Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk devven. Ik werk hoofzakelijk in Visual Studio. Ik heb vaak een stuk of 5 solutions open, dus een beetje RAM is welkom.
Ook test ik veel op VM's en wil meerdere open hebben kunnen staan.
Ik wil ook hackintosh kunnen draaien en af en toe een game spelen, denk hierbij aan spellen zoals ARMA en race sims
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen limiet. Dat wil niet zeggen dat ik zin heb om gewoon stomweg teveel geld uit te geven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Storage is aanwezig. Ik heb nog een SSD liggen van 500GB en voor de VM's ben ik van plan om via ISCSI mijn Synology 1815+ in te gaan zetten. Die hangt al via LA aan het (gigabit) netwerk
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 'dikke' i7, 32GB RAM, Nvidia 970.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia. Met AMD heb ik in het verleden alleen maar slechte ervaringen gehad. Dus geen AMD processor of Radeon videokaart voor mij
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem geniet mijn voorkeur. Hoe kleiner hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee. Mijn huidige systeem was ik wel van plan te gaan overklokken maar kwam erachter dat het meer werk is dan ik dacht. Uiteindelijk maar op standard specs gezet omdat dat het meest stabiel bleek te zijn. Geen tijd voor om eindeloos te zoeken naar de ideale settings voor net dat beetje extra
Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb:
De APC moet tussen mijn syno en de computer komen te hangen en had ik sowieso nog nodig.
Ik heb nog 2 Dell u2711 staan en die wil ik ook aansluiten. In combinatie met de Samsung U28D590D heb ik dus veel pixels te bedienen. Ik twijfel nog of ik voor het gamen beter naar een SLI opstelling met 2 keer een 970 kan gaan.
De kast heb ik maar gewoon lukraak gekozen.
Zou dit een domme aankoop zijn?
Voornamelijk devven. Ik werk hoofzakelijk in Visual Studio. Ik heb vaak een stuk of 5 solutions open, dus een beetje RAM is welkom.
Ook test ik veel op VM's en wil meerdere open hebben kunnen staan.
Ik wil ook hackintosh kunnen draaien en af en toe een game spelen, denk hierbij aan spellen zoals ARMA en race sims
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen limiet. Dat wil niet zeggen dat ik zin heb om gewoon stomweg teveel geld uit te geven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Storage is aanwezig. Ik heb nog een SSD liggen van 500GB en voor de VM's ben ik van plan om via ISCSI mijn Synology 1815+ in te gaan zetten. Die hangt al via LA aan het (gigabit) netwerk
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 'dikke' i7, 32GB RAM, Nvidia 970.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia. Met AMD heb ik in het verleden alleen maar slechte ervaringen gehad. Dus geen AMD processor of Radeon videokaart voor mij
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem geniet mijn voorkeur. Hoe kleiner hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee. Mijn huidige systeem was ik wel van plan te gaan overklokken maar kwam erachter dat het meer werk is dan ik dacht. Uiteindelijk maar op standard specs gezet omdat dat het meest stabiel bleek te zijn. Geen tijd voor om eindeloos te zoeken naar de ideale settings voor net dat beetje extra
Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 362,95 | € 362,95 |
| 1 | MSI X99S SLI PLUS | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 349,85 | € 349,85 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 102,- | € 102,- |
| 1 | Samsung U28D590D Zilver | € 465,50 | € 465,50 |
| 1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | G.Skill Value F4-2400C15Q-32GNT | € 462,98 | € 462,98 |
| 1 | Asus HS-W1 | € 45,65 | € 45,65 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | APC Back-UPS ES 700VA DIN | € 85,- | € 85,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.179,78 | |
De APC moet tussen mijn syno en de computer komen te hangen en had ik sowieso nog nodig.
Ik heb nog 2 Dell u2711 staan en die wil ik ook aansluiten. In combinatie met de Samsung U28D590D heb ik dus veel pixels te bedienen. Ik twijfel nog of ik voor het gamen beter naar een SLI opstelling met 2 keer een 970 kan gaan.
De kast heb ik maar gewoon lukraak gekozen.
Zou dit een domme aankoop zijn?
Lekker op de bank