MacBook Air valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:05
Ik heb een MacBook Air uit eind 2008, en laatst had ik hem open gemaakt om het stof eruit te halen. En sinds dien valt die constant uit. Ik heb al een SMC reset en ene NVRAM reset geprobeert. :( weet iemand of ik misschien iets verkeerds gedaan heb en een kabeltje los getikt ofzo.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Ik zou hem nog eens open halen om te kijken of het fannetje vrij kan ronddraaien.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
SpoekGTi schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:46:
Ik zou hem nog eens open halen om te kijken of het fannetje vrij kan ronddraaien.
Ik heb gekeken en hij kan gewoon vrij ronddraaien.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even kijken of ie ook echt gaat en blijft draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
PilatuS schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:52:
Even kijken of ie ook echt gaat en blijft draaien ?
Ik kan de MacBook alleen niet opstarten als de onderkant eraf is..

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vreemd. Met andere Macbooks heb ik hier nooit problemen mee gehad. Als ie dan echt niet aan wil dan zou ik controleren of de fan blaast door te luisteren of te voelen. Kijken of de fan het doet lijkt mij een goede eerste stap voor ieder apparaat dat uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Valt de MacBook uit of gaat die ineens herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
sypie schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:11:
Valt de MacBook uit of gaat die ineens herstarten?
Je hoort hem uitgaan net zo als dat je de uitknop ingedrukt houd dus dat de fans ineens stoppen, en daarna herstart die.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En daarna krijg je netjes de melding dat je MacBook Air opnieuw is opgestart vanwege een probleem?

Afgelopen dagen datzelfde gehad met een MacBook Unibody uit 2008: heb de schijf vervangen voor een SSD, waarna die dat nog deed. Geheugen uitgebreid getest (bankje voor bankje) en geen fouten gevonden. Daarna de geheugensloten eens goed uitgeblazen en de conenctors van de rammetjes eens goed opgepoetst. De machine draait nu al weer bijna 30 uur achter elkaar, terwijl die gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Ik heb gevonden waardoor die draait, er zit op de onderkant 2 plaatsen voor van die schuimpjes, hier is er 1 af. Nu heb ik deze plek ingedrukt op het Logicboard en dan draait de MacBook wel gewoon, zodra ik deze los laat gaat die uit. Misschien morgen eens zo'n schuimpje kopen en erop doen en kijken of de MacBook dan wel gewoon draait.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Ik heb de MacBook helemaal uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, na het opstarten doet die het gewoon nu al 10 minuten dus ik denk dat het geholpen heeft! :D

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicki
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-11-2024
Netjes dat je update hebt gegeven. En het is een nuttige toevoeging.
Wat een klein schuimpje al kan doen :-)
Waar heb je zo'n schuimpje kunnen kopen?

Groetjes en bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Dicki schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:04:
Netjes dat je update hebt gegeven. En het is een nuttige toevoeging.
Wat een klein schuimpje al kan doen :-)
Waar heb je zo'n schuimpje kunnen kopen?

Groetjes en bedankt
Nou toen ik het schuimpje erop deed bleef die nog uitvallen. Dus had ik de MBA helemaal open gemaakt en alles verwijderd (logic boards, ssd, accu enz) daarna alles weer opnieuw aangesloten en nu werkt die weer gewoon goed. Gebruik hem nu al 2 dagen zonder dat die uitvalt. Het schuimpje had ik gekocht bij de computer speciaalzaak vlak bij. (ik typ dit ook op me MBA :D)

Je moet connected zijn

Pagina: 1