Upgrade voor GTA 5

Pagina: 1
Acties:

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 07:19

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Ik zoek een?
Een nieuwe videokaart waarmee ik GTA 5 op high/ultra mee kan spelen (1080p).

Wat is je budget?
Budget is 200-300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel heb ik een ATI, maar dat geeft onder linux veel gezeik met drivers.
Voorkeur gaat naar nVidea, maar als ATI beter draait met GTA 5, dan liever ATI.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is me huidige systeem
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sBBx7dj.png.
Mijn vraag is ook, kan ik met dit systeem GTA 5 al draaien? Zo ja, welke settings zouden dan mogelijk zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Brantje op 02-01-2015 10:54 . Reden: Plaatje werkte niet ]

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:48
Heb zelf een r9 290, is voor minder dan 200 makkelijk te vinden op het net en draait alle nieuwe spellen op ultra settings, enige nadeel is dat ie wat warm wordt en wat luidruchtig kan worden, met een aftercooler van een euro of 50 ben je dan weer klaar. Totaal kom je dan nog steeds onder de 200 als je beetje goed zoekt.

[ Voor 7% gewijzigd door Expendable op 02-01-2015 10:57 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Brantje schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:50:
Ik zoek een?

Mijn vraag is ook, kan ik met dit systeem GTA 5 al draaien? Zo ja, welke settings zouden dan mogelijk zijn?
Als dit je huidige systeem is, wat let je om dat te proberen? Draait het niet, kan je er altijd nog een (2e hands) 290 in hangen. Binnen jouw budget is nVidia niet echt interessant, of je moet 60 euro meer kunnen uitgeven voor een 970, anders ga je namelijk altijd terug in VRAM (met een nieuwe kaart tenminste).

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 02-01-2015 11:02 ]

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Als dit je huidige systeem is, wat let je om dat te proberen? Draait het niet, kan je er altijd nog een (2e hands) 290 in hangen. Binnen jouw budget is nVidia niet echt interessant, of je moet 60 euro meer kunnen uitgeven voor een 970, anders ga je namelijk altijd terug in VRAM (met een nieuwe kaart tenminste).
Wat me tegenhoud is dat GTA nog niet uit is voor de PC.
Er wordt veel speculeert over de requirements.
Helaas heeft Rockstar deze nog niet vrij gegeven.
MarkVeldman schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:57:
Heb zelf een r9 290, is voor minder dan 200 makkelijk te vinden op het net en draait alle nieuwe spellen op ultra settings, enige nadeel is dat ie wat warm wordt en wat luidruchtig kan worden, met een aftercooler van een euro of 50 ben je dan weer klaar. Totaal kom je dan nog steeds onder de 200 als je beetje goed zoekt.
Zoiets dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Brantje op 02-01-2015 11:08 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik bedoelde ook uiteraard dat je het probeert als het uitkomt. Dan weet je ook zeker hoe en wat. Met een 290 of 970 gaat het vast wel, maar wie weet met je 7950 ook. Imo is anticiperen op wat nog gaat komen geen best idee, zeker als er nog (zeer) weinig bekend is over requirements.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Daar heb je een punt br00ky.
Ook misschien beter om te wachten omdat ik van horen zeggen heb dat mogelijk Februari / Maart nieuwe AMD / nVidea kaarten komen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Zo ver ik weet komen in feb/maart de presentaties van de kaarten. Dan duurt het nog eens 1/2 maanden voordat ze te koop zijn. En zijn dat reference models. En als de plaatjes kloppen is de amd versie net zo crap als die van de r9 290. En die wil je niet hebben. Dus is al je hoop op nvidia gelegd. En dan minder als 300 euro maar sneller dan wel even snel als een 970. Denk dat je dat niet gaat lukken. Gewoon een de refurbished r9 290 tri-x halen uit V&A als blijkt dat het niet werkt. Ben je voor 200 klaar en heb je nog 1 jaar garantie er op zitten. En vaak genoeg de volgende dag in huis.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
Thanks voor de adviezen, heb de V&A R9 290 gehaald voor 180 euro, geen slechte deal lijkt me.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Nvidia zou binnenkort de opvolger van de GTX 760 moeten tonen. Mij hebben ze gezegd bij Mycom dat ze sinds vorige week geen nieuwe GTX 760's meer toe krijgen, en zoveel inventory hebben ze daar niet van volgens mij, dus moet volgende maand ergens toch die opvolger te krijgen zijn.
loki504 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:27:
Zo ver ik weet komen in feb/maart de presentaties van de kaarten. Dan duurt het nog eens 1/2 maanden voordat ze te koop zijn. En zijn dat reference models. En als de plaatjes kloppen is de amd versie net zo crap als die van de r9 290. En die wil je niet hebben. Dus is al je hoop op nvidia gelegd. En dan minder als 300 euro maar sneller dan wel even snel als een 970. Denk dat je dat niet gaat lukken. Gewoon een de refurbished r9 290 tri-x halen uit V&A als blijkt dat het niet werkt. Ben je voor 200 klaar en heb je nog 1 jaar garantie er op zitten. En vaak genoeg de volgende dag in huis.
Zo was de lancering van de GTX 980/970 toch niet, ze waren moeilijk te krijgen maar je kon ze wel onmiddellijk bestellen en het duurde zeker geen maand voor de eerste kaarten binnen kwamen bij consumenten. Er waren ook meteen non-reference versies beschikbaar omdat de kaarten minder zware koeling vereisten.

Ik weet niet wat AMD gaat tonen, ik denk dat het te vroeg is voor een echte opvolger van de R9 290(X), maar de R9 285X zou er wel aan moeten komen als concurrent voor de GTX 960. AMD heeft wel een geschiedenis van paper launches, maar ik denk niet het deze keer zo lang duren voor er non-reference kaarten beschikbaar zijn, bij de R9 285 was dat toch onmiddellijk (dat die niet te krijgen is, ligt volgens mij eerder aan de rare zijsprong ten opzichte van de R9 280). Volgens jouw schatting zou het tot de zomer kunnen duren voor er een degelijke variant is.
Brantje schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:10:
Thanks voor de adviezen, heb de V&A R9 290 gehaald voor 180 euro, geen slechte deal lijkt me.
Moest dat nieuwjaarsgeld zo snel op? Er zat een uur en 20 minuten tussen je topic start en het kopen van die videokaart. GTA V komt pas uit op 27 januari hoor. Je hebt op zich wel een goede deal gedaan (deze? V&A aangeboden: Asus R9 290 4GB GDDR5 ), maar de koeler op die R9 290 is redelijk ruk, dus ik hoop dat je kunt leven met veel lawaai, of dat je die zelf wilt vervangen.
Voorkeur gaat naar nVidea, maar als ATI beter draait met GTA 5, dan liever ATI.
Dat weet nog niemand toch of AMD of Nvidia beter een spel draaien dat nog niet uit is.

Die Asrock 970 Pro3 gaat trouwens je processor bottlenecken met z'n 4+1 power phase design, kan goed zijn dat je 8320 zelden de maximale snelheid haalt. Asrock zegt wel AMD octacores te ondersteunen, en de pc boot dus het werkt wel, maar onder last gaan die VRM's oververhitten en de processor throttlen.

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
MacPoedel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:23:
Moest dat nieuwjaarsgeld zo snel op? Er zat een uur en 20 minuten tussen je topic start en het kopen van die videokaart. GTA V komt pas uit op 27 januari hoor. Je hebt op zich wel een goede deal gedaan (deze? V&A aangeboden: Asus R9 290 4GB GDDR5 ), maar de koeler op die R9 290 is redelijk ruk, dus ik hoop dat je kunt leven met veel lawaai, of dat je die zelf wilt vervangen.

[...]

Dat weet nog niemand toch of AMD of Nvidia beter een spel draaien dat nog niet uit is.

Die Asrock 970 Pro3 gaat trouwens je processor bottlenecken met z'n 4+1 power phase design, kan goed zijn dat je 8320 zelden de maximale snelheid haalt. Asrock zegt wel AMD octacores te ondersteunen, en de pc boot dus het werkt wel, maar onder last gaan die VRM's oververhitten en de processor throttlen.
Het gaat om deze.

Het is dus aangeraden om in de nabijde toekomst een ander bordje te nemen?
Zoiets, of deze?

[ Voor 9% gewijzigd door Brantje op 02-01-2015 12:34 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Die tri-x is wel goed ja. 180 euro is een mooi bedrag. Amd cpu/mobo kan ik je niet helpen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Oh die R9 290 Tri-X is wel een heel goede, goede deal inderdaad ;). Vergeet wat ik zei over een ruk koeler. Er is al een tijdje een andere verkoper die een stapel R9 290 Tri-X'en verkoopt, en dat trekt daar dan de prijs van naar beneden.

De Asrock Extreme3 heeft sowieso dat 4+1 design, maakt niet uit dat je een 990FX haalt in plaats van je 970. De pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3 heeft VRM's die niet gekoeld zijn dus ik zou die ook niet aanraden zelfs als die meer phases zou hebben. De pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P is het goedkoopste moederbord dat goed octacores ondersteunt, zou dat dan nemen.

Kan trouwens ook zijn dat je huidige moederbord wel goed werkt, maar er zijn veel klachten over. Je zou het zelf eens moeten testen met wat stresstesten, is redelijk snel gedaan in vergelijking met een nieuw moederbord kopen en installeren (en kost je toch ook weer €70 dan).

Asrock heeft zelf (bij de 990FX Extreme3) een boodschap staan die nog een alternatief kunnen zijn:
* For cooling the CPU and its surrounding components, please install a CPU cooler with a top-down blowing design.
Dus als je een top down koeler gebruikt, kun je het probleem misschien ook voorkomen. Ik zie geen koeler vermeld staan in het lijstje, dus misschien gebruik je de boxed koeler nog?

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Topicstarter
MacPoedel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:49:
Oh die R9 290 Tri-X is wel een heel goede, goede deal inderdaad ;). Vergeet wat ik zei over een ruk koeler. Er is al een tijdje een andere verkoper die een stapel R9 290 Tri-X'en verkoopt, en dat trekt daar dan de prijs van naar beneden.

De Asrock Extreme3 heeft sowieso dat 4+1 design, maakt niet uit dat je een 990FX haalt in plaats van je 970. De pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3 heeft VRM's die niet gekoeld zijn dus ik zou die ook niet aanraden zelfs als die meer phases zou hebben. De pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P is het goedkoopste moederbord dat goed octacores ondersteunt, zou dat dan nemen.

Kan trouwens ook zijn dat je huidige moederbord wel goed werkt, maar er zijn veel klachten over. Je zou het zelf eens moeten testen met wat stresstesten, is redelijk snel gedaan in vergelijking met een nieuw moederbord kopen en installeren (en kost je toch ook weer €70 dan).

Asrock heeft zelf (bij de 990FX Extreme3) een boodschap staan die nog een alternatief kunnen zijn:

[...]

Dus als je een top down koeler gebruikt, kun je het probleem misschien ook voorkomen. Ik zie geen koeler vermeld staan in het lijstje, dus misschien gebruik je de boxed koeler nog?
Ja ik gebruik nog de stock koeler.
Ik heb hier wel genoeg fans liggen, dus die kan ik eventueel met triwraps zo vast maken dat ze de VRM's koelen.

Dat gigabyte bordje valt nog mee, dat zou ik eventueel volgende maand kunnen upgraden, mocht mijn proc niet op full load kunnen presteren. Dat zie ik wel wanneer GTA 5 uit is.

[ Voor 5% gewijzigd door Brantje op 02-01-2015 12:57 ]

Pagina: 1