Toon posts:

Is mijn airflow goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn case is een bitfenix comrade en dit is mijn opstelling.
2 x case fan 120mm van voor, zuigen koude wind.
1 x case fan 120mm achteraan als exhaust.

Is het aangeraden om nog een extra fan tussen mijn gpu en hardschijven te steken. Om de intake te verbeteren? Met de comrade heb ik niet echt veel opties voor extra vents.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
zolang dat je geen temp problemen hebt niet nee, maar dit is zeker oké, ik heb zelf lange tijd met maar 1 fan als exhaust en dan wel watercooling maar in een case erboven (haf stacker...) en dat kwam helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad ff kijken naar je temps. Zolang deze niet te hoog zijn, is je koeling prima. Een programma om je temps te meten is HW Monitor: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En die fan tussen HDD en gpu? Ik heb het gevoel dat ik te weinig intake heb door de hardeschijven die wat in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik één intake fan, die moet door een hdd cage blazen en langs een hdd. Verder heb ik nog 2 outtake fans en mijn temps zijn prima. Ik ga er dus vanuit dat je geen extra fan hoeft te plaatsen, maar zoals eerder gezegd: check je temps dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond nog 2 extra fans toegevoegd. 1 120mm tussen hdd's en gpu en nog een 60mm aan mn pci slot. Die gebruik ik als extra exhaust.
Nu heb ik 2 x intake, en 3 exhaust (gpu, voeding vanonder en die kleine aan pci) hij voelt koel aan maar ik kan de temp niet meten aangezien mijn gpu nog niet is toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 22:09

InFamous

excommunicado

Ik zie nou niet echt een probleem? Zolang je geen temperaturen weet is het koffiedik kijken. Als je PC niet te warm wordt, wat is dan het probleem?

Dus zoals ik al zei in je andere topic, wat zijn je temperaturen? Zolang je die niet weet schiet het ook niet op om je kast vol te bouwen met fans.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Da's stevige overkill, en je moet uitkijken met die pci koelers, die zijn vaak funest voor je airflow, zeker als je ze onder je videokaart plaatst, je videokaart kan dan te weinig lucht krijgen om lekker te kunnen koelen.

Ongeveer iedere setup kan toe met 1 intake en 1 outtake,

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
InFamous schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:52:
Ik zie nou niet echt een probleem? Zolang je geen temperaturen weet is het koffiedik kijken. Als je PC niet te warm wordt, wat is dan het probleem?

Dus zoals ik al zei in je andere topic, wat zijn je temperaturen? Zolang je die niet weet schiet het ook niet op om je kast vol te bouwen met fans.
Hier kan ik weinig aan toevoegen. Je hoeft geen tweede topic te openen als je originele topic niet gesloten is, zeker niet als ook de tweede niet aan de eisen voldoet zoals vermeld in Het algemeen beleid. Daarom gaan beide topics dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.