Mobiel internet voor gebruik met 3gmoden op boot

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 08:21
Hallo Allemaal.

Ik ben opzoek naar een oplossing voor internet voor op een boot/vakantie huis.
Nu zat ik te denken aan of een 3g router of een hogere databundel en de mobiele telefoon als hotspot gebruiken.

Heeft iemand hier ideen of tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat laatste lijkt me een prima oplossing.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat heb je zelf al gevonden en waar wil je het gaan gebruiken? ( Bij boot maakt het bijvoorbeeld nogal uit of je door boerenslootjes vaart of midden op de Noordzee...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Coach4All schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:33:
Wat heb je zelf al gevonden en waar wil je het gaan gebruiken? ( Bij boot maakt het bijvoorbeeld nogal uit of je door boerenslootjes vaart of midden op de Noordzee...)
Het zal voornamelijk op de rivieren gebruikt gaan worden (jacht).
Het abonnement zal niet door mezelf gebruikt worden en ik vindt het moeilijk om te bedenken wat er aan data bundel nodig zal zijn, om deze reden zat ik te denken aan een abonnement met onbeperkte databundel. Nu weet ik niet welke providers dit momenteel nog aanbieden, ik heb zelf al wel Robin mobile gevonden maar deze provider zegt mij niet zo veel.

Zijn er wellicht ook bekendere providers die iets dergelijks bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Graag meer informatie geven wat je zelf gevonden hebt, en wat je budget is, GoT is geen helpdesk, er wordt verwacht dat je zelf meer inbrengt.

Dus graag aanpassen of er gaat hier een slotje op.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:34

FreakNL

Well do ya punk?

Voor de boot van mijn ouders heb ik dit ook geregeld. Aangezien zij niet 30 dagen in de maand varen en zeker niet 12 maanden per jaar is een abbo eigenlijk zonde. Zij hebben nu Bliep, en dat werkt prima, zij het met een simkaart in een iPad. Maar ik zie niet in waarom het met een mifi router niet zou werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik maar denken dat we hip advies mogen geven voor zaken met externe antenne etc., gaat het weer om een "help mij een abonnement te kiezen"-vraag ;(

Mijn advies zou zijn om een nette dongle en flinke externe antenne te nemen voor tripjes die tientallen kilometers uit de kust zijn:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TWg2_M_SbfE]
Dus! :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:03:
Ik maar denken dat we hip advies mogen geven voor zaken met externe antenne etc., gaat het weer om een "help mij een abonnement te kiezen"-vraag ;(

Mijn advies zou zijn om een nette dongle en flinke externe antenne te nemen voor tripjes die tientallen kilometers uit de kust zijn:
[video]
Dus! :P
Hahah, ziet er leuk uit, maar ik denk dat ze voorlopig nog niet echt ver de zee op gaan.
Ik denk dat ik ze toch maar ga aanraden om te kijken richting een abonnement van Robin Mobile.
Omdat ze hierbij tenminste niet gaan bijbetalen mochten ze onverhoopt toch over de bundel heengaan.

Topic mag opslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Een topic gaat niet op slot als er een oplossing is, maar in dit geval komt er wel een slotje op ivm niet aanpassen van het topic.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.