Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet adapter probleem?

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe PC in elkaar gezet, met dit moederbord: pricewatch: ASRock B85M Pro4

Echter heeft hij soms geen internet. Na een paar x opnieuw opstarten heeft ie het opeens wel.
Ook als ik in apparaatbeheer de netwerk adapter even uit en weer inschakel doet hij het weer.

Ik heb de drivers al opnieuw geïnstalleerd.
Het is dus een beetje random of ie het wel of niet doet tijdens het opstarten.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Heb net nog wat testjes gedaan, de hele C-schijf staat op 100%, wanneer ik de driver uitschakel doet deze het weer...
Mvg. Mirno

[ Voor 9% gewijzigd door mirno op 02-01-2015 15:29 ]

我的名字是Mirno

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zal toch wat meer informatie moeten halen uit je systeem, want nu kan het van alles zijn. Laten we eerst bevestigen of het systeem elke keer wel netjes een netwerkverbinding ziet of niet. Het hebben van wel of geen internet kan ook aan je router, modem of provider liggen en dan zoek je op de verkeerde plek. Open eens het netwerkcentrum en kijk naar de status ervan. Wat zie je?

Heeft de netwerkkabel die je nu gebruikt het altijd goed gedaan? Hoeveel apparaten heb je in je netwerk (telefoons, tablets, consoles, etc.)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:29:
Je zal toch wat meer informatie moeten halen uit je systeem, want nu kan het van alles zijn. Laten we eerst bevestigen of het systeem elke keer wel netjes een netwerkverbinding ziet of niet. Het hebben van wel of geen internet kan ook aan je router, modem of provider liggen en dan zoek je op de verkeerde plek. Open eens het netwerkcentrum en kijk naar de status ervan. Wat zie je?

Heeft de netwerkkabel die je nu gebruikt het altijd goed gedaan? Hoeveel apparaten heb je in je netwerk (telefoons, tablets, consoles, etc.)?
Het zit in de PC zelf. Hij herkent dan ook helemaal niets van een netwerk. Na het opnieuw starten van de adapter werkt deze weer, dus ga er vanuit dat het een software matig probleem is.
De rest werkt allemaal prima.

Ook in taakbeheer zie ik de C-schijf op 100% staan, en zodra ik de netwerk adapter uitschakel is het probleem voorbij... Als ik hem weer inschakel, wordt alles dus wel weer goed herkent. En blijft de de C-schijf stabiel.

我的名字是Mirno

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Met de huidige openingspost lijkt er eerder iets met je netwerk te maken hebben dan je specifieke netwerkadapter. Vandaar dat ik je topic verplaats naar Netwerken (NT).

Edit; Mijn verplaatsing en je reactie waren haast tegelijkertijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 02-01-2015 15:34 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om software uit te sluiten of bevestigen, kan je het eens testen met een Linux live CD. Je kan van bijvoorbeeld www.ubuntu.com zo'n image downloaden. Zet deze op een stick of brand 'm op een DVD (desnoods RW) en start je systeem ermee. Voer zo een paar testjes uit door meerdere keren te herstarten naar die omgeving en open een site oid.

Wees niet bang voor je Windows omgeving, daar gebeurt niets mee tenzij je de hele installatie van Ubuntu doorloopt en 't je Windows laat vervangen.

Je zegt ook dat je harde schijf druk bezig is met iets. Heb je ook al je logboeken geraadpleegd om te zien wat het nou precies doet? Welke software heb je allemaal geïnstalleerd wat mogelijk met je netwerk iets kan doen (denk aan antivirus e.d.)? Wat doet het systeem als je 'm rustig uit laat ratelen?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Bolletje schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:32:
Met de huidige openingspost lijkt er eerder iets met je netwerk te maken hebben dan je specifieke netwerkadapter. Vandaar dat ik je topic verplaats naar Netwerken (NT).

Edit; Mijn verplaatsing en je reactie waren haast tegelijkertijd.
Hallo,

Neej het zit hem echt in de PC zelf.
Ik kan de bekabeling op andere PC's doen, daarbij geeft het geen problemen, heb de kabel ook al paar x in en uit gedaan zonder resultaat.

Windows laad de driver op de 1 of andere manier niet goed, ik denk dat ie in een soort loop raakt, en alleen het resetten van die adapter zorgt ervoor dat ie wel weer internet binnen krijgt.

Dit probleem doet zich alleen voor bij het opstarten van de computer! Als ik hem dus in windows gereset heb doet hij het weer prima. Maar het is vervelend om dat elke keer te doen.
Hero of Time schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:38:
Om software uit te sluiten of bevestigen, kan je het eens testen met een Linux live CD. Je kan van bijvoorbeeld www.ubuntu.com zo'n image downloaden. Zet deze op een stick of brand 'm op een DVD (desnoods RW) en start je systeem ermee. Voer zo een paar testjes uit door meerdere keren te herstarten naar die omgeving en open een site oid.

Wees niet bang voor je Windows omgeving, daar gebeurt niets mee tenzij je de hele installatie van Ubuntu doorloopt en 't je Windows laat vervangen.

Je zegt ook dat je harde schijf druk bezig is met iets. Heb je ook al je logboeken geraadpleegd om te zien wat het nou precies doet? Welke software heb je allemaal geïnstalleerd wat mogelijk met je netwerk iets kan doen (denk aan antivirus e.d.)? Wat doet het systeem als je 'm rustig uit laat ratelen?
Logboeken is een goeie, ik zal even googlen waar ik die precies kan vinden.
Ik denk dat ik idd windows maar opnieuw ga installeren als hij zo vreemd blijft doen. Ben niet echt bekent met ubuntu, dus pak wel windows daarvoor ;)

Alleen standaard programma's draaien, ik heb de PC net in elkaar gezet. Heb er ook wat games opgezet, misschien dat er iets in die games ervoor gezorgd heeft dat er nu iets mis loopt. Ik heb overigens zelf wel eens gehad dat het internet niet meer werkte, toen ik anti-malewarebytes uninstalde was het probleem ook weg, kan dus weleens raar lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door mirno op 02-01-2015 16:01 ]

我的名字是Mirno

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hoeft echt 0,0 verstand te hebben van Linux om deze test uit te voeren. Je hebt een grafische omgeving waar je doorheen kan klikken. Niet meteen zo bang zijn. Windows 8 ziet er ook aan het begin heel anders uit en toch zijn er mensen die dat wel accepteren.

En logboeken, waarom zoeken op Google? Voer het eens in in het start menu onder zoeken. 8)7

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Staan er onderdelen in de Apparaatbeheer die niet geïdentificeerd kunnen worden?
Welke drivers heb je (handmatig) geïnstalleerd?
Welke versie van Windows draai je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Oke, nu wanneer ik op "opnieuw opstarten" doet hij het op geen enkele manier meer.
Met gewoon asluiten en met de knop aanzetten werkt ie weer wel.
Hij herkent dat er geen kabel in zit, wat dus wel zo is. Ook al in en eruit gehaald. (Dit deed ie daarvoor dus ook al) Maar nu met in en uit schakelen werkt ie onder geen beding meer...

heb die drivers ook al 6x opnieuw geinstalleerd ofzo
lier schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:09:
Staan er onderdelen in de Apparaatbeheer die niet geïdentificeerd kunnen worden?
Welke drivers heb je (handmatig) geïnstalleerd?
Welke versie van Windows draai je?
Daar staat dat ie werkt (wat ie dus niet doet)
Ik heb de drivers van zowel het moederbord fabrikant zelf gedownload, als het model nummer van de intel site.

Ik draai windows 8.1
Hero of Time schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:08:
Je hoeft echt 0,0 verstand te hebben van Linux om deze test uit te voeren. Je hebt een grafische omgeving waar je doorheen kan klikken. Niet meteen zo bang zijn. Windows 8 ziet er ook aan het begin heel anders uit en toch zijn er mensen die dat wel accepteren.

En logboeken, waarom zoeken op Google? Voer het eens in in het start menu onder zoeken. 8)7
Logboeken had ik al gevonden ja,
Oke, maar aan de andere kant ga ik het toch windows opnieuw installeren, als het niet blijft werken. We hebben ook nogal traag internet dus voordat ik eindelijk Linux erop heb, heb ik windows al geinstalleerd, die heb ik namelijk wel ;)

[ Voor 60% gewijzigd door mirno op 02-01-2015 16:11 ]

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Blijft nog steeds random of ie t nou wel of niet doet.
Wel zie ik dat de PCI controller niet goed is geïnstalleerd, dus ben hier nu drivers voor aan t downloaden, de LAN chip staat intern over PCI geloof ik, wie weet is dit de oplossing, maar blijf het raar vinden dat ie random wel of niet werkt tijdens het opstarten.

Logbook gechecked, wordt er niet echt wijzer uit.paar fouten:

Enchantedstorage-EhStorTcgDrv komt veel voor,
Store-licensing komt af en toe voor.
Service Control Manager

En bij warnings:
DeviceSetupManager
e1dexpress

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
BIOS al upgedate en windows 7 erop getest,
Denk dat het moederbord een defect heeft, en ga m naar de RMA sturen.

EDIT:

Na een nagje hebben geslapen, en alle stekkers eruit, doet hij het spontaan weer. Zo'n 20x opnieuw opgestart vandaag zonder een enkel probleem. Heb ook windows 8.1 er weer opgezet ipv Windows 7, vandaar dat een aantal keren opstarten ook wel nodig was om toepassingen van kracht te laten worden.

Bedankt voor het meedenken iedereen. Gelukkig werkt alles weer :)

Mvg. Mirno

[ Voor 51% gewijzigd door mirno op 03-01-2015 14:46 ]

我的名字是Mirno

Pagina: 1