Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een NAS, me oog is gevallen op Synology DS214
Hiervoor had ik een AC Ryan Playon HD2 met een 1TB schijf om zo alle films te zien op mijn tv/netwerk. De afstandbediening is stuk gegaan en ik vond dat ding super slecht. Nou leek een synology ds214 een uitstekend idee om a. all me files op 1 netwerk plek te hebben b. overal films/series te kunnen kijken (via android apps, ios apps, elke tv in huis en als ik bij iemand anders ben.

Wat is je budget?
Max 250.

Me oog is dus echt gevallen op de DS214 van Synology, lees ook goede reviews er over en volgens mij doet hij alles wat ik wil dat het doet. Ik moet wel een chromecast dongle halen voor de TV in de woonkamer (oudere philips tv) want die pakt de bestanden niet via DLNA.

Raden jullie mij de DS214 als eerste NAS of moet ik toch maar wachten?

Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Wat is je vraag?
Die NAS doet waar jij naar zoekt, dus hij is geschikt voor je. Synology is goed spul. Of je hem nu moet kopen of wachten, weten wij veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
WWAS schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:10:
Wat is je vraag?
Die NAS doet waar jij naar zoekt, dus hij is geschikt voor je. Synology is goed spul. Of je hem nu moet kopen of wachten, weten wij veel?
Gaat mij er meer om de mening, niemand kan zeggen dat je iets moet kopen. Wil graag weten of mensen zeggen ja hij doet wat je wilt koop die of nee wacht maar even want er komen nieuwe uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Dit dus incl. 2x 2TB --> pricewatch: Netgear ReadyNAS 102 4TB @ € 199,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Caneezy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:13:
[...]

Gaat mij er meer om de mening, niemand kan zeggen dat je iets moet kopen. Wil graag weten of mensen zeggen ja hij doet wat je wilt koop die of nee wacht maar even want er komen nieuwe uit.
Ehm, OK. Daar gaat ie dan nogmaals: de DS214 doet zeker wat je wilt. Elke fatsoenlijke NAS eigenlijk. Ik zou je Synology vanwege de kwaliteit en de software. Maar een Synology DS111 (ik noem maar even een simpel oud model) kan ook alles wat je wil, alleen krijgt het met streamen naar meerdere apparaten natuurlijk zwaarder - alles gaat langzamer. Aan de jou dus de keus om een nieuwe DS214 (die wat toekomstbestendiger is en twee schijvdn heeft) of een simpelere NAS te kopen. Je kunt ook kijken naar een tweedehands DS213 b.v. (model vorig jaar), scheelt je wat geld.

Of er nieuwe modellen uit gaan komen? Ja natuurlijk. Ik weet niet wanneer de 2015 reeks komt. Zou je even moeten googlen. Die zal wel wat sneller (en duurder zijn).
Pagina: 1