Probleem tijdens system restore

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ik zit sinds kort met een probleempje op een windows 7 pc. Ik starte gisteren de pc op en plotseling bleef windows eindeloos lang laden tijdens het opstarten van het bureaublad. De iconen werden wel getoond maar de teksten behorende bij de iconen niet. Ik heb het gevoel dat windows 7 ergens blijft hangen omdat bepaalde bestanden niet te vinden zijn.

Nu is het dus zo dat ik pas bij het debuggen van een vb.net programmaatje ineens de volgende foutmelding kreeg: arial font regular style not found ( zoiets dergelijks) . Deze melding had ik nooit eerder gehad.

Nu wou ik vandaag even een system restore uitvoeren omdat ik dacht dat dit het probleem waarschijnlijk oplost. Ik heb dus tijdens het opstarten op F8 gedrukt en de optie: ' safe modus command line' gekozen. Vervolgens start ik dan de system restore via de commandline en zie ik het gebruikelijke menuutje.

Hier kies ik dan een restore point ( er was blijkbaar pas een windows update uitgevoerd die ik normaal nooit standaard uitvoer) en dan klik ik op finisch.

Er verschijnt dan echter een leeg pop-up schermpje met alleen een warning button in beeld en verder geen tekst. Vervolgens gebeurd er niks meer en wordt de system restore niet uitgevoerd. Ik heb het gevoel dat de tekst in het schermpje niet geladen kan worden omdat de font misschien niet beschikbaar is (de teksten in voorgaande system restore menu's worden wel geladen).

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn en hoe ik de system restore nu toch kan uitvoeren?
Misschien is het mogelijk om de system restore geheel vanuit de command line te configureren en te starten zonder gebruik te maken van grafische menu's.? Weet iemand de commands hiervoor?

Over de oorzaak van dit euvel ben ik trouwens niet zeker , echter heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met een 1 of ander vaag programmaatje dat zich pas installeerde nadat ik iets gedownload had. Ik vermoed dus een virus. Dit programmaatje heb ik er wel gelijk weer afgedonderd maar daarna heb ik geen virusscan uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Ik zag net bij het opstarten van het bureaublad ook deze melding rechts onderin :
" failed to connect to windows service" . Heeft iemand een idee wat dit kan betekenen?

[ Voor 4% gewijzigd door MasterTweaker op 02-01-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De melding is denk ik "Font 'Arial' does not support style 'Regular'". Google maar eens. Is een bekend probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Squ1zZy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:50:
De melding is denk ik "Font 'Arial' does not support style 'Regular'". Google maar eens. Is een bekend probleem ;)
Ja precies dit was de melding. Wat is de oorzaak van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Maar hoe installeer ik dit als Windows zich niet volledig laadt. Misschien via een usb-stickje en dan via command prompt het bestandje uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Command Prompt opstarten via System Recovery Options misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Squ1zZy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:04:
Command Prompt opstarten via System Recovery Options misschien?
Ja dit heb ik net geprobeerd en nu werkte system restore gelukkig wel!
De pc is nu 'gerestored' naar 3 dagen geleden alleen het probleem is helaas niet opgelost.

Geen enkel bureaublad icoon wordt nu geladen. Ik zie enkel de bureaubladachtergrond met een pop-up box met een rood kruisje. Ik heb windows ook nog even gestart in safe modus. Dan worden wel alle icoontjes geladen ( zonder tekst) maar kan ik geen folder en programmaatjes openen.

Iemand nog suggesties? Kan het ook zo zijn dat het een hardware probleem is? Misschien een probleem met de harde schrijf?

[ Voor 20% gewijzigd door MasterTweaker op 02-01-2015 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

MasterTweaker schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:32:
[...]
Iemand nog suggesties? Kan het ook zo zijn dat het een hardware probleem is? Misschien een probleem met de harde schrijf?
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ergens een kapot stukje hardware enkel en alleen impact heeft op de weergave van een font (zeker gezien de foutmelding die je al gaf). Idem dito voor HD: dan zou er een heel specifiek stukje van de schijf kapot moeten zijn (kan natuurlijk... maar toch)
Wat je zou kunnen doen is om Arial.ttf van een willekeurige PC te kopieren (staat hier: C:\Windows\Fonts) en vervolgens op deze PC plakken.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Jester-NL schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:59:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik niet dat ergens een kapot stukje hardware enkel en alleen impact heeft op de weergave van een font (zeker gezien de foutmelding die je al gaf). Idem dito voor HD: dan zou er een heel specifiek stukje van de schijf kapot moeten zijn (kan natuurlijk... maar toch)
Wat je zou kunnen doen is om Arial.ttf van een willekeurige PC te kopieren (staat hier: C:\Windows\Fonts) en vervolgens op deze PC plakken.
Ok thnx. Ik denk inderdaad niet dat het een hardware probleem is. Ik keek net bij system information- IO ( in safe modus laadt dit menu wonderbaarlijk genoeg nog wel ) en toen zag ik overal OK staan. En als ik 'dir' intik in de commandline wordt er een enorm lange lijst bestanden getoond. Als de hard-disk beschadigd was zou dit niet mogelijk zijn lijkt mij.

Maar kan een corrupt font bestandje voor zulke grote problemen zorgen? En hoe krijg ik de nieuwe fonts op mijn pc? Ik kan nu namelijk helemaal niks beginnen in Windows 7.

Weet iemand misschien hoe je het standaard windows font veranderd vanuit de commandline?

[ Voor 8% gewijzigd door MasterTweaker op 02-01-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Ik heb nu net via de safe mode commandline een 'sfc/ scannow' command uitgevoerd (alle corrupte systeembestanden worden dan indien mogelijk vervangen). In dit topic werd dit aangeraden:
https://social.technet.mi...s-missing?forum=w7itproui

Nu kreeg ik vervolgens de volgende melding nadat de scan klaar was:

" windows resource protection found corrupt files but was unable to fix some of them. Details are included in the cbs.log windir\logs\cbs\cbs.log"

Dit is geen goed teken lijkt mij?

Ik zie nu nadat ik deze scan uitgevoerd heb weer teksten bij de icoontjes staan ( in safe modus ), maar nu krijg ik als ik op een icon klik steeds de volgende melding: 'windows explorer is restarting'. Deze melding blijft zich vervolgens herhalen.

Er zit dus vooruitgang in maar het werkt nog niet helemaal. Iemand nog een idee?

[ Voor 25% gewijzigd door MasterTweaker op 02-01-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31
als sfc/scannow geen repair kan doen dan is je windows niet meer goed en zal alleen een reinstall uitkomst bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er dan in die cbs.log ? Lijkt me wel zo handig om te weten om je verder te kunnen helpen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
sanfranjake schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:37:
Wat staat er dan in die cbs.log ? Lijkt me wel zo handig om te weten om je verder te kunnen helpen.
Ik heb net in safe modus even een virusscan gedaan met het programmaatje malware bytes en er werden in totaal 80 geinfecteerde bestanden gevonden (blijkbaar toch een virus). Nadat ik deze bestanden verwijderd had en de computer opnieuw opgestart had draait het zooitje weer echter heb ik nu toch nog wat problemen met explorer.exe want het configuratiescherm opent niet en het bestandje CBS.log kan ik niet openen. Hij laadt notepad blijkbaar niet.

Zodra dat lukt zal ik de ellende die daar waarschijnlijk in staat hier even posten.

[ Voor 7% gewijzigd door MasterTweaker op 02-01-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Backuppen en herinstall. Na herinstall een betere virus scanner installeren of de updates van de scanner beter bijwerken :P
Pagina: 1