Beste Tweakers,
Wanneer mijn huidige 8 jaar oude PC het begeeft wil ik graag een zo stil mogelijke nieuwe PC bouwen die enkel zal gebruikt worden om te mailen, browsen op internet, basistaken in een Libreoffice en Calc, en wat eenvoudige fotobewerkingen op een LTS Ubuntu systeem.
De prtijs van de PC is op zich niet zo belangrijk maar ik denk met een 300 euro wel toe te komen
Ik neemgeen bestaande componenten mee naar mijn nieuwe systeem.
Hier is de pricewatch voorkeurslijst die ik als eerste stap opgesteld heb:
De grote betrachting is een zo stil mogelijke pc. Het is reeds een lange tijd geleden dat ik nog een PC in elkaar gestoken heb, daarom nog volgende extra vragen:
Wanneer mijn huidige 8 jaar oude PC het begeeft wil ik graag een zo stil mogelijke nieuwe PC bouwen die enkel zal gebruikt worden om te mailen, browsen op internet, basistaken in een Libreoffice en Calc, en wat eenvoudige fotobewerkingen op een LTS Ubuntu systeem.
De prtijs van de PC is op zich niet zo belangrijk maar ik denk met een 300 euro wel toe te komen
Ik neemgeen bestaande componenten mee naar mijn nieuwe systeem.
Hier is de pricewatch voorkeurslijst die ik als eerste stap opgesteld heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | ASRock Q1900DC-ITX | € 96,67 | € 96,67 |
| 1 | Cooler Master Elite 120 Advanced Zwart | € 38,60 | € 38,60 |
| 1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 34,- | € 34,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Seasonic Power Adapter 60 Watt (12V) | € 11,72 | € 11,72 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 259,50 | |
De grote betrachting is een zo stil mogelijke pc. Het is reeds een lange tijd geleden dat ik nog een PC in elkaar gestoken heb, daarom nog volgende extra vragen:
- Kan ik de ventilatoren van de cooler master afgekoppeld laten met deze configuratie?
- Welke sata kabels schaf ik best nog aan om de ssd en de optische drive aan te sluiten aan het moederbord, of zijn deze meegeleverd met de ssd en de optische drive ?
- Werkt deze configuratie met Ubuntu?