Op dinsdag 05 maart 2002 12:59 schreef mca2 het volgende:
1. na calibratie in windows triltie een beetje rond de nul, geen grote uitslag ofzo. Datkan met chipugrade verholpen worden maar ook met een progje van Bob Church(swf mannetje ja) ctfj ofzoiets, werkt alleen nognie zo bij mij. Iemand hier ervaring mee?
Dat proggie filtert inderdaade input van de joystick. Tis een oplossing maar niet echt je-van-het. De SWF chips hebben een ingebouwde filter dus dat werkt gewoon veel beter. Dat CTFJ programmatje leest direct de input van de gameport en ik denk dat dat wellicht gewoon niet werkt onder Win2K/XP. De HAL laat namelijk geen direct input/ouput op hardware addressen toe onder 2k/XP dus ik denk dat dat gewoon het probleem is.
2. die chips worden door iedereen sterk aan geraden maar de prijs is toch 1 x u$60, of is de verzendkosten ook nog een eens u$60?
3b. Gewoon telefonisch bestellen dus en met cc betalen? Ik zal eens kijken. Heb jij nu ook spikende pots? Ben wel benieuwd hoe ze erna zijn.
De verzendkosten waren bij mij 29.95 USD via UPS maar UPS is gewoon bout. DHL is iets duurder maar wel beter - ze leveren een stuk betere services en raken pakketjes niet zo gauw kwijt. UPS wist op een gegeven moment niet meer waar mijn pakketje was.

Ik meen dat DHL iets van 35 USD is maar dan heb je het wel gewoon 3 dagen later in huis.
Telefonisch bestellen is niet noodzakelijk, ik heb het gewoon via de site gedaan. Later nog wat besteld via e-mail .. gaat allemaal prima hoor. Tja tis niet goedkoop (laten we zeggen 95 USD voor de Chips + verzendkosten etc.. ) maar ik denk maar zo, een Cougar gaat me 400 Euro kosten en mijn FLCS + TQS + SWF Chips is bijna net zo goed als een Cougar

(Er zit niet veel verschil tussen een Digital Upgraded F22/FLCS en en Cougar behalve dat de Cougar van metaal is, USB gebruikt en dat je er andere
joysticks op kan zetten).
3a. FoxTwo had ik ookal ontdekt alleen gaatie ervan uit dat je w98 draait zodat je direct je files naar je stick kan downloaden. Verder vindt de stick analyzer dat mijn jostick er niet is?
Heb je hem wel goed in XP geinstalled? Ik heb mijn FLCS + TQS onder Win2k/Sp2 geinstalled als een "4 button, 3 axis stick" (2 assen voor joystick met throttle als 3e as). Werkt prima. Verder heb ik in FoxTwo niet aangegeven waar de TM B50 Loader is, want downloaden kan ik toch niet. De Keytest wilt ook niet altijg goed werken (FoxTwo wilt wel es crashen daarmee onder Win2k) dus ik gebruik de TM Keytest onder DOS.
Ik gebruik FoxTwo gewoon om mijn B50 en M50 files te schrijven en daarvoor gebruik ik eigenlijk alleen maar de "Composer" (F2) en "Korgy" (F4) functies van Fox Two .. deze werken perfect onder Win2K en maken het proggen een stuk makkelijker.
4. Hmmm bootflops maar eens opzoeken dan of misschien weer terug naar w98 want dat winxp is maar ruk.
Nou ik ben van Win98SE naar XP gegaan.. om er achter te komen dat E-Tech nogaltijd geen goede werkende XP drivers had voor mijn E-Tech TA128 USB 128K ISDN modem.... dus dan maar naar Win2K/SP2 en dat werkt bij mij gewoon helemaal prima. Heerlijk stabiel! Misschien is Win98SE iets sneller met games (ik merk in Falcon 4.0 geen verschil eigenlijk en dat is het belangrijkste voor mij) maar ik was het gewoon zat om na 3 - 4 maanden weer mijn Ghost Images terug te moeten zetten omdat Win98SE weer eens verrot was. Nee, voor mij geen Win9x meer. Win2K vind ik heerlijk!
Maar omdat de Thrustmaster DOS software waarmee ik de stick kab calibraten, keystesten en downloaden, dus niet werkt onder Win2K gebruik in een Win98SE DOS bootdisk.. Mijn Games partitie (waar ook mijn TM software staat) is gewoon FAT32 dus daar kan ik prima bij.
5. De set was helaas zonder software of handleiding(tm gemeeld maar nog geen antwoord). Maar ik heb de tqs loaders van
http://thrustmaster.vanree.net/loaders.html gedownload, alleen onder xp is installeren dus niet zo'n succes. Is dit voldoende software (tqs disk)? of heb ik nog meer nodig? en een kopietje van een tm handleiding sla ik ook niet af.
Ja ik heb daar ook wat software van gedownload en die moet je ook installen .. ennuh dat werkt bij mij ook niet. Ik zie een plaatje van een F-16 en daar hield het ook mee op. Ik gebruik gewoon de TQS Diskette die bij de TQS zat. De software op de FLCS diskette gaat er namelijk vanuit dat je de FLCS standalone gebruikt, zonder TQS.. bij de TQS zit dan software die voor beide werkt. Aldus de handleiding.
Ik zal mijn TQS directory wel even zippen en naar je mailen als je wilt? Dat werkt hier gewoon prima.... moet je wel even wachten totdat ik thuis ben van mijn werk.
...al weer een beetje fit? En ga je nog naar de meeting op soesterberg?
Gaat wel beter nu.. erhm nee

Ik heb me nog niet opgegeven.. wanneer is het eigenlijk? Moet nog bijkomen van het 87th LAN
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)