Toon posts:

vraag stillere maar koele pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraag over mijn koeling
ik heb een aardige tijd geleden een cooler master HAF 932 gekocht met 4 verschillende fans erin.

front: 230 x 30 mm red LED fan x 1 / 700 rpm / 19 dBA
Side: 230 x 30 mm standard fan x 1 / 700 rpm / 19 dBA
Top: 230 x 30 mm fan x 1 / 700 rpm / 19 dBA
Rear: 140 x 25 mm fan x 1, 1200 RPM, 17 dBA

Mijn vraag is nu kan ik die vervangen voor kleinere/stillere fans? En zijn ze alle 4 noodzakelijk? stel ik vervang ze moet ik er dan weer 4 kopen? of kan ik met minder.

ik heb niet echt een probleem met hitte. Ik heb net een gtx970 gekocht maar hij gaat nooit boven de 60/70
zelfde voor de rest van de pc

wat in mijn pc zit

gtx970
cpu zit een ninja 3 cpu cooler (had fan al vervangen)
voeding is Corsair HX850W

ik weet niet wat nog meer koeling nodig heeft, of als er nog andere vragen zijn lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom koop je zo'n HAF en verwacht je een stille kast? Die HAF-ondingen zijn alles behalve stil, omdat ze 50% open zijn en fans gebruiken die veel luchtverplaatsen, met veel herrie.

Ik zou zelf een fancontroller halen, en alle fans daarop aansluiten, dan kun je zelf de koeling en stilte instellen.

Het voordeel van die 230mm fans is namelijk dat ze ook bij erg weinig rpm al leuke luchtverplaatsing zullen hebben, wss zijn ze al prima op 5v.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je pc stiller wil, zou ik de rear fan verwijderen en de side fan. Dan heb je nog twee fans over, deze kun je zoals VasZaitsev zegt aansluiten op een fanconroller, maar je kunt ook twee van deze kopen: pricewatch: Zalman Fan Mate 2