Kantoor-PC met encryptie (max €700)

Pagina: 1
Acties:

• GaluaGalua
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Hallo, ik wil een kantoor-PC samenstellen en ben benieuwd naar jullie feedback.

Meestal heb ik veel applicaties tegelijkertijd open:
* Meerdere Excel-sheets (soms complexe financiële modellen)
* Meerdere Word-docs en/of Powerpoints
* Chrome browser met veel open tabs (en diverse extensies)
* Soms ook Firefox ernaast met aantal open tabs (en diverse extensies)
* Google Earth
* Soms Photoshop

Op de achtergrond draaien (altijd):
* Google Drive
* Boxcryptor (on-the-fly drive-encryptie)
* VPN-verbinding
* Norton IS

Ik ben ook benieuwd hoe complex een zelfbouw is. Ik ben best handig, maar geen PC-hobbyist:
* zijn er duidelijke handleidingen te vinden/meegeleverd?
* is het nog veel uitzoekwerk/instellen, met kans op verprutsen door onwetendheid?
* zijn er bedrijven/mensen die assemblage aanbieden, en wat zou dat mogen kosten? (regio Breda)

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee (momenteel laptop)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onder

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
* PC moet 'snappy' aanvoelen (door Boxcryptor wordt mijn huidige laptop traag met browsen op de HDD)
* Een SSD van 120Gb is voldoende; geen HDD nodig
* minimaal 4 USB ingangen of meer; snelheid niet van belang
* Computer moet zo stil mogelijk zijn (computer staat onder buro op kantoor)
* Eventueel de optie om later ook met twee beeldschermen te kunnen gaan werken

Vanwege de on-the-fly encryptie van Boxcryptor en de VPN ben ik benieuwd naar jullie mening over de i3 4330 (vanwege de aanwezigheid van AES-NI).

Ik speel geen games.

Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4330 Boxed€ 109,-€ 109,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 61,71€ 61,71
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 39,99€ 39,99
1BenQ GW2760HS Zwart€ 219,-€ 219,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,95€ 82,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 700,50

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik heb wat aanpassingen gemaakt.

Je kan beter voor 256GB gaan, 128GB is vaak erg krap, het dubbele kost een paar tientjes meer, dus voor de zekerheid zou ik dat toch wel doen.

Ik heb een andere monitor gekozen, widescreen, denk dat dat wel erg prettig werkt. Kost ook nog eens minder ;)

Ik weet niet wat voor taken je ermee gaat uitvoeren, ik ben er niet erg mee bekent. Ik kies voornamelijk altijd een i5, omdat dit gewoon een echte quad-core is. En maar ietjes duurder dan een i3, die dual-core is.
Over dat AES-NI ben ik niet echt bekent.

Dus als je taken gaat doen waarbij CPU kracht wel van pas kan komen -> i5. Maakt de CPU nauwelijks uit -> i3 ook een goede optie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 61,71€ 61,71
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 31,47€ 31,47
1LG 25UM65-P Zwart€ 191,12€ 191,12
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,95€ 82,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,51€ 64,51
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,66

succes

[ Voor 28% gewijzigd door mirno op 02-01-2015 14:07 ]

我的名字是Mirno

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Eventueel een passieve build

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4150 Boxed€ 101,50€ 101,50
1Asus H81T€ 72,-€ 72,-
1Akasa Euler incl. 120W Power Adapter€ 93,50€ 93,50
1Kingston KTA-MB1333/4G€ 45,-€ 45,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,95

Deze build is compleet passief dus stiller kan niet

Een i3 en leuk mobo met 4 usb en 2 aansluitingen voor monitoren. Nu wel maar 4GB dit zou eventueel naar 8GBA kunnen. De kast fungeert als koeler en zou achter de monitor met VESA wórden bevestigt. Hem in elkaar zetten vergt wel iets meer dan een grote kast.

TERW_DAN Heeft hiervoor een review geschreven

• GaluaGalua
Goeiemiddag,

Bedankt voor jullie input.

@Mirno: ik had die wide-screen ook gezien, is een optie. De 256Gb zet ik op m'n lijstje.

@splitinfinitive: een passieve build is inderdaad mooi, en compact. Is er nog een speciale reden dat je voor een iets andere i3 hebt gekozen?

Via de review van TERW_DAN kwam ik ook op het pad van barebones, NUC etc. Het wordt me alleen nergens duidelijk wat de nadelen zijn tov ITX en grotere behuizingen. De barebones lijken wel 'geknepen' processoren te hebben. Klopt dit?

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-03 07:46
Als het een kantoorpc is, kan ik dan aannemen dat je een vrij groot probleem hebt als hij het niet doet? Anders is het vrij interessant om te kijken naar een prebuilt van dell of hp, eventueel met een servicecontract erbij. Anders is het passieve systeem hierboven interessant.

Voor de monitor zou je naar een 21:9 monitor kunnen kijken, als de pricewatch: LG 25UM65-P Zwart Hierdoor heb je lekker veel ruimte in de breedte. Het 27" scherm in je eigen build is namelijk een 1080p scherm op 27", wat zorgt voor een vrij lage pixeldichtheid. Ik zou dus eerder pleiten voor een scherm als pricewatch: Dell P2314H (of 2). Als je persé 27" wilt kan je beter pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart pakken, maar deze heeft weer een prijs die tmho niet in verhouding staat tot de build. Ook denk ik niet dat de igp in de i3 2560X1440 leuk zal vinden.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

GaluaGalua schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:30:
Goeiemiddag,

@splitinfinitive: een passieve build is inderdaad mooi, en compact. Is er nog een speciale reden dat je voor een iets andere i3 hebt gekozen?
Die build had ik nog klaarstaan voor iemand anders, volgens mij het enige verschil is dat die wat ik gekozen heb komt met hd 4400 (igp) en die van jou 4600 eventueel die van jou erin kan ook. is maar 8 euro verschil.

En op de intel nucs die hebben volgens mij of T processoren met een lagere TDP of laptop processors. Hierbij komt wel dat meestal ook nog een HDD en ram moet komen, zie die build van mij als een 'costum' nuc. die wel passief is NUCs hebben volgens mij meestal een laptop ventilator al ben ik mij hier niet zeker van. Barebones zijn behuizingen met meestal een mobo en cpu, en de rest moet er ook nog bij.

ook weet ik niet hoe het zit met de aansluitingen voor beeldshermen op NUCs die build die ik aangaf heeft HDMI en DVI dus zou 2 schermen aan moeten kunnen sturen.

@hierboven

Intel HD graphics kan volgens de specificaties ook 4k én multiple displays aansturen alleen moet het moederbord hiervoor wel de juiste versies van HDMI en dvi hebben. Volgens Asus https://www.asus.com/Motherboards/H81T/ kan dit moederbord gewoon tot 4K aansturen met de igp. Alleen kan het zijn dat de monitor over HDMI maar Max 1080p slikt maar over displayport/dvi wel gewoon de volledige resolutie. Daar wordt in dit topic over gesproken https://communities.intel...%2Fv3%2Fcontents%2F165722

[ Voor 21% gewijzigd door Splitinfinitive op 03-01-2015 16:50 ]

• GaluaGalua
Top, ik neem eea mee in de afweging.

Wel ben ik nog benieuwd naar of de i3 de beste (lees: prijsoptimale) optie is ivm de continu lopende encryptie (Boxcryptor). Mijn huidige laptop is met z'n kleine cpu zeer traag als ik door mijn hdd browse.

Ga ik bv serieus verschil merken tov de i3, als ik een i5 neem? Of juist een goedkopere cpu? Of lost de snelheid van de SSD (ipv de huidige hdd) dit al op?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

GaluaGalua schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:31:

Wel ben ik nog benieuwd naar of de i3 de beste (lees: prijsoptimale) optie is ivm de continu lopende encryptie (Boxcryptor). Mijn huidige laptop is met z'n kleine cpu zeer traag als ik door mijn hdd browse.

Ga ik bv serieus verschil merken tov de i3, als ik een i5 neem? Of juist een goedkopere cpu? Of lost de snelheid van de SSD (ipv de huidige hdd) dit al op?
Denk dat je zoiezo beter voor een i5 kan gaan. Heb je meer toekomst bewustheid ook, met een quad-core ipv een dual-core. Beide zullen het niet slecht doen. Maar de i5 is een paar tientjes duurder, in verhouding kan dat er wel vanaf.

SSD zal de meeste snelheidswinst geven.

我的名字是Mirno

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

GaluaGalua schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:31:

ik vraag mij überhaupt af of je het verschil merkt tussen deze en een pentium. Maar dat hangt natuurlijk van de encryptie software af. Als hij een core flink belast dan is een i5 een goede keuze, want dan heb je er nog 3 voor veel schermpjes en tabbladen en dergelijke. Maar als de software je processor minimaal belast en er gewoon voor zorgt dat je harde schijf continue op 100% zit dan is een SSD al een hele verademing omdat deze gewoon veel snellah is dan een conventionele HDD. Wat je zou kunnen doen is een dagje werken, en taakbeheer of een andere monitor software er langs houden. Als je harde schijf de hele tijd rond de 100% zit te koekeloeren en je processor maar wat uit zijn neus zit de vreten, dan is mischien nog wat te besparen op CPU en dit dan in te leggen bij een 500gig SSD. (meestal ietske sneller of je het merkt is en tweede)

alleen is volgens mij de tdp van de i5 84watt die zou ik persoonlijk dan weer niet toevertrouwen aan die kast die ik aanraad. Mischien zijn er wel kasten voor beschikbaar. Dat durf ik zoniet te zeggen.

• GaluaGalua
Goeie tip! :Y Daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik doen.
Pagina: 1