Nieuwe grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646280

Topicstarter
Dag Tweakers,

De winter is begonnen dus is het buiten spelen gedaan en wou ik terug mijn gaming pc is onder het stof uithalen! Nu zou ik graag deze upgraden met een Nvidia GTX970 vermits dit zo de kaart van het moment is als ik het goed heb. Alleen weet ik niet als de rest van mij systeem hier wel goed genoeg voor is of ik ook andere dingen beter eerst zou aanpassen.

System spec:
CPU: Intel I5 2400 @ 3.1GHz
RAM: 8GB DDR3 @ 665MHz
Moederbord: Gigabyte H67MA socket 1155
HDD: 1TB Western digital

Bij mijn windows score komt ook mijn HDD als laagste cijfer eruit. Zou een SSD het gamen ook beter maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

Move naar CAA. Maar de belangrijke vraag bij iedereen die een nieuwe videokaart wil, welke voeding heb je?

Wat versta je verder onder, "de kaart van dit moment"? Een 750ti is immers ook een kaart van dit moment, maar niet bepaald een game-monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje br00ky om het te verplaatsen! Ik bedoel hiermee als ik deze heb kan ik verder voor een paar jaartjes en hier rond altijd verder bouwen. Ik weet niet als dit het beste idé is om nu al voor de 970 te gaan maar upgraden doe ik niet zo vaak dus heb ik precies het gevoel dat ik het van de eerste keer maar beter goed doe :)
Heb een 800W voeding denk dat dit geen probleem mag geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
800W zegt geen klap, welk merk, welk type.

En hoeveel jaar is een paar jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-07 22:22
Anoniem: 646280 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:38:
Heb een 800W voeding denk dat dit geen probleem mag geven?
Een 800W voeding is een leuke stickertje, maar als dit een slechte voeding is die nog geen 200W aan kan in de praktijk, heb je niet lang plezier van je nieuwe videokaart.
Dus een merk en een typenummer zou al meer kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xilence xp800(.135)R3
Dit wist ik niet is er een manier hoe ik dit kan teset hoeveel Watt hij nog geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Een SSD gaat laadtijden wat verkorten maar het gamen zelf gaat er niet noemenswaardig veel op vooruit. Sommige games gebruiken de pagefile (vooral freeroaming games, Watch_dogs bv) en als die op de SSD staat kan dat wel zorgen dat de stad wat sneller geladen wordt wanneer je je verplaatst.

Ik zou je sowieso een SSD aanraden omdat dat de pc een stuk vlotter maakt, de meeste game-pc's dienen ook voor andere zaken dus je wint er overal mee. Maar voor een hogere framerate moet je een videokaart halen.

De GTX 970 is inderdaad momenteel een vrij toekomstgerichte upgrade. Een R9 290 zou ook vrij goed zijn, die presteert ietsje minder maar je kunt die tweedehands voor minder dan €200 krijgen. Die verbruikt wel meer, dus moet je zeker zijn dat je een kwalitatieve voeding hebt.

Liefst iets meer dan het wattage van je voeding dus. Voor een GTX 970 zou een effectief vermogen van 500W of minder al genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dit dacht ik ook wel ivm SSD zal nooit een slechte aankoop zijn. Het enigste waar ik aan denk is dat het mss een overkill gaat zijn topv mijn CPU. Ik zie bij de nieuwste games mijn CPU al bijna als laagste bij reccomended staan.
Of zou dit toch een goede upgrade zijn alleen de grafische kaart zonder CPU?
Heb nog niet naar de radeon kaart gekeken maar ben niet zo fan van 2de hands. En had op azerty de GTX970 voor +-350 euro nieuw zien staan wat nog wel ok is dacht ik.

(dit is een foto van de voeding http://imgur.com/5urxs9A )

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 646280 op 02-01-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 08:18
Ik kan niet heel veel over je voeding vinden, maar ik denk dat het in ieder geval geen extreme plofvoeding is, dus ik zou de gok wel durven wagen om er een zware gpu in te zetten.

Je cpu zou waarschijnlijk nog wel mee kunnen gaan de komende 2 jaar, dus die hoef je nog niet persee te upgraden.

Een SSD maakt je windows ervaring in ieder geval beter, en de games die je er op geinstalleerd heb zullen soms stukken sneller laden. ( Battlefield 4 ging van een minuut naar 10 seconde laden toe)

In jouw geval zal een 290 geen slechte keus zijn, mits je er een vind ZONDER reference koeler! De standaard koelers van de 290/290x waren schrikbarend slecht en zijn af te raden voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankje Ardjee voor de info. Vermist Arma en BF wel een van de spelletjes zijn die ik het meeste speel zal dit wel leuker zijn de snellere laadtijden!
Dus als ik het goed heb zijn jullie hier meer fan van de Radeon 290 topv de GTX970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 17:19

Brantje

De post is daar >>

190 voor een R9 290 is niet slecht
Pagina: 1