Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powershell; lijst installed updates (non-windows)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om via de command line alle geinstalleerde updates op te vragen.
Hiervan zijn genoeg voorbeelden te vinden voor de Windows updates KB........ etc, zoals deze
code:
1
Get-WmiObject -Class Win32_Product

alleen geven deze niet de updates weer van 3de partijen, en die wil ik nou net hebben. Wie weet in welke opbjecten/classes deze verstopt zitten.

In de Windows GUI zijn deze terug te vinden in:
Control Panel -> Programs -> Programs and Features -> Installed Updates.

Alvast bedankt.

Verwijderd

code:
1
 Get-ItemProperty HKLM:\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\*| select displayname

Verwijderd

Topicstarter
@hmmmmmmm,

Dank je wel. Alleen geven deze optie alleen de software weer die geinstalleerd is, niet de updates van derden die geinstalleerd zijn

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Heb je wat aan deze link? In de screenshot zie je ook Office/VC++ updates, volgens mij is dat wat je bedoeld?

http://tomtalks.uk/2013/0...ixid-get-microsoftupdate/

Verwijderd

Topicstarter
@Feanathiel,

Dank je wel voor je hulp. Als ik de tekst goed doorlees, zie ik het volgende:
Update 17/8/2014: I have found that new-object -com “Microsoft.Update.Searcher” only lists updates installed by windows update, not all updates (including manually installed updates), I’m still looking for a method that gives 100% of updates.
Dat geeft me aan de ene kant een goed gevoel dat ik dus goed gezocht heb, daar het niet bestaat. Aan de andere kant een zware teleurstelling dat MS dit afschermt voor de gebruikers. Of zal het een bug zijn die nooit is aangemeld.

Het script dat op de pagina vermeld stond werkte, maar dus ook alleen voor MS updates, niet updates van derden.

Hoop dat er nog een andere CLI optie bestaat die het wel zichtbaar kan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 13:40 ]

• gepebril
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb een omweg genomen. Via regedit kwam ik er achter dat gezochtte info ook in de Windows registry zat. Vervolgens teruggevallen op het oude en vertrouwde Perl. Er bleek een module: Win32::TieRegistry te zijn die de klus kon klaren. :)

Snap er niks van steeds als ik naar Windows oplossingen wil, kom ik weer op open source oplossingen uit.....

[ Voor 26% gewijzigd door gepebril op 11-01-2015 13:08 ]

Pagina: 1