Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:49
Ik heb achter de cisco modem van Ziggo een archer C7 router van TP link gehangen. Ik heb de C7 via een UTP kabel in een LAN poort (niet WAN) verbonden met het modem, en DHCP uitgezet op de C7. Het probleem is nu dat ik vrijwel alles kan doen met m'n verbonden apparaten, behalve één dong; namelijk gamen. Internet werkt bijvoorbeeld wel gewoon en mail via outlook (dus niet via browser) werkt ook.

Enkel als ik FIFA15 opstart dan registreet het spel wel dat ik ingelogd ben op ORIGIN, maar lukt de matchmaking niet. Het spel zegt dan dat de verbinding verbroken is, terwijl dat niet zo is...

Ik vermoed dat het te maken heeft met de instellingen van de C7, want als ik WiFi aanmeld op de cisco, dan kan ik wel via matchmaking een online spel spelen.

Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik nog meer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:28
waarschijnlijk hangt er een router (tplink) achter een router (cisco)
dubbele router is meestal geen groot succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Werkt het wel als je zonder de TP link met een kabel verbinding probeert te maken?
Wat je zou kunnen doen is de TP link een vast ip-adres geven in de 192.168.178.2 - 9 reeks aangezien de meeste Ziggo-modems pas vanaf 192.168.178.10 gaan uitdelen. Ook kan het bijwerken van de firmware van deze TP link helpen.
Andere optie is andere UTP-kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:54
Ik zou een static ip geven aan de C7 via de interface van je Ziggo modem. Er zit een optie voor DMZ onder Applications & Gaming, vul je daar het statische IP adres in van de C7. Liefst zorg je ervoor dat het IP van de C7 buiten je eigen DHCP pool ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziggo bellen. Modem in bridge modus laten zetten en de routering lekker door je Archer af laten handelen. Nu zit je NAT achter NAT en dat werkt idd niet lekker met gamen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

Dit komt waarschijnlijk door "Double NAT". Modem in bridge modus laten zetten en de TP-Link als router gebruiken.

Keuzes:
-1) https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router
-2) Helpdesk Ziggo bellen en modem in bridge laten zetten.
Denk dat optie 2 het meest praktische is (even Googlen).

Ik heb VVDSL en daarvan kan de modem handmatig in bridge worden gezet. Met online games heb ik "open NAT" via mijn Sitecom router. Ik ervaar zelf geen nadelen met bridge modus en je kan altijd nog alles terug draaien. Na het in bridge zetten wel even controleren of de firewall en UPnp van de TP-Link aanstaat etc. etc. Vooraf de TP-Link op dynamic IP zetten (ook over dynamic IP vooraf even Googlen).

Update: The Eagle is me net voor met zijn advies :). Ik ben met hem eens.

[ Voor 10% gewijzigd door mbr op 02-01-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
Bedankt allen voor het meedenken!

Ik heb, zoals Stef aangaf, DMZ opnieuw geprobeerd. Ik blijf daar (gevoelsmatig) echter een kleine vertraging in waarnemen. Het lijkt alsof de latency een stuk hoger is. Ik krijg er wel hogere downloadsnelheden mee, maar gamen lijkt niet soepel te lopen. Misschien is het gewoon pech, en omdat ik het niet uitgebreid heb kunnen testen, doe ik dat morgen opnieuw, maar anders laat ik inderdaad gewoon de cisco modem in bridge zetten...

@mbr
Standaard staan Upnp en firewaal aan op de TP Link, ik pas (behalve SSID en wachtwoorden) niets aan in de standaard instellingen. Tips voor zaken die wel aangepast zouden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

weebl

YARR!

The Eagle schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:58:
Ziggo bellen. Modem in bridge modus laten zetten en de routering lekker door je Archer af laten handelen. Nu zit je NAT achter NAT en dat werkt idd niet lekker met gamen :)
Dit...

Je geeft het zelf ook al aan: "Als ik via WIFI met de Cisco verbind werkt het wel" en "Ik heb het aangelosten op een LAN-poort ipv WAN-poort"...

Waarom denk je dat er een WAN- en een LAN-poort op het modem zit? Heb je zelf uberhaupt al geGoogled hiernaar...? Volgens mij is hier echt meer dan genoeg informatie over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

DENNIS79 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:22:

@mbr
Standaard staan Upnp en firewaal aan op de TP Link, ik pas (behalve SSID en wachtwoorden) niets aan in de standaard instellingen. Tips voor zaken die wel aangepast zouden moeten worden?
Ik vergeet nog een belangrijke: De DHCP server van de TP Link moet natuurlijk ook op "enabled" staan.

Als je de TP Link naar fabrieksinstellingen reset dan zullen de default instellingen waarschijnlijk al correct zijn. Dat wil zeggen zaken als: Dynamic IP enabled, DHCP enabled, firewall enabled, UPnP enabled en Dos features allemaal enabled. Dit kan voor het bridgen worden uitgezocht zodat alleen nog de SSID, wachtwoord SSID en admin-wachtwoord van de TP Link router opnieuw moet worden ingesteld.

Mogelijk dat na het bridgen niet alle LAN poorten en Wifi van de Cisco modem beschikbaar zijn (ook vooraf even uitzoeken op Google). In mijn situatie heb ik voor het internet vanaf een LAN port van de VVDSL-modem een CAT kabel aangesloten op de WAN port van mijn Sitecom-Router. Denk dat voor Ziggo op hetzelfde manier gaat maar dat mag je ook wederom zelf even uitzoeken (Bijvoorbeeld via Google _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
weebl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:30:
[...]

Je geeft het zelf ook al aan: "Als ik via WIFI met de Cisco verbind werkt het wel" en "Ik heb het aangelosten op een LAN-poort ipv WAN-poort"...

Waarom denk je dat er een WAN- en een LAN-poort op het modem zit? Heb je zelf uberhaupt al geGoogled hiernaar...? Volgens mij is hier echt meer dan genoeg informatie over te vinden.
Beste weebl,

Je citeert maar de helft van wat ik geschreven heb, en trekt het verhaal dus uit z'n verband.

Ik heb de DHCP op de TPlink uitgezet en via LAN-LAN aangesloten. Vrijwel alles werkt dan ook gewoon naar behoren. Probleem blijft gamen...

Als ik DHCP op de TPLINK uitzet en via WAN op de cisco aansluit aansluit, zonder dat ik in de cisco instellingen wijzig (static IP en DMZ) dan werkt niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:33

Nox

Noxiuz

Bel Ziggo en vraag of ze je modem in bridge kunnen zetten.

Doe je router een reset naar factory defaults.

Profit.

Wel zelf je beveiligingsinstellingen e.d. goed zetten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

weebl

YARR!

DENNIS79 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:28:
[...]

Beste weebl,

Je citeert maar de helft van wat ik geschreven heb, en trekt het verhaal dus uit z'n verband.

Ik heb de DHCP op de TPlink uitgezet en via LAN-LAN aangesloten. Vrijwel alles werkt dan ook gewoon naar behoren. Probleem blijft gamen...

Als ik DHCP op de TPLINK uitzet en via WAN op de cisco aansluit aansluit, zonder dat ik in de cisco instellingen wijzig (static IP en DMZ) dan werkt niets meer...
Ik trek niks uit z'n verband, de manier waarop jij het op probeert te lossen is gewoon omslachtig. Modem in bridge-stand laten zetten en alles werkt gewoon meteen. Geen gedoe met NAT en DHCP-ranges enzo. En dat is iets wat je gewoon had kunnen vinden als je hierop gegoogled had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

Klopt, modem in bridge modus is de makkelijkste route. Laatst tegen hetzelfde probleem aangelopen bij mijn broer. Eerste instantie de TP alleen als switch proberen te laten fungeren maar het werkte gewoon net niet lekker steeds.

Belletje naar Ziggo gedaan en de modem in bridge modus laten zetten en alle problemen waren verholpen. Overigens was alles door een Ziggo monteur zelf aangelegd daar, slecht van ze dat ze het niet meteen al zo hadden geregeld.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
weebl schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Ik trek niks uit z'n verband, de manier waarop jij het op probeert te lossen is gewoon omslachtig. Modem in bridge-stand laten zetten en alles werkt gewoon meteen. Geen gedoe met NAT en DHCP-ranges enzo. En dat is iets wat je gewoon had kunnen vinden als je hierop gegoogled had.
Ik vind ook deze reactie weer kort door de bocht, maar goed... Ik lees al vele jaren mee op tweakers.net en volgens mij zijn omslachtige oplossingen juist de oplossingen waar doorgaans graag over meegedacht wordt.

Dat het met bridge stand is op te lossen wist ik wel, maar ik had gehoopt dat het ook anders op te lossen was. Met bridge stand kan ik namelijk geen gebruik meer maken van de andere lan poorten van mijn cisco modem, en aangezien de modem bij de TV staat, waar naast de TV, ook de blu-ray, de media speler, de Xbox en de HDD recorder gebruik willen maken van de LAN poorten, waren wat extra LAN poorten gemakkelijk geweest.

Met de oplossing van ziggo zelf, om een static IP (van de TPLINK) toe te voegen en via DMZ, kon ik vanmiddag toch goed gamen, maar was de downloadsnelheid ontzettend traag (30-40 MBps). Ik heb ziggo eerder vandaag gevraagd om de modem alsnog in bridge stand te zetten. Op mijn PC gaat nu alles goed, zowel gamen als download is optimaal. Het LAN tekort los ik het op met een oude 10/100 switch voor TV, HDD en Blu-ray, wat dus wel weer een extra stopcontact kost.

Bedankt allen voor het meedenken.
Pagina: 1