Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-04 10:00
Ik heb samen met een medestudent afgelopen jaar een bedrijf opgericht. Uiteraard hebben wij geen vast inkomen, maar er zit wel een stijgende lijn in.
Bepaalde diensten die wij gebruiken accepteren alleen betalingen via een credit card, PayPal is vaak geen optie meer tegenwoordig.
We hebben bij de ING een credit card aangevraagd voor onze zakelijke rekening, maar deze aanvraag is afgewezen omdat we niet kredietwaardig zijn.

Momenteel maken we geld over naar Neteller, een virtuele credit card dienst, en betalen daar de diensten mee. Maar Neteller credit cards worden niet geaccepteerd door Stripe!

Hoe kunnen we als startende onderneming dan aan een credit card komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gewoon beide een persoonlijke creditcard en jezelf terugbetalen vanuit de onderneming?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
CyBeR schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:33:
Gewoon beide een persoonlijke creditcard en jezelf terugbetalen vanuit de onderneming?
Dat is uiteraard mogelijk. Maar dat is verre van ideaal natuurlijk.
En creëert dat geen problemen met boekhouden? (Ik doe de boekhouding niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een credit card is een lening. Die wordt je pas gegeven als je kredietwaardig blijkt te zijn, op zich wel logisch. Ik zou tijdelijk een pre-paid credit card gebruiken of je privé credit card, na verloop van tijd kun je alsnog een zakelijke credit card aanvragen. Qua boekhouding kan beiden. Een zakelijke uitgave die je privé hebt gedaan kun je gewoon vergoeden, dit geldt dan uiteraard niet als inkomsten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Ik moet een netto inkomen invullen bij het aanvragen van een studenten credit card bij de ABN Amro. Ik heb alleen geen vast netto inkomen.
En omdat wij een VOF hebben keren we eens per jaar geld uit aan onszelf.

EDIT: Ik heb gewoon het inkomen van het bedrijf gedeeld door twee, ik zie wel of het goed gaat komen :).

[ Voor 20% gewijzigd door Timons106 op 02-01-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:33
Visa geeft ook prepaid creditcards zakelijk uit: https://www.3vcard.nl/corporate-info.html

Van ICS Mastercard kan ik het niet goed terugvinden, anders bellen/mailen/proberen? https://www.yourmastercar...cards/mastercard-prepaid/

[ Voor 3% gewijzigd door rr7r op 02-01-2015 18:28 . Reden: referal van google verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb laatst nog een bedrijf gestart en tijdens het openen van de zakelijke rekeningen meteen een creditcard aangevraagd en gekregen. Dit was bij de Rabobank overigens. Misschien kun je het daar eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Stoffel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:00:
Ik heb laatst nog een bedrijf gestart en tijdens het openen van de zakelijke rekeningen meteen een creditcard aangevraagd en gekregen. Dit was bij de Rabobank overigens. Misschien kun je het daar eens proberen?
Ik wil het liefst niet overstappen naar de Rabobank (slechte ervaringen mee).
Ik heb wel even een mailtje gestuurd naar Knab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hier ook Rabobank, kreeg binnen twee weken een zakelijke creditcard zonder moeilijkheden. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Even over slechte ervaringen met Rabo: Rabo is een locale bank, de enige nog in Nederland. Het kan dus zijn dat je in een andere regio juist wel een goede treft.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Daarnaast heb ik met iedere bank slechte en goede ervaringen. Ik heb ze bijna allemaal wel privé of zakelijk meegemaakt en overal werken ook gewoon maar mensen. Soms tref je een goede en soms maken ze stomme fouten. C'est la vie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Met paypal & Money 2 you ( zie money 2 you ) kan je gewoon je Paypal saldo aanvullen met Ideal, en zodoende een internationale betaling verrichten. Paypal is zo slecht nog niet. Goedkoper dan een credit card en de behorende rente(s).

Rabo zakelijk is best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 01:15:
Met paypal & Money 2 you ( zie money 2 you ) kan je gewoon je Paypal saldo aanvullen met Ideal, en zodoende een internationale betaling verrichten. Paypal is zo slecht nog niet. Goedkoper dan een credit card en de behorende rente(s).

Rabo zakelijk is best prijzig.
Probleem is alleen dat veel bedrijven geen PayPal (meer) accepteren. Je ziet steeds vaker dat ze alleen Stripe gebruiken en dan heb je een credit card nodig.

En de Rabobank is inderdaad zeer prijzig.

[ Voor 3% gewijzigd door Timons106 op 03-01-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:54
Het is al een paar dagen geleden sinds de laatste reply dus weet niet of je al een oplossing hebt gevonden.

Voor de belastingdienst of boekhouder maakt het niks uit of je rekening op naam van de zaak of op privé staat. Er zijn genoeg genoeg ondernemingen die zelfs de bankrekening nog op privé naam hebben staan, dat is geen probleem zolang de bank niet zeurt (zakelijk verdienen ze veel meer op). Het staat naar mijn mening alleen onprofessioneel naar klanten toe. Bij een creditcard lijkt me dat geen punt.
Het is alleen heel belangrijk dat je een rekening niet voor privé en zakelijke doeleinden gebruikt. Als er namelijk een controle is moet je de gehele rekening kunnen verantwoorden. Gebruik een rekening dus voor één doeleinde. Het probleem is dan ook vrij simpel op te vangen door een nieuwe creditcard in privé aan te vragen, bijvoorbeeld bijenkorf card die geeft er ook zo €2500,- krediet op. Laat de maandelijkse afschrijving van de zakelijke rekening plaatsvinden en alles is netjes geregeld. Realiseer je wel dat je met deze methode wel in privé aansprakelijk bent voor de creditcard maatschappij, dus kan je bedrijf het niet betalen dan zullen ze het bedrag bij jou vorderen.

p.s. Knab heeft momenteel nog geen zakelijke creditcard.

[ Voor 2% gewijzigd door gijoy op 08-01-2015 11:57 . Reden: Knab toevoeging + verduidelijking creditcard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14
Je kan eventueel een pre-pay creditcard nemen en daar het gewenste bedrag op storten. Dan kun je prima creditcard betalingen doen. Na een jaar is het mogelijk om via ics een creditcard aan te vragen. Dit is nu eenmaal een voorwaarde die zij stellen voordat ze je aanvraag in behandeling nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

gijoy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:07:
...

p.s. Knab heeft momenteel nog geen creditcard.
Ik heb er anders gewoon een in m'n portemonnee zitten :)

Gaat sinds maart 2014 via Laser Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
Jk_W schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:39:
[...]

Ik heb er anders gewoon een in m'n portemonnee zitten :)

Gaat sinds maart 2014 via Laser Cards.
Bedoelde zakelijk, wordt wel in de komende maanden gelanceerd volgens de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gijoy schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:07:

Voor de belastingdienst of boekhouder maakt het niks uit of je rekening op naam van de zaak of op privé staat.
Je maakt het wel een stuk complexer voor jezelf. Het onderscheid tussen zakelijke en privé uitgaven wordt lastiger te laten zien. Ik ken geen boekhouder die niet sterk adviseert. Sowieso heb je als een rechtspersoon hebt een aparte rekening nodig, en in een VOF met mede eigenaren (zoals de TS waarschijnlijk heeft) lijkt het mij ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
PolarBear schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Je maakt het wel een stuk complexer voor jezelf. Het onderscheid tussen zakelijke en privé uitgaven wordt lastiger te laten zien. Ik ken geen boekhouder die niet sterk adviseert. Sowieso heb je als een rechtspersoon hebt een aparte rekening nodig, en in een VOF met mede eigenaren (zoals de TS waarschijnlijk heeft) lijkt het mij ook handig.
Waarom is het complexer of er op de rekening Jantje staat of Jantje VOF?.Zoals ik nadrukkelijk aangaf is het wel belangrijk dat dit niet een rekening is die ook voor privé zaken wordt gebruikt. Als iemand niet in staat is zijn 2 bankrekeningen uit elkaar te houden dan vraag ik me af of die wel competent genoeg is om een onderneming te runnen.
Maar waar het mij om ging is dat het in zijn geval dus onmogelijk is om een creditcard, een krediet rekening dus, te openen waarop zijn bedrijfsnaam staat. Er is dan, behoudens aansprakelijkheid, geen reden om niet een creditcard te openen in privé en die uitsluitend zakelijk te gebruiken. Een reguliere bankrekening zou ik zelf ook gewoon zakelijk doen, die kost bij Knab maar €60,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:14
https://www.icsbusiness.nl/

met 50 euro tegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 960163

Kijk anders ook even op *knip*

[ Voor 53% gewijzigd door defiant op 20-08-2017 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Staat er niet gewoon nauwelijks geld op je zakelijke rekening? Zet er een paar duizend euro op en vraag een creditcard aan met het minimale bestedingslimiet (1500 dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Een topic kicken om te spammen is niet de bedoeling, deze gaat dus op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.