Thrustmaster HOTAS Cougar (fighterjoystickcombo)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 945 views sinds 30-01-2008

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
op welke termijn zou je je set willen verkopen bokkie?

ik heb al die tijd gewacht op HOTAS 2001. Maar 1000 gulden voor het setje vind ik toch wat veel als ik een flightsim newbie ben. Nouja newbie ... F-15 Strike Eagle III was erg gaaf met een CAD-CAM speelpook :o

ICQ me even: 9500006 dan kunnen we het wat beter bespreken

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 12:25 schreef erniemars het volgende:
op welke termijn zou je je set willen verkopen bokkie?

ik heb al die tijd gewacht op HOTAS 2001. Maar 1000 gulden voor het setje vind ik toch wat veel als ik een flightsim newbie ben. Nouja newbie ... F-15 Strike Eagle III was erg gaaf met een CAD-CAM speelpook :o

ICQ me even: 9500006 dan kunnen we het wat beter bespreken
hehe liefst gister :)

maar ik ICQ je wel ff als ik thuis ben (waar ligt raalte eigenlijk???)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

tazzman

a real boardmonkey

Bokkie, de boel nou al verkopen terwijl de Cougar nog niet uit is?? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Rhy

Rhy

Topicstarter
offtopic:
raalte? oops, ik ben verhuist
het is nu Emmen

hey tazzman ... sssssssst! ;)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 12:30 schreef tazzman het volgende:
Bokkie, de boel nou al verkopen terwijl de Cougar nog niet uit is?? :)
ja, want zoals je zelf al zei, straks wordt de 2e hans markt overspoeld :) en ik krijg em onder whistler toch niet lekker aan de praat, zolang doe ik wel ff zonder (moet toch Emperor ook nog uitspelen) en anders leen ik wel ff een tijdelijke oplossing van een maat van me :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Erhm bokkie, wat had je eigenlijk ..een F22Pro of FLCS? Heb je ook de Digital Upgrade?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 12:32 schreef tazzman het volgende:
Erhm bokkie, wat had je eigenlijk ..een F22Pro of FLCS? Heb je ook de Digital Upgrade?
mijn set bestaat uit

- Thrustmaster ACM ISA card
- F22 Pro
- TQS helaas zonder digital upgrade
- 2 boekjes
- paar diskettes
- 2 verloopstekkertjes voor muis en keyboard

alleen bij te TQS zitten geen boekjes

software die erbij zit is niet de beste software, er zijn betere programmeer pakketjes te vinden op inet

alles in perfecte staat

en in emmen kom ik em zelfs persoonlijk brengen :) (ik vertrouw de post niet namelijk)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Kost da? :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

250 voor de hele rimram

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Das ook niet veel. Ik leg het er niet voor neer want ik heb bijna alles al (zaten toch geen rudders bij of wel? Die wil ik nog wel es kopen) .. maar voor iemand die niets heeft is het wel ideaal.

Mag ik het anders posten op de site van mijn squadron? Daar zitten wel meer Nederlanders en die willen best wel die handel overnemen.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 14 juni 2001 22:03 schreef tazzman het volgende:
Das ook niet veel. Ik leg het er niet voor neer want ik heb bijna alles al (zaten toch geen rudders bij of wel? Die wil ik nog wel es kopen) .. maar voor iemand die niets heeft is het wel ideaal.

Mag ik het anders posten op de site van mijn squadron? Daar zitten wel meer Nederlanders en die willen best wel die handel overnemen.
ben eigenlijk al in onderhandelig met ernie :) de topicstarter

en nee 250 voor de hele mik is niet veel, maar ik vind het een nette prijs, meer zou ik er zelf namelijk ook niet voor geven

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat is waar.. maar wat koop jij er nu voor terug?

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op Thursday 14 June 2001 23:20 schreef tazzman het volgende:
Dat is waar.. maar wat koop jij er nu voor terug?
nu nog ff niets, maar straks de Cougar :9~

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
Heb nu een Saitek X35-36 Combo, bevalt me prima. En dat ding is heel wat goedkoper (250 piek nieuw).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ik ga waarschijnlijk een overzicht bouwen van professionele flightsim joysticks op me site: http://hotas.ece-it.nl

waar haal je die Saitek X36 in Nederland?
update: TADA!
Falcon 4.0

zeg tazzman er schijnt een forum op f4community te zijn (meen ik weleens gelezen te hebben in topics)... maar wat is de directe link daar naartoe?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:03
X36 in Nederland...

Ik heb hem in de US gekocht (was daar een half jaar tijdens studie), maar in Engeland is hij makkelijk te krijgen, dus postorder is denk ik wel te doen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De SUNCOM HOTAS is overigens ook prima en niet al te duur...

• Rhy

Rhy

Topicstarter
dat is allemaal heel leuk en aardig luitjes, maar als iemand mij nu even kan vertellen waar je al die spullen koopt, dan kan ik dat toevoegen op: http://hotas.ece-it.nl

;)
zodat het niet weer gevraagd hoeft te worden een volgende keer. Ik kan de Suncom HOTASjes niet vinden bij flightsimshop namelijk (waar ze eerst altijd wel stonden meen ik).

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Die saitek x36 combo kan je in Rotterdam bij de Mediamarkt halen, daar hebben ze nog wel wat exemplaren liggen.

Daar is ie meen ik rond de 250,- Dat was vroeger 349 (voor zoveel had ik hem destijds gehaald :( ). Aanrader is dan wel dat je ff www.saitekhelp.com opzoekt voor tips. Saitek software was niet bepaald bug vrij.

Tazzman volgens mij ben ik die naam tegengekomen op destijds nog gratis forum op www.combatsim.com (jammer dat ie niet meer gratis is).

• Rhy

Rhy

Topicstarter
wat me opvalt is dat tazzman zo'n beetje alle vragen over flightsims beantwoord. Nu kan ik als echte newbie hier wel dingen blijven posten, maar wat is je e-mail tazzman? ;) :D

nogmaals ik ben dus een webpagina aan het bouwen met allerlei info over HOTAS sets, inclusief tig links naar zinvolle info, software, prijzen, reviews, etc. En kan nogal wat tips/hulp gebruiken.
Mijn laatste probleem :+ ...
what has happened to "flightbase flighsim-shop"? De website http://www.flightbase.nl doet het niet meer :( had gehoopt hier veel nuttige info vandaan te trekken c.q. naar toe te linken

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Shingo,

Dat kan heel goed kloppen ja.. :) Maar dan zonder "man".

erniemars,

Email is geen probleem alleen waarom zou je je vragen hier niet posten? Daar is een forum toch voor? :) (ik kan momenteel ook ff niet bij mijn email dus dat schiet niet op dan... :P )

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Beetje OT maar bij cd-express is falcon 4.0 inc. manual, map van Korea en al die meuk :9~ te krijgen voor 35 piek....

het is het geld zekers waard iig.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
omdat alle vragen die ik heb tazzman, toch door jou worden beantwoord. Ik van mening ben dat e-mail sneller is. En GOT tegenwoordig bijna 24 uur per dag plat ligt. En niet allleen vanwege de verhuizing, maar al bijna 2 weken om het uur :( :( :(

• Rhy

Rhy

Topicstarter
daar ben ik weer eens :9 ... ik zou een nieuwe topic kunnen creeren, maar kan netzo goed hierbij in.

Zoals mijn motto al zegt: "als je doet, doe het dan goed". Ik ben nu dus trotse eigenaar van een Thrustmaster F-22 Pro + F-16 TQS, maar zat te denken om daar nog een tweedehands rudderpedalset bij te kopen om het realisme op een nog iets hoger niveau te trekken.
(Daarnaast ga ik ook een cockit bouwen ... maar dat begint pas over een week of 2 ;) )

Anyway ... is de CH Pro Pedalset een leuke optie? Ik kan deze van iemand overkopen voor een bedrag van 220 gulden. Is dit een goede prijs? Of moet ik gaan voor een Thrustmaster Elite? Tips en advies zijn welkom.

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik ben nu dus trotse eigenaar van een Thrustmaster F-22 Pro + F-16 TQS
uh, betekent dit dat je ze net hebt gekocht?? waar?! :9~

/lamaar, zeker van Bokkie gekocht...

• Rhy

Rhy

Topicstarter
jup :)

maar ik kan wel een F-22 Pro + CH throttle voor je regelen als je daar behoefte aan hebt. ICQ/Mail effe

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

is er ondertussen al meer info bekend over de verkrijgbaarheid in nederland?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
Of werkende links met fotos?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

http://www.users.globalnet.co.uk/~jchall/CougarLinks.html

daar staan alleen geen nederlandse winkels tussen. wel een belgische

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik ben ook wel geïnteresseerd in een F-22 pro + TQS met digital chip uitbreiding

© ocf81 1981-infinity

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die Digitale Chips wil ik wel voor mijn TQS en FLCS bestellen alleen ben een beetje huivering om zo maar in mijn TQS/FLCS te gaan solderen.

Maar dan kan ik wel mijn B50 files downloaden onder Win2K/XP..

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39
Beetje off-topic misschien maar zijn is de HOTAS combo Thrustmaster F-22 Pro + F-16 TQS nog ergens te krijgen?

Is er ueberhaupt nog ergens aan goede HOTAs te komen (CH, thrustmaster, suncom)? Bij de dixons of locale cash&carry shop hoef ik niet te kijken.

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-12-2025
Op zondag 10 februari 2002 15:54 schreef mca2 het volgende:
Beetje off-topic misschien maar zijn is de HOTAS combo Thrustmaster F-22 Pro + F-16 TQS nog ergens te krijgen?

Is er ueberhaupt nog ergens aan goede HOTAs te komen (CH, thrustmaster, suncom)? Bij de dixons of locale cash&carry shop hoef ik niet te kijken.
alleen 2e hands zijn ze nog te krijgen. E-bay.com ofzo....

tampert, kriminalpolizei

• ko9
  • Nu online

ko9

Ik wou eerst ook een thrustmast stcik kopen, maar zag dat ie nog niet uit was... Heb ik ff naar de importeur gebeld en die konden me pcies de week vertellen vanaf wanneer ie leverbaar is in NL.

Dit is het adres/telefoonnummer:

Huizermaatweg 3A
1273 N.A. HUIZEN
Tel. : (31) 35 528 8800
Fax : (31) 35 525 2872

Dus voor meer info gewoon morgen ff bellen...

• mca2
En weet je nog welke week dat was? En toevallig de prijs ook nog gehoord?

• ko9
  • Nu online

ko9

nee dat ging toen om de Afterburner FFB, en dus NIET de HOTAS...

Die afterburner ffb komt iig in week 17 d8 ik

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik heb de mijne via www.lastresort.nu besteld

ETA: 21 maart

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

kon de vorige niet meer wijzigen dus moet het maar in een nieuwe post:

de info over de cougar kun je op cougar.frugalsworld.com vinden

© ocf81 1981-infinity

• mca2
Wow, wel een steil prijsje €375,- met gratis tshirt dan.

Hmmm toch maar eens zien of ik zo'n oude f16 of f22 flcs te pakken kan krijgen voor minder.

Verwijderd

Lekker zeg..ik heb de SFS Combo pack (Vette Throttle + bigass joystick) en hij werkt niet onder XP |:(
Moet ik nu een compleet nieuwe Flight gear aanschaffen alleen maar voor XP? :r
En ik zou geen Suncom nemen btw.....Suncom = dood dus er komen geen nieuwe Drivers meer..XP kun je vergeten.

Als IEMAND de XP drivers voor de SFS Combo pack weet te vinden PLZ vertel me waar!

(ps..volledige naam: Strike Fighter Throttle + SFS Flight Controller Combo Crate)
Afbeeldingslocatie: http://w1.415.telia.com/~u41500035/bilder/joystick/f15guide/talon.gif
Afbeeldingslocatie: http://w1.415.telia.com/~u41500035/bilder/joystick/f15guide/sfs.gif

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik krijg m'n CH spul ook niet aan de praat onder XP. cougar is nogal duur en ga dus maar voor dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.avsim.com/pages/1001/saitek_x45/x45pair.jpg
Review: http://www.avsim.com/pages/1001/saitek_x45/saitek_x-45.html

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik ben mijn X36 zat dus ga ik maar voor een cougar

© ocf81 1981-infinity

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik krijg deze week mijn Stickworks SWF Digital Chips voor mijn FLCS + TQS. Yeah baby! Okay het is nog net geen Cougar maar qua functionaliteit en features is een SWF FLCS + TQS niet zo ver "onder" de Cougar. Voordeel van de Cougar is (voor mij dan) dat hij van staal is en niet van plastic. Maar ik vind hem een tikkeltje te duur .. zeker omdat mijn FLCS + TQS ook niet goedkoop waren. Maar voor 59,95 USD gaat mijn HOTAS nu een tweede leven beginnen .. een digitaal leven :)

• mca2
Wat is het voordeel van die chip upgrade? Ik meen ergens gelezen te hebben dat het programmeren vd stick onder winxp/w2k lastig(niet?) gaat daar de hardware niet direct aan te spreken is.

Kun je daar je licht eens overlaten schijnen?

Nu maar hopen dat iedereen z'n ouwe F22 pro dumpt zodat ik die lekker goedkoop kan overnemen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Je kan normalitier idd niet een TM FLCS/F22Pro+TQS onder Wink2/XP programmeren omdat de HAL nu eenmaal het direct aanspreken van poorten niet toestaat. Onder Win9x kan dit wel.

Een van de voordelen voor mij is dat met de Stickworks SWF chips dit WEL kan onder Win2k/XP. Ook verhelpt de chip het 'spiken' en 'driften' van de stick.

Voordat ik een heel verhaal ga afsteken, hier zijn 2 goede links:

http://home.att.net/~stickworks/

http://www.frugalsworld.com/reviews/swf22-1.shtml

En hier een stukje van de Stickworks Site:

The StickWorks SWF22 Digital Upgrade consists of replacement 'chips' and the support software necessary to upgrade the ThrustMaster F22 or F16 FLCS Joystick and the ThrustMaster TQS Throttle to operate in a 'digital' mode in Windows. This offers several advantages over the standard analog configuration:

Works with Windows 95, Windows 98 Gold, Windows 98 SE, and Windows ME

Beta drivers allow full programmability under Windows 2000 and Windows XP

No connections are required to the PC keyboard or mouse port

Digital operation mode eliminates the 'TQS Jitters' and improves overall stability

Download time is reduced to just a few seconds

Operates as a standard Windows joystick when no F22 file is active

Windows-mode supports up to 6-Axis/32-Button/1-POV operation

Hat 1 can be programmed normally or used as a Windows 8-way POV switch

Mouse-cursor sensitivity can be adjusted in the F22 file

BTN MT and AB characters can be used with an analog throttle

Hats can be used as 4-Way or 8-Way (in most cases) switches

User program space is increased from the original 1000 bytes to about 4000 bytes

The SWF22 is compatible with most exisiting F22 files and they usually do not require any reprogramming, but there are a few exceptions:

1.
There is no support for DOS games

2.
RAW codes are supported but the codes are different for any particular character

3.
JSX and JSY are not supported for digital programming

4.
The RPT function and the CMPLT and CMPGT functions are not supported

5.
Type 3 Analog statements are not supported

• mca2
Dus onder winxp kun je in Falcon geen gebruik maken van alle knoppen op je TM FLCS? Verder zie ik 3 verschillende upgrade sets, nouja eerst maar eens zien dat ik een f22 bemachtig.

Maar is het spiken van die TM sticks een groot probleem?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 12 februari 2002 16:15 schreef mca2 het volgende:
Dus onder winxp kun je in Falcon geen gebruik maken van alle knoppen op je TM FLCS? Verder zie ik 3 verschillende upgrade sets, nouja eerst maar eens zien dat ik een f22 bemachtig.

Maar is het spiken van die TM sticks een groot probleem?
Nee nee nee. Je begrijpt me verkeerd. :) Onder WinXP/2K werkt mijn FLCS + TQS *perfect*. Ik draai Falcon 4.0 SP2 onder Win2k/SP2 en alle knoppen etc werken prima.

Alleen.. ik kan, onder XP of 2K, geen nieuw "programma" of "script" naar mijn FLCS + TQS "downloaden". Omdat de TM Software (DOS software!) onder Win2K of XP *NIET* direct met de Joystick mag "praten". Oplossing daarvoor even een DOS Bootdisk maken .. of Win9x gebruiken.

DAT is het probleem. Met de SWF Chips veranderd mijn FLCS + TQS in een Digitale Joystick zoals bijvoorbeeld een MS Sidewinder ofzo. Gebruikt een analoge joystick gewoon standaard MS Windows Drivers, zal ik voor de SWF FLCS + TQS speciale Win2k drivers moeten installeren.

Dankzij deze Win2K drivers kan ik WEL gewoon mijn scripts "Downloaden" naar de stick.

Dat spiken is inderdaad een probleem. Het valt met mijn FLCS wel erg mee hoor.. je kan het goed in het Windows Joystick calibratie scherm zien. Mijn FLCS cursor "trilt" daar een beetje en heeft een lichte voorkeur voor rechtsboven :) Maar de F22Pro heeft dat veel erger. Daar 'trilt' hij constant en schiet ineens naar links of rechts. Naar mate hij meer gebruikt wordt, wordt dat erger. Dat komt door de pot meters welke door TM gebruikt worden. Ook al zet je er nieuwe pot meters in, ze blijven erg gevoelig voor 'spiken'.

Daar heeft de SWF chipset een mooi oplossing voor. Alle pot-movements worden gewoon gefiltered, alle "spikes" worden zoveel mogelijk uit het digitale signaal (immers het is nu een DIGITALE joystick ipv analog!!) gehaald, zonder de nauwkeurigheid nadelig te beinvloeden.

Er zijn 3 soorten Chipsets:

1. SWF22A - voor alleen een F22Pro of FLCS
2. SWF22B - voor een F22Pro/FLCS met nieuw model TQS ("eraser head" of "gummie kop" bij de linker duimpositie).
3. SWF22C - voor een F22Pro/FLCS met een oud model TQS (welke voorzien is van een kleine plastic trackball bij de linker duimpositie).

Er zijn niet veel TQS'n verkocht met die trackball, 9 van de 10 TQS'n zijn de erasorhead modellen welke een stuk beter werken overigens.

Koop eerst maar een FLCS/F22Pro + TQS voordat je die chips wilt bestellen. Ik zag op de Duitse eBay een F22Pro+TQS te koop voor 100 euro ofzo.

• mca2
Ah, ok. Dat winxp probleem is dus eigenlijk geen probleem, dos flop is eens in de zoveel tijd wel te overleven.

Dat spiken dat lijkt me vervelender. Misschien tochmaar door sparen voor die Cougar.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Niet elke FLCS or F22Pro heeft er last van overigens. Mijn FLCS helemaal niet eigenlijk. Het lijkt erop of de F22Pro meer last van het probleem had dan de oudere FLCS.

Verwijderd

Zucht..zakkenwassers bij MS :( Is te hopen dat ik mijn spullen nog kan verkopen...ik ga dan voor de Cougar denk ik.

Verwijderd

Als alles goed gaat ga ik maandag de F-16 Sim in haha daar speel je pas met wat leuks >:)

offtopic:
oja Tazz zou ik jou mail ff mogen ik moet persoonlijk ff wat aan je vragen.

• mca2
ICBM, wat is er mis met MS? Ik heb momenteel een MS Sidewinder 2 ofzo, en niks mis mee. Werkt perfect zelfs(3 assen), alleen een beetje weinig knoppen (8).

Hoorde iemand over de Saitek x45 maar daarvan is de XP support weer bagger, kijk anders even op http://saitekhelp.simhq.com (beetje down momenteel?)

Anders toch maar die Cougar, eindelijk digitaal en usb is ookwel zo makkelijk.

Verwijderd

Nou de Brakke Samenwerking met Hardware ontwikkelaars...Mijn dure Suncom SFS HOTAS set is nu waardeloos :( Komt door XP.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op woensdag 13 februari 2002 22:24 schreef ICBM het volgende:
Nou de Brakke Samenwerking met Hardware ontwikkelaars...Mijn dure Suncom SFS HOTAS set is nu waardeloos :( Komt door XP.
hoe duur dan? die van mij was 30 euro. maar ik geloof dat dat kwam doordat ze failliet zijn gegaan en dit een dumpverkoop was. het ding zuigt in vergelijking met een X-36 op het gebied van gebruiksgemak. de X-36 haaft wel wat meer kwaaltjes

© ocf81 1981-infinity

• mca2

Als je op deja zoekt, zie je dat vele mensen de stick wel aan de praat krijgen een standaard driver inclusief alle knoppen. Probeer het eens.

Verwijderd

Kijk! dat zocht ik! dank u :)
Weet je toevallig de URL?

• mca2
www.dejanews.com en dan maar zoeken op suncom sfs en xp. De truc was dat de sfs werd geinstalleerd als een standaard 3 assen 4 knoppen joystick. Dan wat gepruts met een of andere switch en alles deed het. Maar deja is echt de plaats om dingen te zoeken, een enorm archief.

Succes...iemand voor mij een FLCS+TQS in de aanbieding? ;)

Verwijderd

aah beter nu probeer ik nog dat SPI proggie aan de praat te krijgen...roelerend progje om je keys te mappen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op Check-Six, een franse Flightsim site, kwam ik foto's tegen van de Cougar!! :) Die lucky bastards mogen hem al previewen! :9~ :9~

Hier zijn enkele foto's..

Afbeeldingslocatie: http://www.checksix-fr.com/articles/images/im_1014140424.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.checksix-fr.com/articles/images/im_1014140435.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.checksix-fr.com/articles/images/im_1014140439.jpg

Voor de rest surf je naar Check-Six: http://www.checksix-fr.com/

Directe link voor het artikel: http://www.checksix-fr.com/articles/article.php?show=67

• mca2
Ehh, foto's waren toch al overal en nergens te bewonderen? Maar reviewtje zou wel leuk zijn.

Eind maart kwamdie toch officieel uit? Eerst maar eens een paar maandjes wachten om te horen hoe deze pots zich houden, hoewel je dat bij deze natuurlijk digitaal een eind kan opvangen.

• mca2
'k Zit een beetje rond te lezen en pik op dat de cougar eerder een verliesgevend hobby project dan een winstgevend gat in de markt voor TM is. Verder dat er ook maar zo'n 600 worden gemaakt in de eerste run. Dat lijkt me wel erg weinig wereldwijd. Of gaan ze ervan uit dat er dan veel problemen naar boven zijn gekomen die ze daarna er eens uit kunnen gaan halen?

Zit er aan te denken toch maar zo'n cougar te doen want die ouwe f16/22 flcs en tqs dingen zijn bijna niet meer te krijgen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ze pakken het voorzichtig aan. Een HOTAS zoals deze is alleen voor een klein segment van de markt weggelegd... maar dat segment, de serieuze simmer, legt er dan ook goed geld voor neer. 600 stuks zijn inderdaad niet veel, wellicht dat ze er toch meer maken - maar ik denk dat ze voornamelijk eerst gaan kijken of ze de kosten eruit zullen halen. De FLCS, F22Pro en TQS zijn ook niet in enorme aantallen gemaakt. Maar nu Thrustmaster (wat eigenlijk niet meer bestaat) een veel grotere basis heeft, met een goed markt aandeel in de goedkopere joystick + race stuur markt, is er wellicht een betere basis gelegd voor het uitbrengen van een nieuwe HOTAS zoals de Cougar.

Ik blijf overigens lekker bij mijn FLCS + TQS en mijn Stickworks SWF Digital Chip upgrade ligt op mijn bureau - moet hem alleen nog inbouwen. :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ik mis de rode pink schakelaar die voor die witte knop hoort te zitten :?

• mca2
Afbeeldingslocatie: http://cougar.frugalsworld.com/images/cougar/handleside.jpg
Das wat je zoekt?

Sja die kleine series begin ik te merken. Ik heb ook liever zo'n oude flcs/tqs combo voor 100 dan een nieuwe cougar voor 350 maar ook tweede hands zijn ze erg dun gezaaid helaas.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op maandag 25 februari 2002 10:04 schreef mca2 het volgende:
[afbeelding]
Das wat je zoekt?

Sja die kleine series begin ik te merken. Ik heb ook liever zo'n oude flcs/tqs combo voor 100 dan een nieuwe cougar voor 350 maar ook tweede hands zijn ze erg dun gezaaid helaas.
ah hijs zwart geworden :)

ik moet dit ding gewoon hebben, zeker omdat ik me F22+TQS al verkocht heb

• mca2
Nu maar hopen dat meer mensen gaan upgraden, dan komen er misschien wat meer ouwe tm hotas sets op de markt.

Heb je hem bij lastresort in de voorbestelling staan? Of weet je nog een goedkoper adresje?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Probleem met gebruikte FLCS/F22Pro is dat je niet weet in wat voor staat dat ding verkeerd. Ook weetje niet of het een stick is met een groot "Spike" probleem.

Mocht je er toch 1tje op de kop tikken dan raad ik je echt aan de Stickworks SWF Digital Chips te kopen. Een F22Pro of FLCS met de SWF Digital Chips is voor 90% een Cougar. Enige grote verschil is dat een Cougar dan wel van metaal is, USB gebruikt en verwisselbare sticks kan gebruiken. Maar verder biedt een Digital Upgraded FLCS/F22pro + TQS bijna net zo veel functionaliteit.:)

Ik heb op het 87th VFW LAN aardig wat mensen gesproken die een FLCS/F22Pro + TQS hadden en slechts enkelen gingen over de op Cougar. Sommigen, zoals moi, hebben de Stickworks chip besteld en anderen hebben de upgrade al en zijn zo te spreken dat ze geen reden zien om op de Cougar over te stappen. Het waren voornamelijk de mensen met een oude Saitek X36 of CH Products HOTAS die een Cougar wilde gaan kopen.

• mca2
Dat is bij tweedehands altijd het probleem. Maar zoals jij ookal zegt, is het met een chipupgrade een puik apparaat. Vooral omdat de chip het spiken ook erg goed schijnt op te kunnen vangen. Maarja als de pots volledig op zijn dan houdt het op.

Als wat van die upgradende vrienden die f22/tqs kwijt willen mogen ze me wel melen trouwens.

• Evilernie933
Op maandag 25 februari 2002 12:47 schreef mca2 het volgende:
Dat is bij tweedehands altijd het probleem. Maar zoals jij ookal zegt, is het met een chipupgrade een puik apparaat. Vooral omdat de chip het spiken ook erg goed schijnt op te kunnen vangen. Maarja als de pots volledig op zijn dan houdt het op.

Als wat van die upgradende vrienden die f22/tqs kwijt willen mogen ze me wel melen trouwens.
Damned, was ik eindelijk ee nbeetje zeker van mijn aankoop tot x45 begin ik weer te twijfelen over een 2e hands f16/f22 ....

tampert, kriminalpolizei

• mca2
Als je al zo'n saitek combo hebt, zou ik niet 'upgraden' naar een oude flcs/tqs. Doe dan gelijk een cougar, anders merk je het verschil toch niet:)

En ik stel voor dat jij niet ook op jacht gaat naar zo'n tweedehands set. Tis voor mij al mission impossible zo'n ding te vinden.

• Evilernie933
Op maandag 25 februari 2002 13:48 schreef mca2 het volgende:

En ik stel voor dat jij niet ook op jacht gaat naar zo'n tweedehands set. Tis voor mij al mission impossible zo'n ding te vinden.
:D, dus jij bent er wel mee bezig...MAar ik was van plan om of een x45 te kopen, maar als jij zegt dat het niet waard is om dan een f16 te kopen doe ik dat niet....

tampert, kriminalpolizei

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Volgens de review op Frugalsworld.com schijnt de SWF chipset het spiken inderdaad bijzonder goed te verhelpen. Dit komt omdat, met de SWF Digital Chip, de FLCS/F22Pro geen analoge joystick meer is maar een digitale - waar de input van de potmeters eerst door de SWF chip gefiltered worden. Onregelmatige uitslagen (Spikes) worden er dus uitgefilterd wat resulteerd in een erg stabiele stick.

Maar inderdaad, als de pots echt op zijn dan zijn ze ook echt op. Maar wellicht dat je ze nog bij Thrustmaster zou kunnen bestellen, deze schijnen altijd bijzonder goede service op dat gebied te verlenen.

Tja ik kan moeilijk zeggen of een Cougar een betere keus is dan een gebruikte FLCS/F22Pro/TQS. Het zal hem voornamelijk aan de prijs gaan liggen. Voor iemand die geen goede HOTAS heeft is een Cougar wellicht interesant. Maar iemand die een F22Pro/FLCS + TQS heeft, zeker met SWF Digital Chips, is de Cougar een stuk minder interesant tenzij de oude HOTAS voor een goede prijs verkocht kan worden. Met de enorme prijs van 400 Euro voor de Cougar, zie ik de markt niet overspoeld gaan worden met gebruikte FLCS/F22Pro/TQS setjes, zeker niet met SWF Digital Chips.

Ehm wat betreft de 87th VFW members die wel naar de Cougar overgaan, hun HOTAS sets zijn al binnen de Stray Dogs vergeven :)

• mca2
Bij deze dus de trotse bezitter van een F-16 FLCs, F-16 TQS en RCS set. Nu nog de tijd om het allemaal op te bouwen.

Heeft iemand de handleiding nog? Die zat er helaas niet bij. En tazz, ik ben benieuwd naar je swf chip ervaringen, welk os draai je?

Oja voor al die anderen, ik weet nog wel wat adresjes voor f22 pro's, tqs'en en flcs'en.

• mca2
Nou alles lijkt te werken! Wel wat last van getril vd joystick maar dat is normaal met analoge apparaatjes...denk ik.

Maar toch even, hoe heb jij die swf set besteld tazz? En hoelang en hoeduur wastie uiteindelijk onderweg?

Of anders maar weer terug naar w98 ipv xp.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 04 maart 2002 23:50 schreef mca2 het volgende:
Nou alles lijkt te werken! Wel wat last van getril vd joystick maar dat is normaal met analoge apparaatjes...denk ik.

Maar toch even, hoe heb jij die swf set besteld tazz? En hoelang en hoeduur wastie uiteindelijk onderweg?

Of anders maar weer terug naar w98 ipv xp.
Ok. Ik slaap half, overgewerkt.. en ik kan geen regel vb of c++ code meer zien. *gaap* :Z

Veel plezier met je FLCS + TQS en RCS.. rudders moet ik ook nog maar es zien te krijgen :) Wat een vragen meteen .. Ik zal ze even proberen te beantwoorden.

1. Als je FLCS heel erg zenuwachtig trilt en de cursor (bijvoorbeeld in het calibratie scherm van Win9x/2k/XP) .. dan heb je dus te maken met een 'spikende stick'. De SWF Digital Chips schijnen hier ook prima voor te helpen omdat ze namelijk de input filteren.

2. Aangezien ik eerst even bezig ben geweest om mijn twee Quicshot Masterpilots te configgen voor Falcon 4.0, heb ik nog geen tijd gehad om mijn SWF chips in te bouwen. Maar ik moet zeggen, heb je nog 2x 59,95 USD over.. dan zou ik ZEKER een stel masterpilots bestellen. Rete-bere-handig die dingen!

3. *HET* stukkie software om je FLCS + TQS te programmeren is Fox Two van James Hallows. Doctor James Hallows - hij is tandarts :P Er is een gratis versie van Fox Two die niet zo uitgebreid is als de complete versie maar geloof me .. uitgebreid genoeg om HEEL goed je stick te kunnen proggen:

http://www.users.globalnet.co.uk/~jchall/FoxTwo.html

Fox Two is bedoeld voor de analoge F22Pro/FLCS + TQS en wordt niet meer verder ontwikkeld. DigitalFoxy is de opvolger en deze is alleen voor de sticks met SWF Chipset.

3. De SWF Chips en Masterpilots komen bij Flightsimcentral.com vandaan. www.flightsimcentral.com - klein zaakje in Nevada maar verkoopt dingen die gewoon in NL niet meer te krijgen zijn. Ship NIET MET UPS - onwijs veel gezeik mee gehad. DHL = perfect. Prima zaakje met UISTEKENDE service. Ze hebben mij onwijs geholpen toen UPS de boel verklooide. Mocht je er wat bestellen, doe Paula maar de groeten van Erik :)

4. Ik gebruik mijn FLCS + TQS onder Win2k/Sp2. Ik schrijf de scripts met Fox Two (Freeware) en dan boot ik met een Win98SE Bootflop naar DOS en daar gebruik ik de originele TM software om de boel te downloaden naar mijn stick.

5. Heb je ook de TM diskette erbij? Gewoon ff naar je HD kopieeren, naar DOS booten en daar ook even je stick calibreren. Veel mensen vergeten dit .. die calibreren de stick alleen onder Win9x/2K/XP.. maar je moet de stick ook ZELF calibreren. Anders werken bijvoorbeeld je Antenna of Range knobs op je TQS niet goed.

6. Adresje? Waar en voor hoeveel? Bepaalde mensen binnen het 87th zoeken nog naar een FLCS/TQS of F22/TQS.

Als je het niet erg vindt.. en eigenlijk ook als je het WEL erg vindt.. ik ga ff instorten op de bank enzo.

• mca2
Die rudders zijn wel gaaf (zwaar solide uitgevoerd trouwens) maar ik heb ze nog niet aan de praat. Heb nu flcs->tqs->rcs->pc en lijkt allemaal te werken...behalve rcs dan maar ik heb ook niet niet heftig getest.

1. na calibratie in windows triltie een beetje rond de nul, geen grote uitslag ofzo. Datkan met chipugrade verholpen worden maar ook met een progje van Bob Church(swf mannetje ja) ctfj ofzoiets, werkt alleen nognie zo bij mij. Iemand hier ervaring mee?

2. die chips worden door iedereen sterk aan geraden maar de prijs is toch 1 x u$60, of is de verzendkosten ook nog een eens u$60?

3a. FoxTwo had ik ookal ontdekt alleen gaatie ervan uit dat je w98 draait zodat je direct je files naar je stick kan downloaden. Verder vindt de stick analyzer dat mijn jostick er niet is?

3b. Gewoon telefonisch bestellen dus en met cc betalen? Ik zal eens kijken. Heb jij nu ook spikende pots? Ben wel benieuwd hoe ze erna zijn.

4. Hmmm bootflops maar eens opzoeken dan of misschien weer terug naar w98 want dat winxp is maar ruk.

5. De set was helaas zonder software of handleiding(tm gemeeld maar nog geen antwoord). Maar ik heb de tqs loaders van http://thrustmaster.vanree.net/loaders.html gedownload, alleen onder xp is installeren dus niet zo'n succes. Is dit voldoende software (tqs disk)? of heb ik nog meer nodig? en een kopietje van een tm handleiding sla ik ook niet af.

6. Heb iemand al een meel adres gegeven van een verkoper met flcs en tqs dus die is al bezig. Verder weet ik nog wel een winkel met nieuwe f22 pro's mail anders maar even (mca_two@hotmail.com).

...al weer een beetje fit? En ga je nog naar de meeting op soesterberg?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 05 maart 2002 12:59 schreef mca2 het volgende:

1. na calibratie in windows triltie een beetje rond de nul, geen grote uitslag ofzo. Datkan met chipugrade verholpen worden maar ook met een progje van Bob Church(swf mannetje ja) ctfj ofzoiets, werkt alleen nognie zo bij mij. Iemand hier ervaring mee?
Dat proggie filtert inderdaade input van de joystick. Tis een oplossing maar niet echt je-van-het. De SWF chips hebben een ingebouwde filter dus dat werkt gewoon veel beter. Dat CTFJ programmatje leest direct de input van de gameport en ik denk dat dat wellicht gewoon niet werkt onder Win2K/XP. De HAL laat namelijk geen direct input/ouput op hardware addressen toe onder 2k/XP dus ik denk dat dat gewoon het probleem is.
2. die chips worden door iedereen sterk aan geraden maar de prijs is toch 1 x u$60, of is de verzendkosten ook nog een eens u$60?

3b. Gewoon telefonisch bestellen dus en met cc betalen? Ik zal eens kijken. Heb jij nu ook spikende pots? Ben wel benieuwd hoe ze erna zijn.
De verzendkosten waren bij mij 29.95 USD via UPS maar UPS is gewoon bout. DHL is iets duurder maar wel beter - ze leveren een stuk betere services en raken pakketjes niet zo gauw kwijt. UPS wist op een gegeven moment niet meer waar mijn pakketje was. |:( Ik meen dat DHL iets van 35 USD is maar dan heb je het wel gewoon 3 dagen later in huis.

Telefonisch bestellen is niet noodzakelijk, ik heb het gewoon via de site gedaan. Later nog wat besteld via e-mail .. gaat allemaal prima hoor. Tja tis niet goedkoop (laten we zeggen 95 USD voor de Chips + verzendkosten etc.. ) maar ik denk maar zo, een Cougar gaat me 400 Euro kosten en mijn FLCS + TQS + SWF Chips is bijna net zo goed als een Cougar :) (Er zit niet veel verschil tussen een Digital Upgraded F22/FLCS en en Cougar behalve dat de Cougar van metaal is, USB gebruikt en dat je er andere
joysticks op kan zetten).
3a. FoxTwo had ik ookal ontdekt alleen gaatie ervan uit dat je w98 draait zodat je direct je files naar je stick kan downloaden. Verder vindt de stick analyzer dat mijn jostick er niet is?
Heb je hem wel goed in XP geinstalled? Ik heb mijn FLCS + TQS onder Win2k/Sp2 geinstalled als een "4 button, 3 axis stick" (2 assen voor joystick met throttle als 3e as). Werkt prima. Verder heb ik in FoxTwo niet aangegeven waar de TM B50 Loader is, want downloaden kan ik toch niet. De Keytest wilt ook niet altijg goed werken (FoxTwo wilt wel es crashen daarmee onder Win2k) dus ik gebruik de TM Keytest onder DOS.

Ik gebruik FoxTwo gewoon om mijn B50 en M50 files te schrijven en daarvoor gebruik ik eigenlijk alleen maar de "Composer" (F2) en "Korgy" (F4) functies van Fox Two .. deze werken perfect onder Win2K en maken het proggen een stuk makkelijker.
4. Hmmm bootflops maar eens opzoeken dan of misschien weer terug naar w98 want dat winxp is maar ruk.
Nou ik ben van Win98SE naar XP gegaan.. om er achter te komen dat E-Tech nogaltijd geen goede werkende XP drivers had voor mijn E-Tech TA128 USB 128K ISDN modem.... dus dan maar naar Win2K/SP2 en dat werkt bij mij gewoon helemaal prima. Heerlijk stabiel! Misschien is Win98SE iets sneller met games (ik merk in Falcon 4.0 geen verschil eigenlijk en dat is het belangrijkste voor mij) maar ik was het gewoon zat om na 3 - 4 maanden weer mijn Ghost Images terug te moeten zetten omdat Win98SE weer eens verrot was. Nee, voor mij geen Win9x meer. Win2K vind ik heerlijk!

Maar omdat de Thrustmaster DOS software waarmee ik de stick kab calibraten, keystesten en downloaden, dus niet werkt onder Win2K gebruik in een Win98SE DOS bootdisk.. Mijn Games partitie (waar ook mijn TM software staat) is gewoon FAT32 dus daar kan ik prima bij.
5. De set was helaas zonder software of handleiding(tm gemeeld maar nog geen antwoord). Maar ik heb de tqs loaders van http://thrustmaster.vanree.net/loaders.html gedownload, alleen onder xp is installeren dus niet zo'n succes. Is dit voldoende software (tqs disk)? of heb ik nog meer nodig? en een kopietje van een tm handleiding sla ik ook niet af.
Ja ik heb daar ook wat software van gedownload en die moet je ook installen .. ennuh dat werkt bij mij ook niet. Ik zie een plaatje van een F-16 en daar hield het ook mee op. Ik gebruik gewoon de TQS Diskette die bij de TQS zat. De software op de FLCS diskette gaat er namelijk vanuit dat je de FLCS standalone gebruikt, zonder TQS.. bij de TQS zit dan software die voor beide werkt. Aldus de handleiding.

Ik zal mijn TQS directory wel even zippen en naar je mailen als je wilt? Dat werkt hier gewoon prima.... moet je wel even wachten totdat ik thuis ben van mijn werk.
...al weer een beetje fit? En ga je nog naar de meeting op soesterberg?
Gaat wel beter nu.. erhm nee :) Ik heb me nog niet opgegeven.. wanneer is het eigenlijk? Moet nog bijkomen van het 87th LAN :)

• mca2
Dat proggie filtert inderdaade input van de joystick. Tis een oplossing maar niet echt je-van-het. De SWF chips hebben een ingebouwde filter dus dat werkt gewoon veel beter. Dat CTFJ programmatje leest direct de input van de gameport en ik denk dat dat wellicht gewoon niet werkt onder Win2K/XP. De HAL laat namelijk geen direct input/ouput op hardware addressen toe onder 2k/XP dus ik denk dat dat gewoon het probleem is.
Sja, dat zou het kunnen zijn, lijkt niet of ctfj enige invloed heeft op het spiken. Heb jij er gebruik van gemaakt al dan niet met succes?
De verzendkosten waren bij mij 29.95 USD via UPS maar UPS is gewoon bout. DHL is iets duurder maar wel beter - ze leveren een stuk betere services en raken pakketjes niet zo gauw kwijt. UPS wist op een gegeven moment niet meer waar mijn pakketje was. |:( Ik meen dat DHL iets van 35 USD is maar dan heb je het wel gewoon 3 dagen later in huis.

Telefonisch bestellen is niet noodzakelijk, ik heb het gewoon via de site gedaan. Later nog wat besteld via e-mail .. gaat allemaal prima hoor. Tja tis niet goedkoop (laten we zeggen 95 USD voor de Chips + verzendkosten etc.. ) maar ik denk maar zo, een Cougar gaat me 400 Euro kosten en mijn FLCS + TQS + SWF Chips is bijna net zo goed als een Cougar :) (Er zit niet veel verschil tussen een Digital Upgraded F22/FLCS en en Cougar behalve dat de Cougar van metaal is, USB gebruikt en dat je er andere
joysticks op kan zetten).
Ik ga ze ook maar bestellen. Dat gepiel met mijn bootdisk is maar niks, mijn monitor doet het niet in die dos resoluties en beetje minder spiken is ook fijn.
Heb je hem wel goed in XP geinstalled? Ik heb mijn FLCS + TQS onder Win2k/Sp2 geinstalled als een "4 button, 3 axis stick" (2 assen voor joystick met throttle als 3e as). Werkt prima. Verder heb ik in FoxTwo niet aangegeven waar de TM B50 Loader is, want downloaden kan ik toch niet. De Keytest wilt ook niet altijg goed werken (FoxTwo wilt wel es crashen daarmee onder Win2k) dus ik gebruik de TM Keytest onder DOS.
Onder WinXP staatie nu als 2-button 3-axis zoals James aanbeveeld in zijn FAQ. Verder heb ik de set ingesteld met de dos app b50cal.exe (uit tqs200.exe, pentium 2 comp progjes). Keytest doet het goed. TMS.EXE laat onder dos weer niks zien maar in windows weer wel. Alle assen doen het al ik kan de knopjes rechts niet bedienen: de muis is dood.
Ja ik heb daar ook wat software van gedownload en die moet je ook installen .. ennuh dat werkt bij mij ook niet. Ik zie een plaatje van een F-16 en daar hield het ook mee op. Ik gebruik gewoon de TQS Diskette die bij de TQS zat. De software op de FLCS diskette gaat er namelijk vanuit dat je de FLCS standalone gebruikt, zonder TQS.. bij de TQS zit dan software die voor beide werkt. Aldus de handleiding.
Installen de die leuk maar die standaard files gaven allemaal runtime 200 errors. Die files in TQS200.EXE deden het dan weer wel maar dat waren er maar 4.
Ik zal mijn TQS directory wel even zippen en naar je mailen als je wilt? Dat werkt hier gewoon prima.... moet je wel even wachten totdat ik thuis ben van mijn werk.
Klinkt goed. Hoe groot is dat? Heb jij net een pagina waar je dat op kan zetten, denk niet dat mijn hotmail account het fijn vindt. Heb je die manual ook toevallig in electronische versie? Of valt dat te kopieren naar papier?

LLGT is ergens april, kmoet even zien of ik ga, geen vervoer voor mijn pc zut, dus misschien alleen even kijken.

Nu eens diep nadenken hoe ik in godesnaam al die knoppen zal gaan programmeren.

• mca2
Erik, paula wacht op een meeltje van je schijnt...

Verder heb ik mijn set gecallibreerd met een tm utility onder dos en ging het downloaden ook perfect. Alleen tms laat onder dos niks zien maar onder windows wel (is dat iets met die digital mode??). Verder doet mijn rcs het wel onder tms in windows maar in falcon4 geeftie geen sjoege.

Heb je nog een leuke knappen layout voor mijn flcs?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 07 maart 2002 10:10 schreef mca2 het volgende:
Erik, paula wacht op een meeltje van je schijnt...

Verder heb ik mijn set gecallibreerd met een tm utility onder dos en ging het downloaden ook perfect. Alleen tms laat onder dos niks zien maar onder windows wel (is dat iets met die digital mode??). Verder doet mijn rcs het wel onder tms in windows maar in falcon4 geeftie geen sjoege.

Heb je nog een leuke knappen layout voor mijn flcs?
Oh ja ik moet Paula nog even mailen over een dooie Masterpilot Programmer die niet zo heel dood schijnt te zijn.. ff geen tijd voor gehad :)

Erhm nog even rustig.. "Alleen tms laat onder dos niks zien maar onder windows wel (is dat iets met die digital mode??)." Wat bedoel je daar exact mee? Ik volg je namelijk even niet :)

Heb je je rudders geconfiged in Falcon 4.0? En je mag mijn FLCS/TQS file wel hebben maar je zal er niet zo veel aan hebben aangezien ik veel functies erafgehaald heb omdat die nu op mijn Masterpilots zitten.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ok, en ik dacht dat gamepads/joysticks dingen versimpliseerden ;)
* VeldKoe rent weg na al dit ingewikkeld gebrabbel over joysticks

• mca2
Oh ja ik moet Paula nog even mailen over een dooie Masterpilot Programmer die niet zo heel dood schijnt te zijn.. ff geen tijd voor gehad :)
Leuke dingetjes zijn dat trouwens wel, ziet er mooi uit. Maar eerst maar eens die FLCS onder de knie krijgen. En even wachten tot mijn SWF chips aankomen.
Erhm nog even rustig.. "Alleen tms laat onder dos niks zien maar onder windows wel (is dat iets met die digital mode??)." Wat bedoel je daar exact mee? Ik volg je namelijk even niet :)
Onder DOS heb ik met een util van TM de zaak geconfigged (b50cal.exe dacht ik, put switch in download position, press s1, joystick right etc...wat wordt hier trouwens nou precies gecallibreeerd? soort extra flcs/tqs callibratie met de machine? of was het iets met digital mode?). Zo FLCS en TQS gedaan. Vervolgens nogsteeds in DOS TMS.exe bekeken maar daar laten de plaatjes geen beweging zien van FLCS noch TQS. Vervolgens naar WinXP, 2button, 3 axis joystick geinstalleerd, gecallibreerd, alles lijkt ok. Vervolgens vanuit winXP tms.exe eens opgestart en die laar keurig een dansende FLCS, TQS en rudders zien! Typisch dus...
Heb je je rudders geconfiged in Falcon 4.0? En je mag mijn FLCS/TQS file wel hebben maar je zal er niet zo veel aan hebben aangezien ik veel functies erafgehaald heb omdat die nu op mijn Masterpilots zitten.
In Falcon4.0 is de rudder bar grayed out, ofwel hij zietem niet. Als ik bij het installeren in WinXP van de joystick enable rudders doe dan doet heel de FLCS/TQS combo niks meer. Nog even pielen dus.

Heb nu de standaard layout in FLCS zitten die in je Falcon4.0 dir zit maar das meer ene leuk begin. Maar eens stoeien met die knoppen. Je krijgt trouwens wel spierballen van die FLCS.

• mca2
Met grof geweld die chips eruit gepield en de nieuwe erin, vanavond eens uitgebreid testen.

Maar eens terug naar de topic. Zijn er al mensen die de Cougar in huis hebben? Dat was toch een dezer dagen. Ben wel benieuwd naar bevinden, goede en slechte punten etc.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik wacht met smart

© ocf81 1981-infinity

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Daar ben ik weer eens ... heb door omstangheden mijn F22Pro+TQS HOTAS een paar maanden geleden moeten verkopen :(

En wil toch wel weer realistisch flightsimmen, want laten we wel wezen Falcon 4 is gewoon leuk ;)

Ik van iemand een F22pro overnemen, maar heb dan nog geen TQS.
Ik kan ook een SFS combocrate overnemen, maar zijn er nogsteeds geen nieuwe drivers? En is suncom inderdaad over de kop gegaan?

En ik heb een klein probleempje met mijn handjes: ze zijn vrij klein :D Dat merkte ik errug goed met de F22Pro, is een Saitek X45 wellicht niet beter voor me?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

zelfs de X-36/X45 is vrij fors geschapen.

© ocf81 1981-infinity

• Evilernie933
Op woensdag 27 maart 2002 12:52 schreef erniemars het volgende:
Daar ben ik weer eens ... heb door omstangheden mijn F22Pro+TQS HOTAS een paar maanden geleden moeten verkopen :(

En wil toch wel weer realistisch flightsimmen, want laten we wel wezen Falcon 4 is gewoon leuk ;)

Ik van iemand een F22pro overnemen, maar heb dan nog geen TQS.
Ik kan ook een SFS combocrate overnemen, maar zijn er nogsteeds geen nieuwe drivers? En is suncom inderdaad over de kop gegaan?

En ik heb een klein probleempje met mijn handjes: ze zijn vrij klein :D Dat merkte ik errug goed met de F22Pro, is een Saitek X45 wellicht niet beter voor me?
Suncom is al een hele tijd dood helaas. Het waren best goeie combo's die SFS-en. Ik las laaatst iets op een forum van iemand die van zijn SFS een USB had gemaakt. Hij had gewoon een el cheapo USB convertor gekocht, op de seriele stekker van de sttcik gedaan en hij deed het als een zonnetje onder win2k nog wel. :D

het kan wel werken dus...

tampert, kriminalpolizei

• Rhy

Rhy

Topicstarter
het zou misschien eventueel kunnen werken.
wowie wat een zekerheid evilernie ;)

ik vind die cougar niet eens zo duur eigenlijk ... 279USD in de presale. Niet dat het een optie voor me is vanwege het "kleine handjes probleem" :D Maar toch ... zoveel nieuwe voordelen die de F22pro met stickworks niet biedt.

En nog even een url:
http://cougar.frugalsworld.com

• mca2
ik vind die cougar niet eens zo duur eigenlijk ... 279USD in de presale.

Hmmm, waar zie je dat? En hoeveel zou shipping + douane zijn? In Duitsland istie toch ook goedkoper? Weet iemand daar nog een adresje?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

reken maar op minstens 380 euro in NL

© ocf81 1981-infinity

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

weet iemand waar ik nog een goede bijpassende rudderset kan krijgen? (liefst verkrijgbaar in NL?)

tot nu toe alleen de CH pro pedals gameport tegen gekomen bij flash aviation

© ocf81 1981-infinity

• Evilernie933
Luchtvaart hobby shop?

RCS rudders van Thrustmaster zijn wel redelijk goed geloof ik. Je kan ook de Simped's proberen....

tampert, kriminalpolizei

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op zaterdag 30 maart 2002 14:06 schreef Evilernie het volgende:
Luchtvaart hobby shop?

RCS rudders van Thrustmaster zijn wel redelijk goed geloof ik. Je kan ook de Simped's proberen....
any links?

de simpeds kan ik wel, maar die moet ik dan ut duitsland gaan halen. als er in NL niks goeds te krijgen is, ga ik die halen.

© ocf81 1981-infinity

• Evilernie933
dit is hun link....

http://www.lhshop.nl/

ze hebben wel de pro pedals USB maar ze zijn wel 169 euro :X

Maar als je zlef in de winkel langs gaat kan het best zo zijn dat ze de thurstmaster pedals ook nog hebben. Ook moet je ff bij de mediamarkt langsgaan. Hier in Rotterdam kan je nog wel pedals kopen geloof ik

tampert, kriminalpolizei

• Rhy

Rhy

Topicstarter
topicschoppen :D

bij http://www.jvdsolutions.nl/Losseonderdelen/muizentoetsen.htm

verkopen ze de Cougar HOTAS voor 330 euro. Wellicht oud nieuws, maar leek me zinvol even te melden.

ter vergelijking bij http://www.lhshop.nl/lhs/enter.html?target=Flight_SimulatorHardware.html kost die 399 euro.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 14:53 schreef erniemars het volgende:
topicschoppen :D

bij http://www.jvdsolutions.nl/Losseonderdelen/muizentoetsen.htm

verkopen ze de Cougar HOTAS voor 330 euro. Wellicht oud nieuws, maar leek me zinvol even te melden.

ter vergelijking bij http://www.lhshop.nl/lhs/enter.html?target=Flight_SimulatorHardware.html kost die 399 euro.
DE cougar voor 300?? soow ff heel snel checken

Verwijderd

Best een vette joystick ik ga er zeker eentje kopen

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 16:13:
Best een vette joystick ik ga er zeker eentje kopen
Na bijna een JAAR kom je met z'n toevoeging aan het topic? :? :?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

zie tazzman :{
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.