzij je een videokaart op PCI ernaast prikte)

@TS. Als je de mogelijkheid hebt is beide op je videokaart prikken het beste, maar ik zou de monitoren wel digitaal aansluiten, mits je huidige monitor dat natuurlijk ook ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor de reactie. Zou iemand ook nog kunnen toelichten waarom je dat zou doen en de andere vraag beantwoorden?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 00:40:
Beide bedankt voor de reactie. Zou iemand ook nog kunnen toelichten waarom je dat zou doen en de andere vraag beantwoorden?
Waarom je wat zou doen?
Digitaal aansluiten ipv analoog? Omdat digitaal gewoon een stuk beter beeld geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ik op de videokaart zou aansluiten ipv 1op de 1 en 1 op de ander. En of er veel FPS verlies bij gamen is bij het gebruik van 2 schermen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je weet dat die werkt (daar hangt immers je andere monitor al weer op). Voor je IGP moet je mogelijk settings gaan aanpassen, nu is dat niet zo heel spannend, maar 't kost je wel meer moeite.

En met enkel die kaart heb je ook geen extra driver actief die weer wat resources nodig heeft. Het is gerommel in de marge, dus als je het om wat voor reden dan ook anders wilt aansluiten kan dat prima.
Verlies in framerate zou ik me geen zorgen om maken, als je al verschillen meet is het hooguit 1 of 2 frames.

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN, bedankt voor de antwoorden!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:33
Ik zou ze beide op de videokaart aansluiten, is een stuk makkelijker, hoef je alleen maar wat in nVidia Control Panel wat te veranderen. Ik weet niet hoe het moet als je 1 op je IGP doet en 1 op je echte GPU, maar volgens TERW_DAN is dat dus best lastig.

Er zal geen FPS verlies zijn in games, nou, niehiel. Die 780 is zo sterk, dat alleen een desktop aansturen nauwlijks power gebruikt, en kan bijna alles gewoon naar je game.

Ik heb zelf op mijn R9 290 ook twee schermen aangesloten en volgens GPU-Z, is de GPU load 0%, ik heb alleen Steam, Origin, Uplay, GPU-Z, Real Temp GT, MSI Afterburner, AMD Gaming Evolved en Chrome open staan, dus dat is echt no match voor zo'n sterke kaart.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Best lastig valt op zich mee, je moet alleen in je bios aangeven dat 't ding wel aan moet staan, kan wel met een Z87 bord iig.

Verwijderd

Topicstarter
Mannen, late reactie van mijn kant. Maar heb ze draaien op de gpu! Topprestaties, geen FPS verlies te merken :) Bedankt!!
Pagina: 1