Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden als thuis PC. Software die ik gebruik: Photoshop, Illustrator, VM's - zoals WAMP, Webdesign. Af en toe een game, maar geen hoge eisen hierin.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum is € 1500,- inclusief de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hele nieuwe, complete setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor gaat mijn voorkeur uit naar i7. Echter sta ik open voor aanpassingen.
Daarnaast 16 GB geheugen en minstens 256 GB SSD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga niet overclocken, maar heb gekozen voor een Z97 mobo. Deze is maar een paar euro duurder dan de Gigabite Sniper B85. Een H97 zou ook voldoen, maar volgens mij is deze Z97 de beste keuze prijs/ Kwaliteit.
De behuizing (ATX) vind ik niet heel belangrijk, deze komt namelijk onder het bureau. Vandaar een budget keuze. Stilte vind ik belangrijk, maar aangezien ik niet ga overclocken, vermoed ik dat mijn setup stil zal blijven.
Monitor vind ik heel belangrijk, dus: 27 inch, wqhd, en IPS. Ik heb werkruimte nodig
4K vind ik overdreven.
De voeding lijkt me een belangrijk punt in een systeem. Vandaar mijn keuze. 450 Watt vind ik net iets te krap, dus voor de zekerheid 550 gekozen.
Ga je overklokken?
Nee, ben tevreden met de standaard instellingen.
Ik ben volgens mijn wensen tot onderstaande setup gekomen. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik zelf samenstel wil ik toch graag horen wat jullie ervan vinden. Ik ga hem trouwens zelf in elkaar zetten;)
Het systeem gaat gebruikt worden als thuis PC. Software die ik gebruik: Photoshop, Illustrator, VM's - zoals WAMP, Webdesign. Af en toe een game, maar geen hoge eisen hierin.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum is € 1500,- inclusief de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hele nieuwe, complete setup.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor gaat mijn voorkeur uit naar i7. Echter sta ik open voor aanpassingen.
Daarnaast 16 GB geheugen en minstens 256 GB SSD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga niet overclocken, maar heb gekozen voor een Z97 mobo. Deze is maar een paar euro duurder dan de Gigabite Sniper B85. Een H97 zou ook voldoen, maar volgens mij is deze Z97 de beste keuze prijs/ Kwaliteit.
De behuizing (ATX) vind ik niet heel belangrijk, deze komt namelijk onder het bureau. Vandaar een budget keuze. Stilte vind ik belangrijk, maar aangezien ik niet ga overclocken, vermoed ik dat mijn setup stil zal blijven.
Monitor vind ik heel belangrijk, dus: 27 inch, wqhd, en IPS. Ik heb werkruimte nodig
De voeding lijkt me een belangrijk punt in een systeem. Vandaar mijn keuze. 450 Watt vind ik net iets te krap, dus voor de zekerheid 550 gekozen.
Ga je overklokken?
Nee, ben tevreden met de standaard instellingen.
Ik ben volgens mijn wensen tot onderstaande setup gekomen. Aangezien dit mijn eerste keer is dat ik zelf samenstel wil ik toch graag horen wat jullie ervan vinden. Ik ga hem trouwens zelf in elkaar zetten;)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 279,90 | € 279,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Zotac GeForce GTX 750 Ti 2GB OC | € 148,50 | € 148,50 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Sharkoon T9 Value White edition | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Acer CB270HU Zwart | € 389,- | € 389,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | LG GH24NS95 Zwart | € 16,50 | € 16,50 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 75,95 | € 75,95 |