Exchange 2007 upgraden van Sp2 ur3 naar SP3 ur15

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 21:56
Hallo Tweakers,

als ik een exchange 2007 server wil updaten van SP2 update rollup 3 naar SP3 update rollup 15 op een windows 2008 server ( niet R2) dan is de weg die microsoft voorschrijft eerst naar SP3 en dan naar update rollup 15. zijn jullie in het verleden issues tegengekomen met het upgrade naar SP3 of kan er zonder problemen geupgrade worden naar de nieuwste versie. ik heb al gezocht op internet en kom alleen problemen tegen van mensen die van SP1 naar SP2 gingen.

Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Ik ben zelf nooit tegen noemenswaardige problemen aangelopen met het installeren van een SP op exchange.
De laatste keer dat ik echter een SP voor Exchange 2007 moest installeren is voor mij wel alweer enkele jaren geleden (wij hebben voornamelijk 2010 en 2013 draaien bij klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De aanbevolen weg is de goede weg en mag geen problemen opleveren. Maar zoals altijd, een backup is nooit verkeerd :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Laatste Exchange servicepacks die ik heb geïnstalleerd waren SP2 en SP3 voor Exchange 2010.

Hou er rekening mee dat het installeren van een Service Pack lang kan duren bij Exchange. De duur is afhankelijk van hoeveel mailboxen je hebt (en hoe groot die zijn) en ook hoe snel de server is waar alles op draait. Met SP3 van 2010 was ik op een kleine SBS omgeving al snel 2 uur kwijt met wachten tot de installer klaar was.

En wat Wim-Bart zegt, maak eerst een back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Ik weet niet hoe groot je omgeving is maar houd er rekening mee dat een SP upgrade in Exchange ook een schema update in houdt. nu zijn die totaal niet spannend maar het is wel handig om even rekening mee te houden.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
Iedereen bedankt voor de comments. ik zal rekening houden met de lange upgradetijd ( 75 mailboxes a 80gb)
en het na de dagelijkse backup uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou het gewoon even testen. Restore je omgeving even naar een testserver in een afgescheiden netwerk en doorloop je stappenplan eens. Sowieso is het verstandig om je backup/restore vooraf even getest te hebben.

Desnooods p2v je je omgeving even naar een Hyper-V of Vsphere host.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
Hallo Mark ,

bedankt voor de tips maar de luxe van een afgesloten netwerk/testserver heb ik niet. hierbij de terugkoppeling

upgrade is zojuist voltooid ( SP3) en daarna UR15 geinstalleerd. krijg bij windows update nu ineens UR8 v2 te zien , neem aan dat ik deze kan negeren aangezien het buildnummer van de server ook overeen komt met die van UR15 en de eventlog komt met de volgende melding ( http://eventid.net/displa...ource=MSExchangeTransport ) , wij hebben geen andere interne smtp servers dus ik ga even kijken hoe ik deze melding netjes kan oplossen
Pagina: 1