Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een nieuwe laptop voor m'n zusje

Pagina: 1
Acties:

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
School dingen, zoals powerpoint, word en spotify.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
M'n zusje gebruikt hem voornamelijk voor word, spotify en wrts.nl
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 600 euro. Eventueel kan ik ook aan een mooie ssd komen voor 50Euro:
pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, hij moet elke dag mee naar school, dus niet te zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een SSD, of anders een laptop waar ik 2 hardeschijfen in kan doen.
Geen touchscreen.
Niet te groot/zwaar.
Minstens 4gb ram geheugen,
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb de volgende al gevonden:
pricewatch: Asus X750LN-TY110H + een ssd.
pricewatch: Asus A551LA-XX324H
pricewatch: Dell Inspiron 15 (5547-6421)

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:04
pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC
Is dit geen leuke machine? Hij heeft een ssd, full hd scherm, 4 gb geheugen en een i3, wat meer dan genoeg moet zijn.

• Justinfailber
  • Niet online
hydrargyrum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:39:
pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC
Is dit geen leuke machine? Hij heeft een ssd, full hd scherm, 4 gb geheugen en een i3, wat meer dan genoeg moet zijn.
Ziet er leuk uit wel een paar vraagjes,

Vroeger werd mij altijd geleerd om nooit acer te kopen, klopt dit?
En is 4gb geheugen en een i3 genoeg om spotify, skype en word tegelijk te draaien?

• hydrargyrum
Justinfailber schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:49:
[...]

Ziet er leuk uit wel een paar vraagjes,

Vroeger werd mij altijd geleerd om nooit acer te kopen, klopt dit?
En is 4gb geheugen en een i3 genoeg om spotify, skype en word tegelijk te draaien?
Acer lijkt het de laatste tijd bezig te doen, ze lijken hun status van b-merk kwijt te raken. Je zult natuurlijk wel het verschil met een thinkpad of macbook merken, maar ik denk dat vooral voor je zusje een acer goed genoeg is, en vooral de ultrabook-eigenschappen op zullen wegen tegen de nadelen(even een vrijblijvende vraag, hoe oud is ze, en hoe vaak gaat hij meegenomen worden?)

Een i3 en 4gb geheugen is genoeg hoor. Mochten sommige dingen langzaam gaan, dan is een upgrade naar 8gb ook nog goed mogelijk, maar je cpu zal zeker niet bottlenecken, want dat is een dualcore met hyperthreading.

Mocht je het lekker goedkoop willen houden trouwens, dan kan je ook nog hier: http://www.dell.com/nl/p/deals#!dlpgid=clearance-deals even kijken, vooral in de HK zijn mensen enthousiast over deze actie.

Voor wat je zegt heb je in principe genoeg aan een atom of celeron, maar ik zou liever voor een i3 gaan, want dat is wat meer futureproof.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Misschien is een chromebook ook een uitkomst. Deze zijn goedkoop, (blijvend) snel, licht en je zusje kan er alles op doen (dan wel Google Docs ipv Word maar zolang je geen macro's ofzo gaat gebruiken lukt daarin alles). Acer V3 inderdaad een van de beste keuzes :)
Wat ik verder nog zou aanraden is een Surface Pro (1/2). Deze heeft alle voordelen van een laptop maar is zeer licht en handig mee te nemen (heb er zelf een dus spreek uit ervaring). Moet ze wel een 10" scherm willen natuurlijk. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door brick5492 op 02-01-2015 23:26 ]

• Justinfailber
  • Niet online
hydrargyrum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:17:
[...]

Acer lijkt het de laatste tijd bezig te doen, ze lijken hun status van b-merk kwijt te raken. Je zult natuurlijk wel het verschil met een thinkpad of macbook merken, maar ik denk dat vooral voor je zusje een acer goed genoeg is, en vooral de ultrabook-eigenschappen op zullen wegen tegen de nadelen(even een vrijblijvende vraag, hoe oud is ze, en hoe vaak gaat hij meegenomen worden?)

Een i3 en 4gb geheugen is genoeg hoor. Mochten sommige dingen langzaam gaan, dan is een upgrade naar 8gb ook nog goed mogelijk, maar je cpu zal zeker niet bottlenecken, want dat is een dualcore met hyperthreading.

Mocht je het lekker goedkoop willen houden trouwens, dan kan je ook nog hier: http://www.dell.com/nl/p/deals#!dlpgid=clearance-deals even kijken, vooral in de HK zijn mensen enthousiast over deze actie.

Voor wat je zegt heb je in principe genoeg aan een atom of celeron, maar ik zou liever voor een i3 gaan, want dat is wat meer futureproof.
Ja ik begrijp dat het nooit hetzelfde is als een macbook, en ze is 15 en hij word 5 dagen per week meegenomen. En hij mag rond de 600 euro zijn dus een i3 zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb even tussen de dell's gekeken maar daar zit geen ssd bij. (Vroeger kon je dell's toch helemaal aanpassen aan je wensen via hun site? 8)7 )

Mvg.

• Justinfailber
  • Niet online
brick5492 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:20:
Misschien is een chromebook ook een uitkomst. Deze zijn goedkoop, (blijvend) snel, licht en je zusje kan er alles op doen (dan wel Google Docs ipv Word maar zolang je geen macro's ofzo gaat gebruiken lukt daarin alles). Acer V3 inderdaad een van de beste keuzes :)
Wat ik verder nog zou aanraden is een Surface Pro (1/2). Deze heeft alle voordelen van een laptop maar is zeer licht en handig mee te nemen (heb er zelf een dus spreek uit ervaring). Moet ze wel een 10" scherm willen natuurlijk. ;)
Ja ik heb gekeken naar een Chromebook maar ze is niet de grootste held met computers dus dat durf ik haar niet aan te doen. Die Surface Pro ziet er wel mooi uit ja maar als ze die 5x per week moet meeslepen is het dan wel handig om een touchscreen te hebben?

Mvg,

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Justinfailber schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:31:
[...]

Ja ik heb gekeken naar een Chromebook maar ze is niet de grootste held met computers dus dat durf ik haar niet aan te doen. Die Surface Pro ziet er wel mooi uit ja maar als ze die 5x per week moet meeslepen is het dan wel handig om een touchscreen te hebben?

Mvg,
Dat touchscreen kun je ook niet gebruiken als je de keyboardsleeve erbij hebt. Dit is een zeer prettig toetsenbord en er zit ook een touchpad op. Je kan m dus gewoon als laptop gebruiken maar als je wil kun je ook gewoon de tabletmodus gebruiken. Het is echt laptop en tablet in 1, en ik ben zeer te spreken over die combinatie :)

• hydrargyrum
Justinfailber schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:29:
[...]

Ja ik begrijp dat het nooit hetzelfde is als een macbook, en ze is 15 en hij word 5 dagen per week meegenomen. En hij mag rond de 600 euro zijn dus een i3 zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb even tussen de dell's gekeken maar daar zit geen ssd bij. (Vroeger kon je dell's toch helemaal aanpassen aan je wensen via hun site? 8)7 )

Mvg.
Een ssd erinschroeven is makkelijk zat hoor :P Dat zou ik sowieso doen, want bedrijven als dell vragen vaak de hoofdprijs voor een ssd van vaak slechte kwaliteit.
Als ze 15 is en hij 5 keer per week meemoet zou ik toch wel voor 13.3" gaan, en een gewicht van <2.0 kg.
Een kijkje in de pricewatch brengt je dan wel bij de v3, of dan de surface zoals hierboven aanbevolen wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door hydrargyrum op 02-01-2015 23:41 ]

• Justinfailber
  • Niet online
brick5492 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:34:
[...]

Dat touchscreen kun je ook niet gebruiken als je de keyboardsleeve erbij hebt. Dit is een zeer prettig toetsenbord en er zit ook een touchpad op. Je kan m dus gewoon als laptop gebruiken maar als je wil kun je ook gewoon de tabletmodus gebruiken. Het is echt laptop en tablet in 1, en ik ben zeer te spreken over die combinatie :)
Ik ga der nog even verder op zoeken dan, Bedankt alvast!

• Justinfailber
  • Niet online
hydrargyrum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:36:
[...]

Een ssd erinschroeven is makkelijk zat hoor :P Dat zou ik sowieso doen, want bedrijven als dell vragen vaak de hoofdprijs voor een ssd van vaak slechte kwaliteit.
Als ze 15 is en hij 5 keer per week meemoet zou ik toch wel voor 13.3" gaan, en een gewicht van <2.0 kg.
Een kijkje in de pricewatch brengt je dan wel bij de v3, of dan de surface zoals hierboven aanbevolen wordt.
Dus jij zegt dat de beste optie een http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop + ssd of de acer de beste keuze is?

• hydrargyrum
Justinfailber schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:44:
[...]

Dus jij zegt dat de beste optie een http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-3542-laptop + ssd of de acer de beste keuze is?
Jep, en dan zou ik gezien het voornaamste gebruik neigen naar een acer. De dell is 2.4 kg, en ik ben zelf ook van een 15.6" 2.4 kg apparaat naar het krachtigere broertje van die acer gegaan, en de mobiliteit is geweldig.

Je kan eventueel nog een andere acer uit de serie pakken(http://tweakers.net/product/398622/acer-aspire-v3-371/), maar ik denk dat de bovengenoemde wel de beste is.
Pagina: 1