Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 13:23
Hallo allen,

Tot op heden studeerde ik Elektrotechniek (of fancy: electrical engineering) aan de TU Delft. Echter, ik ben tot de conclusie gekomen dat het niveau te hoog was en veel te veel van me vroeg.

Nu ben ik van plan om volgend jaar te beginnen met een HBO Elektrotechniek opleiding, in Amsterdam of Alkmaar. Hebben jullie ervaring met overstappen van WO naar HBO en nog tips? Ik zit ook nog in dubio of ik niet mechatronica wil doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

-Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:29
Afhankelijk van wat je al wel op de uni gehaald hebt zou je in overleg met de studieadviseur/examencomissie misschien wat vrijstellingen kunnen lospeuteren.

Mijn broertje is na een half jaar juist gestopt met HBO mechatronica en begint binnenkort met informatica. Volgens hem lag het dichter bij werktuigbouwkunde dan bij elektrotechniek/informatica. Het focust dan ook veel meer op de toepassingen van electronica in en het designen van robotarmen en dat soort dingen. Maar dat kan natuurlijk ook per opleiding verschillen (hanze/groningen).

Bij alle opleidingen zijn de meeloopdagen trouwens leuker dan dat de opleidingen werkelijk zijn. Als je vrienden hebt die die opleidingen volgen kun je misschien daar eens mee praten of een dagje `echt` meelopen.