Toon posts:

Overclock probleem Athlon 700

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 700 uit week 4 en een Asus K7V. Nu heb ik uit Munster (Duitsland) een Innovatek Overklock kaartje gehaald.
Het probleem is dat ik hem niet hoger krijg dan 800 mhz, had hem wel op 850 maar dan deed Windows raar.
Ik heb een AOpen voeding van 235 Watt en een Titan Majesty cooler. Wat is het probleem dat ik hem niet hoger krijg, moet toch wel 850-900 kunnen halen.

Kan iemand misschien mij helpen

Thanxs

Gerwtje

Verwijderd

Een zwaardere voeding lijkt me IDD geen verkeerd idee.

En het kan natuurlijk zo zijn dat je echt een 700 Mhz core hebt. Dan is het balen, maar dan wil hij gewoon niet verder.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het enige wat ik nog kan doen is kijken wat de core is en 300 Watt voeding kopen.

Mhhhhh.

Moet kunnen

Thanxs

Verwijderd

Heb je de L2 cache wel op 2/5 gezet?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
heb je ook al geprobeerd het voltage voor de proc iets te verhogen?

Verwijderd

ja, ik heb hetzelfde met een abit ka7 en om FSB te doen moet ik voltage even flink verhogen, van 1,6 naar 1,8 of 1,9 ofzo.. en L2 Cache op 2/5 zetten, ik moet trouwens nog eens nieuwe bios downloaden, zet ik hem ook op 2/5

maaruh... is BIOS flashen beetje safe?

Verwijderd

Dat het een 700 core is maakt niet eens uit. Een 650 core kan met het terugsolderen van de cache naar 1/3 (en daarna in software terugzetten naar 2/5), het vervangen van de voeding met een 300 Watt exemplaar, het verhogen van de cpu spanning naar 1,9V en een HELE GROTE koeler net 8cm fan erop, ongeveer 900MHz halen. Dus.. veel plezier..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de cache op 2/5 zetten moet ik dan solderen of kan dit ook in de BIOS, heb dit namelijk niet gezien op Asus K7V Bios

Verwijderd

Probeer het eens met dat dos-tooltje van H.Oda. Die ff een search op tweakers.net op zijn website te vinden.

Met het proggie kun je voordat windows word geladen de cache devider zetten.

Je kan ook je Athlon solderen, maar dat wil je zeker niet.

Verwijderd

Zie www.k7v.com .

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

ja, ik geloof dat voor de k7v en de ka7 (die weet ik zeker, heb em zelf nl.) een bios is dat je je L2cache kan veranderen..

En flashen is niet gevaarlijk hoor,
Alleen moet de stroom niet uitvallen. En da's niet zo'n probleem hier in nederland/ Maar je hoort wel es rare verhalen over dat flashen alles kapot kan maken. Die berichten komen vaker niet uit nederland dan wel. omdat dus niet in alle landen de stroom-toevoer zo betrouwbaar is als hierzo..
Pagina: 1