Toon posts:

Tweakers.net podcast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overwegen jullie in 2015 ook een podcast te beginnen? Door de toenemende technologische mogelijkheden (smartphones, low power bluetooth, auto multimedia systemen) betrap ik mezelf er op telkens vaker naar podcasts ipv radio te luisteren tijdens het forensen. Verders heeft Nu.nl sinds een paar maanden ook een podcast dus eigenlijk vind ik dat tweakers.net eigenlijk niet achter kan blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het maken van een podcast kost tijd en energie. Vooralsnog steken we die tijd en energie liever in nog meer/beter/sneller/relevanter nieuws, reviews en achtergronden.

Persoonlijk vind ik prima dat we kunnen achterblijven. We hoeven niet te kopiëren wat andere sites doen, we moeten doen wat we zelf willen doen - en dat zo goed mogelijk proberen te doen :) Uiteraard speelt daarbij zeker de behoefte van onze bezoekers mee, maar vooralsnog hebben we geen signalen ontvangen dat podcasts hoog op het verlanglijstje van bezoekers staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Wilbert de Vries op 02-01-2015 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik zou het erg leuk vinden als we er een onafhankelijke podcast bij krijgen. Het nederlandse landschap wordt gedomineerd door Apple Fanboys (OMT, Techsnacks, Appels en Peren) of onredelijke apple haters (nu.nl). Een podcast als tech45 zou prima door tweakers nagemaakt kunnen worden. Ik zou het toch ontzettend interessant vinden als tweakers ook dit herboren medium zou aanpakken. Enorm veel afleveringen hoeven er niet te zijn, eentje in de maand zou al perfect zijn. Het geeft ook een podium voor prominente tweakers om een zegje te doen.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 16:03

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Spam schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:15:
Ik zou het erg leuk vinden als we er een onafhankelijke podcast bij krijgen. Het nederlandse landschap wordt gedomineerd door Apple Fanboys (OMT, Techsnacks, Appels en Peren) of onredelijke apple haters (nu.nl). Een podcast als tech45 zou prima door tweakers nagemaakt kunnen worden. Ik zou het toch ontzettend interessant vinden als tweakers ook dit herboren medium zou aanpakken. Enorm veel afleveringen hoeven er niet te zijn, eentje in de maand zou al perfect zijn. Het geeft ook een podium voor prominente tweakers om een zegje te doen.
We hebben er wel eens een heel klein beetje mee geëxperimenteerd, maar op dit moment zijn er niet echt plannen er veel meer dan misschien een keer iets incidenteels mee te doen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06

WoutF

Hoofdredacteur
Spam schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:15:
We hebben bij een recent gebruikersonderzoek gevraagd of mensen een Tweakers-podcast interessant zouden vinden en daar kwam een overduidelijk 'nee' uit naar voren. Ik ben zelf groot fan van van podcasts en het lijkt mij leuk om te maken, maar als maar weinig mensen erop zitten te wachten dan kunnen we onze tijd beter in andere soorten content steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
WoutF schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:09:
[...]

We hebben bij een recent gebruikersonderzoek gevraagd of mensen een Tweakers-podcast interessant zouden vinden en daar kwam een overduidelijk 'nee' uit naar voren. Ik ben zelf groot fan van van podcasts en het lijkt mij leuk om te maken, maar als maar weinig mensen erop zitten te wachten dan kunnen we onze tijd beter in andere soorten content steken :)
Ik durf deze mensen dan nog wel te challengen of ze überhaupt weten wat en een podcast is? Ik zou me zo kunnen voorstellen dat veel android gebruikers het niet interesseert omdat er geen standaard podcast voor is. Sterker nog, heel veel iPhone gebruikers weten er niets van.

Misschien (het is maar een idee) is het goed om er eens een paar te maken. Gewoon prominente tweakers redacteuren en wellicht wat leden bij elkaar zetten en te praten over het tweakers.net nieuws van die maand of zo. Het luister medium is zo iets anders en zoveel persoonlijker via audio.....echte discussies lijkt me juist iets wat bij de filosofie van tweakers aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:37:
[...]

Misschien (het is maar een idee) is het goed om er eens een paar te maken. Gewoon prominente tweakers redacteuren en wellicht wat leden bij elkaar zetten en te praten over het tweakers.net nieuws van die maand of zo. Het luister medium is zo iets anders en zoveel persoonlijker via audio.....echte discussies lijkt me juist iets wat bij de filosofie van tweakers aansluit.
Ik weet dat dit een wat ouder topic is, maar toch wil ik graag reageren.

Ik ben het hier eens met Spam. Het loont om hier wat tijd in te steken, al is het alleen maar om te proberen. Er is veel meer ruimte voor diepgang in een goede podcast dan in de meeste artikelen en videos op deze site. Met wat goede onderwerpen en interessante gasten heb je zo een podcast van een uur. Je kan het bijvoorbeeld hebben over elektrische auto's/de toekomst van vervoer, privacy vs veiligheid en dat soort zaken. Onderwerpen die gaan over meer dan enkel de nieuwe videokaart van AMD of een nieuwe uitgave van COD. Juist trends en onderwerpen die niet snel in het dagelijkse nieuws naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Tk55 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:54:
[...]

Ik weet dat dit een wat ouder topic is, maar toch wil ik graag reageren.

Ik ben het hier eens met Spam. Het loont om hier wat tijd in te steken, al is het alleen maar om te proberen. Er is veel meer ruimte voor diepgang in een goede podcast dan in de meeste artikelen en videos op deze site. Met wat goede onderwerpen en interessante gasten heb je zo een podcast van een uur. Je kan het bijvoorbeeld hebben over elektrische auto's/de toekomst van vervoer, privacy vs veiligheid en dat soort zaken. Onderwerpen die gaan over meer dan enkel de nieuwe videokaart van AMD of een nieuwe uitgave van COD. Juist trends en onderwerpen die niet snel in het dagelijkse nieuws naar voren komen.
Ik denk als je om de 3-4 weken een podcast maakt en de 3-4 tal prominente onderwerpen ter discussie stelt dat je dan een pracht van een podcast hebt. Kijk maar eens hoe de mensen van tech45 het doen, en die houden het al zeer lang vol. Er is wel wat productiewerk maar op die manier hou je best wel een open format.

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 04-07-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 16:03

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Spam schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:59:
[...]

Ik denk als je om de 3-4 weken een podcast maakt en de 3-4 tal prominente onderwerpen ter discussie stelt dat je dan een pracht van een podcast hebt. Kijk maar eens hoe de mensen van tech45 het doen, en die houden het al zeer lang vol. Er is wel wat productiewerk maar op die manier hou je best wel een open format.
Ik ben het wel met je eens trouwens dat je betwijfelt of mensen weten wat een podcast is. Het is zo'n verzamelterm...

Binnen de tech-wereld zijn de meeste podcasts die ik wel eens hoor gesprekken tussen mensen. Een enkele podcast is professioneler opgezet en meer een radio-interview. Sommige zijn documentaires en weer andere gewoon niet in te delen.

De podcast die Ernst Jan Pfauth nu twee keer toe met Alexander Klöpping maakte, dat vind ik op dit moment wel de meest interessante in NL. Ze doen als het ware hun kroeggesprek over voor de microfoon en schuwen een pittige discussie niet (die podcast heet trouwens Mediapodcast). En het duurt ongeveer een uur.

Verder zijn er in NL zeer goede podcasts die eigenlijk vaak in eerste instantie voor de radio gemaakt zijn en gelukkig zo een tweede leven krijgen.

Het ding is een beetje dat elke podcast tijd kost en vaak veel meer dan je in eerste instantie zou denken (behalve zo'n gesprek tussen mensen waarbij eigenlijk niet veel meer ge-edit wordt).

Anyway, het is zomer, dus misschien dat er ergens wat te doen is met experimenten in de komkommertijd :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
letatcest schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:48:
[...]
Binnen de tech-wereld zijn de meeste podcasts die ik wel eens hoor gesprekken tussen mensen. Een enkele podcast is professioneler opgezet en meer een radio-interview. Sommige zijn documentaires en weer andere gewoon niet in te delen.
Een gesprek is prima, maar een combinatie van gesprek en een rode draad is wat mij betreft ideaal. Je kan altijd een bekende IT'er interviewen en deze als basis van je podcast gebruiken.
Het ding is een beetje dat elke podcast tijd kost en vaak veel meer dan je in eerste instantie zou denken (behalve zo'n gesprek tussen mensen waarbij eigenlijk niet veel meer ge-edit wordt).
Dit is zeker wel een uitdaging. Bij veel podcasts merk je het verschil tussen een goede voorbereid gesprek met een rode draad en gewoon een willekeurig (kroeg) gesprek. En in die eerste zit gewoon veel meer tijd.

Ik zal die Mediapodcast eens beluisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spam
letatcest schreef op maandag 4 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Tk55 schreef op dinsdag 5 juli 2016 @ 10:53:

Dit is zeker wel een uitdaging. Bij veel podcasts merk je het verschil tussen een goede voorbereid gesprek met een rode draad en gewoon een willekeurig (kroeg) gesprek. En in die eerste zit gewoon veel meer tijd.
Zo te horen zijn onze gebeden gehoord en is er nu een podcast van (ex)-Tweakers.net medewerkers. Ik kan 'm van harte aanbevelen, erg fijn om naar te luisteren: https://www.metnerdsomtafel.nl/ . Ze hebben ook een Slack kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06

WoutF

Hoofdredacteur
Spam schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:47:
[...]

[...]

Zo te horen zijn onze gebeden gehoord en is er nu een podcast van (ex)-Tweakers.net medewerkers. Ik kan 'm van harte aanbevelen, erg fijn om naar te luisteren: https://www.metnerdsomtafel.nl/ . Ze hebben ook een Slack kanaal.
Voor de duidelijkheid, er schuiven inderdaad (ex)-medewerkers van Tweakers aan, maar het staat verder los van Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spam
En inmiddels heeft de tijd ons ingehaald 8)7

plan: Welkom bij de Tweakers Podcast: elke week een nieuwe aflevering

Succes mannen!

Pagina: 1