Toon posts:

Chello: disconnect, ip-refresh en weer online ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week Chello en dat bevalt best wel goed, als je voorheen alleen op ISDN kon internetten :) , maar soms gebeurt het dat je ineens offline bent... ICQ gaat proberen te connecten, je mailprog kan de servers niet vinden etc. Als ik dan rebootte werkte het weer. Dus de keer erna dat dit probleem zich voordeed, opende ik winipcfg (daar had de 3comkaart gewoon zn IPadres) en daar liet ik het IPadres los en liet em weer een IPadres ophalen. Direct nadat ik dat gedaan had, zat ik weer online en werkte mail, ICQ etc gewoon weer prima.

De frequentie dat dit zich voordoet weet ik nog niet precies, maar gisteren was dat na ruim 3 uur online zijn.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of wat kan je er tegen doen ?

Verwijderd

heb daar zelf geen last van, wel dat icq offline gaat, maar die gaat bij mij weer automatisch reconnecten en 9 van de 10 keer zit hij meteen weer online!

ik geef m'n ip nooit vrij, heb dat paar keer wel gedaan, maar soms krijgt hij helemaal geen ip meer en moet ik weer 'uren' zitten wachten tot hij een ip krijgt en ik kan internetten...

m'n online is best lang, kan van 's middags tot 's avonds laat gewoon non-stop online zitten

bel anders eens met de helpdesk (jaja, weet het... kan tijdje duren)

misschien kunnen zij je helpen...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hier hetzelfde, en ik heb adsl...
gewoon ineens alsof je verbinding gewoon helemaal pleite is
ik log meestal ffkes opnieuw in, gaat sneller dan winipcfg starten en al die knopjes proberen....

Verwijderd

Ik heb er ook last van, is helaas geen oplossing voor.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
was tijdje geleden dat ik daar last van had offline online gedoe maar dan lost hij dat wel vanzelf op laatste tijd is dat niet meer gebeurt

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:22
Probeer eens een ander netwerkkaartslot. Of een ander invoer/uitvoer bereik. Anders probeer eens een Realtek kaartje.

wel IP vrijgeven voordat je van netwerkkaart wisselt.

I want to live forever, so far.. so good.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op donderdag 14 juni 2001 11:53 schreef Warbringer het volgende:
...
Anders probeer eens een Realtek kaartje.

wel IP vrijgeven voordat je van netwerkkaart wisselt.
Dat lukt bij mijn Chello (LAN city) modem ook niet. Dan moet je weer bellen enzo....

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• europatriot
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 18:58
heb er ook last van sinds ik noodgedwongen van bArt naar chello moest verhuizen :'(
...
volgens mij is er niets aan te doen
(behalve wat je nu dus doet)
...
kijk ook eens naar de verloop datum van je lease. ik krijg nog wel 's een lease voor de afgelopen 24h, ipv de komende

Verwijderd

ik had dat probleem ook, maar dan ipv 3uur met zo'n 5 minuten...
duurde wel lang voordat ik erachter was..

ip & gateway van 2e netwerkkaart waren allebei 192.168.1.1 en daar kon windows niet tegen.
Pagina: 1