Advies tijdelijke voeding

Pagina: 1
Acties:

• bull243
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Hallo,

Allereerst de beste wensen voor 2015.

Ik heb vandaag mijn PSU Cooler Master V700 teruggestuurd naar Azerty ivm een defect.
Zou ik nu in mijn nieuwe built mijn oude PSU Antec 850 True Power Quatro kunnen plaatsen totdat ik een vervangende PSU heb ?

Kan deze voeding mijn Haswell I7 4790K van voldoende sap voorzien ?
Of voorzien jullie problemn, en wat zijn die dan.

Hoop een goed onderbouwt advies van jullie te krijgen.

Groet Wout

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet wat je verder nog in die bak hebt zitten, maar met 850W moet je een eind komen.
Gezien je nu een 700W voeding hebt neem ik aan dat er wel een flinke SLI of Crossfire setup inzit, die leunen vooral op de 12V lijn van je voeding. Check of die Antec 850 dat kan leveren (ik heb geen idee hoe oud dat zo'n ding is en wat die levert, maar dat kun je makkelijk zelf even checken).

• bull243
aankoop 2008

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Je processor zou geen probleem mogen zijn, het zijn zoals TERW_DAN zegt de videokaart(en). Toen die Antec nieuw was, kon die wel zeker 700W leveren (ik lees bij HardwareSecrets dat ze bij vollast wel problemen hadden), of dat nog steeds zo is, kunnen wij ook niet weten zonder het te meten. Ik denk dat dat nog zal meevallen, sommigen zullen beweren dat voedingen redelijk versleten zijn na 5 jaar, maar op mijn werk beschouwen we die dan nog praktisch als nieuw als die steeds goed behandeld zijn geweest (ik doe automatisering, machine voedingen zijn wel eenvoudiger en robuuster gebouwd dan pc-voedingen).

De voornaamste vraag is dus wat voor grafische kaart zit er in je pc. Als dat er maar één is, is er geen enkel probleem. Zijn het er meer en redelijk zware zoals een R9 290X of GTX Titan dan kunnen er misschien problemen zijn).

• bull243
Ik heb er twee Asus GTX970 Strix in SLi op aangesloten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een GTX970 is in stroomverbruik niet zo heel spannend. Het lijkt me dat het gewoon moet gaan. Een voeding uit 2008 is nu 6 a 7 jaar oud, niet heel jong meer, maar ik heb hier oudere voedingen draaien zonder problemen.

• bull243
Wat is jullie advies....
Zou ik wederom voor de cool master V700 moeten gaan of een upgrade laten doen naar een Corsair HX750i.
Azerty heeft mijn huidige PSU namelijk niet op voorrad.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
HX750i is heel goed maar nogal duur. Deze is ook heel goed pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular. Je zou zelfs met een 550W variant kunnen toekomen denk ik: 300W voor de videokaarten, 85W voor de processor, 50W voor de rest van het systeem.

Of ook heel goed is de pricewatch: Seasonic G-Serie 650 Watt (of 550W variant).

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 01:14
Voor een upgrade zou ik kijken naar de SeaSonic X-750 v2 of SeaSonic Platinum Series 660.
Anders zou een Seasonic S12G-650 ook genoeg moeten leveren.
Je kunt even narekenen wat je nodig hebt op http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine.

Verschil tussen de SeaSonic G-serie en S12G-serie is ATX spec 2.2 versus 2.31.

[ Voor 14% gewijzigd door Crahsystor op 02-01-2015 14:03 ]

Addicted to silent computing

Verwijderd

MacPoedel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:35:
Je processor zou geen probleem mogen zijn, het zijn zoals TERW_DAN zegt de videokaart(en). Toen die Antec nieuw was, kon die wel zeker 700W leveren (ik lees bij HardwareSecrets dat ze bij vollast wel problemen hadden), of dat nog steeds zo is, kunnen wij ook niet weten zonder het te meten. Ik denk dat dat nog zal meevallen, sommigen zullen beweren dat voedingen redelijk versleten zijn na 5 jaar, maar op mijn werk beschouwen we die dan nog praktisch als nieuw als die steeds goed behandeld zijn geweest (ik doe automatisering, machine voedingen zijn wel eenvoudiger en robuuster gebouwd dan pc-voedingen).
De True Power Quattro 850 heeft alleen moeite met 850W bij een intake temperatuur van 50 graden, bij 45 graden werkt het daar ook al prima. Maar bij de ts gaat het meer over 30 graden intake en 400W, kan dus gemakkelijk.
bull243 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:48:
Wat is jullie advies....
Zou ik wederom voor de cool master V700 moeten gaan of een upgrade laten doen naar een Corsair HX750i.
Azerty heeft mijn huidige PSU namelijk niet op voorrad.
Ligt er helemaal aan wat je wil en wat je zoekt.
MacPoedel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:59:
HX750i is heel goed maar nogal duur. Deze is ook heel goed pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular. Je zou zelfs met een 550W variant kunnen toekomen denk ik: 300W voor de videokaarten, 85W voor de processor, 50W voor de rest van het systeem.
Heel goed lijkt mij overdreven, een 650W met maar twee PEG connectors kan sowieso nogal moeilijk heel goed zijn omdat het nut van zo'n voeding nogal klein is.
Crahsystor schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:00:
Voor een upgrade zou ik kijken naar de SeaSonic X-750 v2 of SeaSonic Platinum Series 660.
Anders zou een Seasonic S12G-650 ook genoeg moeten leveren.
Upgrade? Of downgrade?
Je kunt even narekenen wat je nodig hebt op http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine.
Calculators werken niet.
Verschil tussen de SeaSonic G-serie en S12G-serie is ATX spec 2.2 versus 2.31.
Nee beide zijn 2.4 zoals je kunt zien, verschil is modulair wat toch vrij duidelijk is te zien op afbeeldingen.

• bull243
Corsair AX860i besloten te kopen

Verwijderd

O dat is jammer.

• bull243
waarom ?

Verwijderd

Nou je PC draait teneerste ook goed op een high-end 450W voeding zonder overklokken. Met overklokken van de videokaarten en CPU zonder de TDP van de videokaart (veel) te verhogen kan het prima op een 550W voeding en met een 650W voeding heb je alle ruimte die je je maar kan wensen. Voor de helft van het geld had je dan ook een voeding kunnen krijgen die echt niks onder doet voor de AX860i en zelfs voor jouw nog enkele voordelen kan hebben zoals een betere fan. Of heeft die AXi serie iets wat je mist bij andere voedingen?

• bull243
Welke voordelen heb jij het over ?

Ik ben gegaan voor zekerheid, performance en uiterlijk.

Tevens dn geoed power in huis voor derde videokaart

Verwijderd

bull243 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:28:
Welke voordelen heb jij het over ?

Ik ben gegaan voor zekerheid, performance en uiterlijk.
Welke voordelen heb jij het over? :p Voor de helft van de prijs haal je een voeding die kwalitatief echt niet minder is als de AX860i.
Tevens dn geoed power in huis voor derde videokaart
Ja zelfs een vierde al kan kan het moederbord er maar maximaal twee in SLI aan.

• bull243
okay waar denk jij dan aan...welke PSU zou volgens jou het beste zijn ?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

De v700 is een kwalitatief erg goede voeding die alles biedt wat jij nodig hebt.

Ik zou gewoon de antec 850 gebruiken tot ze de v700 weer hebben ( mits dit niet ERG lang duurt ).

Als je echt zo graag een platinum gecertificeerde voeding wilde hebben is de AX760 een erg goede voeding, maar dit zie je wel terug in de prijs. Ze gebruiken wel domweg hetzelfde design... In de praktijk zou je weinig verschil zien.

Waarom je echt meteen de creme de la creme hebt gehaald van de voedingen gaat boven mijn pet.
( ex. titanium )

[ Voor 89% gewijzigd door Thomg op 05-01-2015 15:26 ]

Verwijderd

De Antec True Power Quattro 850W is idd de slimste optie. Zelfs al zou je de modulaire PCI-e stroomkabels kwijt zijn, de voeding heeft van zichzelf al genoeg niet modulaire kabels voor beide videokaarten.
Pagina: 1