Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Downloadsnelheid VMWare naar buiten

Pagina: 1
Acties:

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Hi!

Ik heb een vreemd probleem.. Ik heb een PC met Windows 7 64-bit staan, met daarop VMWare workstation en daarin een Ubuntu server 14.04.1 LTS. Wanneer ik een testfile van +/- 1GB in Apache zet en deze vervolgens extern download, is de downloadsnelheid 2MB/s. Wanneer ik deze intern download (dus op de Windows 7 PC), is de downloadsnelheid 20MB/s+. Wanneer ik een webserver op de Windows 7 zet, en vervolgens hetzelfde testbestand download is de downloadsnelheid extern gewoon 6MB/s.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat bij het downloaden vanuit extern 1/3e van de snelheid is terwijl bij intern downloaden het gewoon snel is..

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat voor internet verbinding heb je? Want als je DSL of Kabel hebt dan is je upload (download vanaf extern) gewoon gemaxed.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lokaal en via je ISP moet je niet gaan vergelijken. Als ik een bestand van 't internet download, haal ik, afhankelijk van de bron, een maximum snelheid van ongeveer 10 MB/s. Download ik echter op m'n HTPC van m'n PC, dan is de snelheid opeens 60-80 MB/s.

Wat je ook niet moet vergeten, is dat je het fysiek vs virtueel test. Je fysieke omgeving heeft directe toegang tot de hardware, terwijl je virtuele machine door twee lagen heen moet voordat het een bestand kan serveren. Het moet niet alleen door de virtuele harde schijf heen, maar ook door het virtuele netwerk. Beide kunnen een vertragende factor zijn. Let ook op de apparaten die je gebruikt om mee te testen. Als je bij de een een wat oudere laptop neemt die max wireless-G heeft, dan kom je logischerwijs niet hoger dan 2 MB/s terwijl je met een telefoon of nieuwere laptop die wireless-N ondersteuning heeft, of zelfs een telefoon met max 4G kan je wel weer theoretisch die 6 MB/s halen.

Je test heeft dus veel te veel variabelen om een goed antwoord te geven. Voer eens een paar bewezen benchmarks uit en kom dan terug met de resultaten. Houd ook je systeem resources in de gaten tijdens die tests, want als je VM al 100% CPU zuipt, kan 't gewoon niet sneller.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 10:21
Ik snap dat lokaal en via WAN anders is.. Het probleem is als volgt:

Virtueel -> Lokaal = hoge snelheid
Virtueel -> WAN = lage snelheid
Vaste PC -> Lokaal = hoge snelheid
Vaste PC -> WAN = hoge snelheid

Het rare is dus dat de througput van viruteel naar lokaal gewoon prima is, waardoor ik (eigenlijk) de VM niet als vertragende factor zie.

Vanwaar dat de VM alleen langzaam is bij het downloaden naar buiten

[ Voor 12% gewijzigd door Xaero op 03-01-2015 11:47 ]