Dell Inspiron 5721 laptop met Samsung SSD niet te recoveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik heb hier een Dell laptop (Inspiron 5721) met Windows 8 staan waarvan de HDD defect is geraakt. Deze heb ik vervangen door een Samsung SSD van 256GB en nu ga ik met de recovery media aan de slag en krijg ik steeds dezelfde error.

error 0x4001100200001005 if problems persists contact Dell support

Dat heb ik gedaan maar daar kom je dus niets mee verder als je een niet Dell schijf in je laptop wilt stoppen. Wat dat betreft een les voor een ieder, gewoon HP kopen.

Maar goed, googlen op de error laat zien dat er een vendor lock in op de Dell media zit. Fijn dat ze dat niet vertellen voordat je een laptop bij ze koopt.

Wie weet hoe ik een Samsung SSD kan voorzien van een Dell tag?
Is er iemand die een image heeft van een Dell Inspiron 5721?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:36
Wat is nu precies wat je wilt bereiken? Ik lees op diverse fora inderdaad dat de door Dell geleverde recovery tools niet werken met non-Dell branded schijven, dus je kunt een Dell schijf ergens vandaan halen en dan je eigen recovery gebruiken. Er zijn regelmatig menen die een schijf vervangen en dan de originele te koop aanbieden, die zou je kunnen gebruiken.

Aangezien je aangeeft dat je een image van een ander systeem ook wel wilt gebruiken, wat me niet verstandig lijkt omdat dat precies is wat Dell wil voorkomen, neem ik aan dat een verse installatie ook geen probleem is. Download een legale iso van Win8 en gebruik je eigen key en download de drivers van Dell.

Dus in het kort de mogelijkheden zoals ik het zie:
- Originele Dell schijf kopen (nieuw of 2e hands om het even) en jouw image herstellen
- Nieuwe installatie van Windows

Wat betreft het afraden van Dell, je kunt ook gewoon andere recovery software gebruiken die niet (hardware-) vendor locked is. Bijvoorbeeld de in Windows ingebouwde tools of gratis imaging software zoals Macrium Reflect.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ben nu een Windows 8 installatie aan het uitvoeren om die tool te kunnen draaien om het installatienummer uit de bios te halen.
Daarnaast de media aan het maken om dadelijk Windows 8 te kunnen installeren.

Wat me van Dell tegenvalt is dat je geen support krijgt, in het andere draadje over Zelf Windows DVD maken bij Dell laptop zie je dat de een wel support krijgt en de ander niet. Waardeloos van Dell.

Het is niet mijn laptop maar van een klant, dit kost zo veel te veel tijd die ik niet ga door factureren omdat het niet uit te leggen is dat Dell hun klanten niet support zodra ze een laptop willen upgraden met een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Met een engelstalige upgrade DVD die ik geinstalleerd heb geeft Windows meteen aan dat de licentie geactiveerd is. Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win licenties zijn niet taal afhankelijk, alleen type. (Normaal, Pro, Enterprise, OEM, etc)