Toon posts:

mandrake 8.0 boot / nic probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren mandrake 8.0 geinstalled...ging goed totdat ik mijn nic moest kiezen...ik heb een 3com 509b en die staat niet in het lijstje..en bij mandrake 7.2 wel(en de andere pakt hij ook niet) dus die kaart kreeg ik niet aan de gang...ok dacht ik ik cancel die procedure. Nog niks aan de hand...installeert hij de bootmanager...ik opnieuw opstarten..krijg ik als de bootmanager eigenlijk moet komen....heel de tijd:
0101010101010101010101010101..enz

kweetniet hoe deze 2 problemen op te lossen...misschien 1 van jullie ?

Verwijderd

1) booten van rescue cd
2) nieuwe kernel fikken met support voor je nic
3) lilo starten.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Hmmmm, er ging dus net iets fout wegens verkeerd wachtwoord :( hele posting pleituh :(

Maar goed, het kwam, hier op neer.

Prak de module van je netwerkkaart op een diskette en bij het installeren van de kaart is er vast wel een optie als [other] (ik gebruik zelf geen mandrake, dus ik moet gokken) Verwijs naar de diskette en klaar is kees (hoop ik voor je)

Ow jah ik had ook nog de gedachte dat misschien je ISO kapot zou kunnen zijn. Heb je die de checksum eroverheen gehaald? Misschien dat die 10101010 onzin daardoor komt.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op donderdag 14 juni 2001 07:40 schreef tyl het volgende:

heb gisteren mandrake 8.0 geinstalled...ging goed totdat ik mijn nic moest kiezen...ik heb een 3com 509b en die staat niet in het lijstje..en bij mandrake 7.2 wel(en de andere pakt hij ook niet) dus die kaart kreeg ik niet aan de gang...
Ik heb mijn 3com509b kaartje anders wel aan de praat in Mandrake 8.0. Gewoon ff 3c509b selecteren bij het rijtje en hij deed het :) Weet je zeker dat je de goede hebt gekozen?

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik zeker.....maar er heerst iets raars...ik dacht zal ff debian probere...krijg ik hetzelfde bootprobleem steeds 10101010101010 bij het opstarten...dus ik weet niet waar het aanligt...heb al nieuwe partities aangemaakt met pm6 maar steeds hetzelfde....

dunno echt raar...terwijl mandrake 7.zoveel gewoon goed werkte, ook met die bootmanager...

Verwijderd

Topicstarter
niemand...?

Verwijderd

Die 0101010101010 komt gok ik gewoon door het feit dat je MBR niet voor de 1024e Cylinder zit.

Opstarten met een diskette en dan in je /etc/lilo.conf de optie lba32 zetten (en linear weghalen als die erin stond).
Vervolgens lilo opnieuw draaien.

Zorg ervoor dat je bij de opstartdiskette opgeeft waar de root van je linuxsysteem te vinden is (root=/dev/hda<nummer>) of je moet handmatig partities mounten, nadat je met de diskette hebt opgestart en (uit m'n hoofd) de lilo-opties -C en -r gebruiken, maar dat moet je maar zelf even nazoeken.

Verwijderd

Die heb 0101010........ heb ik ook al voorbij zien komen nadat ik LM8 de eerste keer geinstaleerd had. Ik had gekozen om van diskette te booten. Voor mij was een fdisk /mbr de oplossing.
Pagina: 1