Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:24
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar mijn ideale mediaspeler.
Wat ik zoek is lieftst een kleine formaat wat alle video formats afspeelt maar zeker ook full 3d hd kan spelen.
Ik heb nu nog in bezit de dune base 3d en een intel nuc met kodibuntu.
Mijn probleem is dat de nuc met kodibuntu geen full 3d afkan spelen en de dune vindt ik eigenlijk te groot voor in mijn opstelling,ook heb ik begrepen dat de dune eol is voor wat betreft mediaspelers dus support in de toekomst zal wel weg vallen denk ik.
Als jullie suggesties hebben sta ik er voor open en natuurlijk een beetje tweaken is geen probleem dus als er wat anders op de nuc te zetten zijn wat ook fijn werkt en bijna vol automatisch gaat vwb de fanart enz. maar toch full 3d af kan spelen hoor ik graag hoe jullie dat opglost hebben.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-11 20:18
Ik heb geen Intel NUC in huis, maar Kodi kan toch 3D afspelen?

Je moet volgens de wiki de 3D films renamen zoals hier vermeld staat.
En anders een Mede8er MED600X3D, deze speelt echt alles af. Fanart kan je scannen via het menu.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:00

SkyStreaker

Move on up!

Flex schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:38:
Ik heb geen Intel NUC in huis, maar Kodi kan toch 3D afspelen?

Je moet volgens de wiki de 3D films renamen zoals hier vermeld staat.
En anders een Mede8er MED600X3D, deze speelt echt alles af. Fanart kan je scannen via het menu.
Heb een MED800X-3D, alles behalve DivX. XviD wel, daarentegen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Flex
SkyStreaker schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Heb een MED800X-3D, alles behalve DivX. XviD wel, daarentegen.
Heb zelf ook de MED800X-3D, en idd alleen Divx wordt niet ondersteund, Maar wie wil er tegenwoordig nog Divx draaien op de grote tv's van tegenwoordig, :P

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:00

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
Het is iig. niets wat Handbrake kan oplossen

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Moet heel eerlijk zeggen dat er geen media speler is die een 'htpc' kan vervangen. Ik heb gewoon een simpel pc'tje onder mijn TV hangen en dat ding speel alles af zelfs gekke '10bit' (echt vaag spul dat 10bit) meuk of 48fps video's.

Het enige dat ik geinstalleerd heb staan is VLC en CCCP met Windows 10 (was puur voor de test).

En alles draait gewoon via de iGPU van de 4130, 1080p full BR etc.

3D heb ik niet dus daar kan ik niet over meepraten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ikkeenjij36
Nou xbmc kan wel sbs of ou afspelen maar geen full 3d bij mij.
Misschien moeten de films idd dan gerenamed worden maar hoe moeten ze dan precies heten?

• Flex
ikkeenjij36 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:01:
Misschien moeten de films idd dan gerenamed worden maar hoe moeten ze dan precies heten?
Zoals in de link die ik gaf:

Filename examples
moviename (year).3d.hsbs.mkv
moviename 3d sbs.mkv
moviename.3D-HTAB.mkv
moviename-3D.sbs-720p.mkv

• ikkeenjij36
Ok ik zal vandaag eens even kijken.
Wel lastig als je alle films met de hand moet renamen.
Met de dune gaat dat wel gewoon vanzelf waardoor de tv ook gelijk op 3d schakelt. Was er maar iets wat dat alles in 1 had.

Iemand misschien interesse in een dune base3d?😊
Zodat er weer budget vrijkomt voor een mede8er om te proberen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ikkeenjij36 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:01:
Kodi kan ook geen Full (Real) BR 3D afpelen, dat heb je juist. Je kunt het wel via een externe speler (aanvullende software) voor elkaar krijgen en dan alleen onder een Windows 7/8 OS. Dus wel SBS/OU maar niet het BR (BluRay) format, dat gaat alleen extern (met behoud van het oorspronkelijk 3D format).

Edit: Logisch lijkt me dat je hardware ook geschikt moet zijn om het weer te kunnen geven.

Edit 2: Intel nuc2820/30 << is niet geschikt voor het BR format (en die schijnt TS in het bezit te hebben)

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 02-01-2015 17:17 ]

Testing, one, two ...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

• ikkeenjij36
Ja klopt die heb ik idd in bezit.
Op zich een prima ding maar als ik jouw post volg wordt het dus of blijven spelen met de dune of een mede8er kopen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

.... of een barebone aankopen (zoals bijvoorbeeld een NUC), met Full 3D geschikte hardware onboard, met een Intel Core i3 bijvoorbeeld waarvan wel vooraf duidelijk is dat deze geschikt is. Bij voorkeur eentje van de 4e generatie (Haswell). Als je het netjes wil doen dan is het een tamelijk prijzig totaalplaatje, je dient naast de geschikte hardware ook software aan te kopen. Buiten Windows ook de media software die dat afspelen mogelijk maakt.

Ik weet niet of het totaalbedrag dan opweegt tegen hetgeen je dan voorgeschoteld kan krijgen. Je moet je afvragen of het Full 3D af kunnen spelen je de meerprijs waard zal zijn.

Testing, one, two ...

Pagina: 1