Laptop voor school en om te gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo, mijn laptop beeldscherm begint een beetje te flikkeren dus denk ik dat het tijd wordt voor een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb mijn laptop vooral nodig voor school, maar ik wil er thuis ook mee gamen, zoals CS:GO, en Battlefield 4, ik wil er later ook graag battlefield 5 of GTA 5 mee kunnen spelen?

Wat is je budget?
Ik wil er graag rond de 800/900 euro aan besteden, ik weet niet of dit gaat lukken, dus als het duurder moet zou ik het graag willen horen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik heb mijn laptop veel nodig voor school dus moet ik hem elke dag mee kunnen nemen etc het liefs 15,6''.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al een beetje rond de MSI merken gekeken. maar ik ben bang dat ik dan vooral voor de merk betaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

En welke heb je zelf al gevonden, waar twijfel je over en waar kunnen we je dan mee helpen?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ik heb vooral naar de deze gekeken omdat hij een van de goedkoopste MSI is, http://tweakers.net/product/367977/msi-gp60-2pe-leopard/

Is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed?

Zijn er misschien laptops die jullie mij kunnen aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 22:06

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Als je BF 4 en GTA 5 enzo wilt spelen, moet je voor een laptop gaan met een Geforce GTX850M. Dat lukt nog wel ongeveer gelet op je budget.

Een GT840M is voor dergelijke games (en gelet op de toekomstbestendigheid) niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562216

Op deze laptop zal BF 4 en GTA 5 waarschijnlijk wel met medium lukken, ook wat constructie betreft ziet hij er degelijk en goed uit om mee te kunnen nemen naar school: pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Ook valt hij binnen je aangegeven budget!
Als je iets meer wilt betalen in ruil voor extra wat toeters en bellen zou ik deze aanraden pricewatch: MSI Gaming Series GE60 2PC-261XNL Apache reviews: MSI GE60: gamelaptop met stevige hardware

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 562216 op 02-01-2015 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• georgnl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 10:55
Ik heb de gp60 2pe. Het is een fijne laptop maar de settings moet je wel op low of medium zeten om de fps hoog genoeg te houden. Het betalen voor het merk vindt ik nog wel meevallen. Maar als je echt wat meer wil gamen zou ik inderdaad wat meer betalen zodat je een betere videokaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Bedankt voor jullie reacties :), het heeft mij veel geholpen
nu moet ik er nog even over nadenken hoeveel euro's ik omhoog wil gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 10:13
zorg ervoor dat je in elk geval minimaal een i5 met een GTX850/GTX860 hebt.
Ik denk dat je dan al een behoorlijk eind op-weg bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
^^ Dankjewel wel voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
En een i7 is zeker onnodig!, deze zou ik zelf kopen, pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-576X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-58NZ

bij de collega's van Hardware.info wordt hij zojuist besproken in een video review

http://nl.hardware.info/t...e-r13-laptop-video-review

[ Voor 37% gewijzigd door NL_Scratch op 02-01-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-07 12:38
wellicht dat de Lenovo Y50 een leuke kanshebber is?

http://tweakers.net/price...3352/401114/alternatives/

Zelf vind ik deze een stuk stijlvoller (subjectief natuurlijk..) maar is de lenovo daarnaast ook dunner dan de wat log ogende MSI laptop.

Nadeel is wel de harde schijf met slechts 5400RPM ipv de 7200 die de MSI heeft, die zou ik dan ook zelf vervangen voor een betere variant of SSD maar ja, dat kost natuurlijk ook weer de nodige €€€

Er zitten overigens nog wat andere voordelen aan de Lenovo zoals de 5Ghz ondersteuning maar voor de details zul je t linkje even moeten bekijken ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ook de videokaart van de lenovo is een stukje sneller.

ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
jimz93 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:32:
Nadeel is wel de harde schijf met slechts 5400RPM ipv de 7200 die de MSI heeft, die zou ik dan ook zelf vervangen voor een betere variant of SSD maar ja, dat kost natuurlijk ook weer de nodige €€€
Klein voordeel is wel dat het een SSHD met 8GB cache. Al ben ik zelf geen voorstander van SSHD disken (ik bepaal graag zelf wat snel benaderbaar is en wat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
jimz93 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:32:
wellicht dat de Lenovo Y50 een leuke kanshebber is?

http://tweakers.net/price...3352/401114/alternatives/

Zelf vind ik deze een stuk stijlvoller (subjectief natuurlijk..) maar is de lenovo daarnaast ook dunner dan de wat log ogende MSI laptop.

Er zitten overigens nog wat andere voordelen aan de Lenovo zoals de 5Ghz ondersteuning maar voor de details zul je t linkje even moeten bekijken ;)
Het vervangen van onderdelen gaat mij denk ik niet lukken, want ik heb er niet zoveel verstand van.
de Lenovo Y50 ziet er goed uit maar is boven mijn budget.., ik had volgens mij iets over 10%studenten korting gelezen als je als student een Lenovo laptop aanschaf, weet iemand hier toevallig iets meer over _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
aznkintin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:06:
[...]

Het vervangen van onderdelen gaat mij denk ik niet lukken, want ik heb er niet zoveel verstand van.
de Lenovo Y50 ziet er goed uit maar is boven mijn budget.., ik had volgens mij iets over 10%studenten korting gelezen als je als student een Lenovo laptop aanschaf, weet iemand hier toevallig iets meer over _/-\o_ ?
Was er al bang voor dat deze boven je budget zou vallen :/
Als ik een prestatie laptop zou willen kopen werd het iig een lenovo, vandaar dat ik deze aan heb gedragen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
jimz93 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:10:
[...]

Was er al bang voor dat deze boven je budget zou vallen :/
Als ik een prestatie laptop zou willen kopen werd het iig een lenovo, vandaar dat ik deze aan heb gedragen :9
Bedankt voor je moeite in ieder geval C;
Misschien kan ik aan mijn ouders vragen of ze mij wat willen sponsoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
of nog even door sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Klopt, ik wou nu wat rond kijken welke laptop goed was etc, en dan hopen voor een aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
aznkintin schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor je moeite in ieder geval C;
Misschien kan ik aan mijn ouders vragen of ze mij wat willen sponsoren
Ook dat laatste zou opzich geen verkeerd idee zijn, zeker niet als je er een goed argument voor hebt zoals het beginnen aan een nieuwe studie. Je wilt tenslotte wel vooruit kunnen met de apparatuur die je aanschaft en uit dit forumtopic blijkt ook dat je zelf dezelfde visie hebt. Niemand zit er tenslotte op te wachten om een flinke som geld uit te geven om er na 2 jaar achter te komen dat de hardware niet toereikend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

MSI wil je met een grote boog ontwijken. Ik heb zelf de GE60, snel genoeg maar koeling is vreselijk (zowel luid als de temps zijn niet goed). Ook ge bouwkwaliteit is niet goed te noemen.

Een interessante laptop is deze: pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Deze laptop hebben we ook thuis. Goeie specs, zeer goeie bouwkwaliteit (vooral het toetsenbord! :9~). Koeling is voor zover ik weet beter en stiller dan de MSI.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Mavamaarten schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:31:
MSI wil je met een grote boog ontwijken. Ik heb zelf de GE60, snel genoeg maar koeling is vreselijk (zowel luid als de temps zijn niet goed). Ook ge bouwkwaliteit is niet goed te noemen.

Een interessante laptop is deze: pricewatch: Asus N551JK-CN158H
Deze laptop hebben we ook thuis. Goeie specs, zeer goeie bouwkwaliteit (vooral het toetsenbord! :9~). Koeling is voor zover ik weet beter en stiller dan de MSI.
Thanks, nu ik dat hoor begin ik wat te twijfelen :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tja, misschien is het bij de nieuwe modellen beter, maar ik betwijfel het.
Het toetsenbord van de MSI is even goed als dat van die Asus, maar voor de rest is alles aan die Asus beter dan mijn laptop. Ik draag enorm veel zorg voor mijn laptop, en toch staat het (plastieken) deksel al vol met krassen en komt soms het randje rond het scherm los.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Mavamaarten schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:28:
Tja, misschien is het bij de nieuwe modellen beter, maar ik betwijfel het.
Het toetsenbord van de MSI is even goed als dat van die Asus, maar voor de rest is alles aan die Asus beter dan mijn laptop. Ik draag enorm veel zorg voor mijn laptop, en toch staat het (plastieken) deksel al vol met krassen en komt soms het randje rond het scherm los.
Dankjewel voor je moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
De BTW Acties van de media markt komen eraan dus ben ik weer eens goed gaan zoeken.
Ik heb de ACER Aspire Nitro VN7-591G-56DE gevonden
En als advies van jullie heb ik gekregen om een video kaart te zoeken dat ongeveer 850/860m heeft
Gelukkig heeft deze laptop een NVIDIA GeForce GTX 860M (2 GB) video kaart dus dat leek mij wel goed
Mijn vraag is nu dus of de rest van de specificaties ook wel goed zijn sinds ik daar niet heel veel verstand van heb.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ACER-Aspire-Nitro-VN7-591G-56DE,10259,482723,1538925.html?langId=-11

Alvast bedankt voor jullie moeite _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 19:15

Dennis de Vries

Redacteur
Die Acer Nitro die je hebt gevonden is een mooi ding, lijkt me alleen niet erg future-proof met maar 2 cores. Zeker niet voor console ports zoals GTA 5.

pricewatch: Asus N551JK-CN157H

Deze misschien? Ik heb zelf de duurdere variant van dat model, met een 256 GB SSD i.p.v. HDD. De SSD is het hem niet waard naar mijn mening, mijn schijf staat constant vol en het verschil in snelheid merk je amper. Verder ben ik er erg over te spreken, en kan ik de meeste nieuwe games (Elite: Dangerous bijvoorbeeld) op high met hier en daar wat medium draaien met goede framerates.

Informeer van te voren wel of de GTX 850M die erin zit voorzien is van DDR3 of DDR5 geheugen - die van mij heeft namelijk DDR3, terwijl andere 850M kaarten DDR5 geheugen hebben. Dat ga je merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
een SSD boven een HDD zou je wel degelijk moeten merken. Programma's, Windows etc etc start normaal gesproken veel sneller op dan op een traditionele HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 00:27

StrongArmLance

Endless flow

NL_Scratch schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:24:
een SSD boven een HDD zou je wel degelijk moeten merken. Programma's, Windows etc etc start normaal gesproken veel sneller op dan op een traditionele HDD
Merkbaar misschien, maar of het het waard is? Sommige mensen geven niet zo om enkele seconden. Relatief scheelt het veel, maar in absolute getallen niet.

Ligt denk ik aan persoonlijke voorkeur, ga je voor enkele seconden sneller of meer opslag.

Beiden kan natuurlijk als daar ruimte voor is. En aangezien er bij de n551jk een optische drive is kan je er best een HDD caddy van maken

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 27-01-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Raden jullie mij dan aan om de acer of de asus te kopen?
De snelheid van het opstarten maak mij niet heel veel uit,
Het gaat mij vooral om de Gaming performance en sinds de acer een gtx 860m video kaart heeft, dacht ik dat die beter was met gamen maar dat is dus niet zo?
Dennis de Vries schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:55:
Die Acer Nitro die je hebt gevonden is een mooi ding, lijkt me alleen niet erg future-proof met maar 2 cores. Zeker niet voor console ports zoals GTA 5.

pricewatch: Asus N551JK-CN157H

Deze misschien? Ik heb zelf de duurdere variant van dat model, met een 256 GB SSD i.p.v. HDD. De SSD is het hem niet waard naar mijn mening, mijn schijf staat constant vol en het verschil in snelheid merk je amper. Verder ben ik er erg over te spreken, en kan ik de meeste nieuwe games (Elite: Dangerous bijvoorbeeld) op high met hier en daar wat medium draaien met goede framerates.

Informeer van te voren wel of de GTX 850M die erin zit voorzien is van DDR3 of DDR5 geheugen - die van mij heeft namelijk DDR3, terwijl andere 850M kaarten DDR5 geheugen hebben. Dat ga je merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:18
Om te gamen zou ik zeggen ga voor de acer laptop met de gtx 860m
De i7 processor van de asus is natuurlijk beter als de i5 in de acer, maar voor de games die je wilt spelen is deze snel genoeg samen met de gtx 860m

Waar ga je hem voor school precies voor gebruiken? Want dit kan natuurlijk ook invloed hebben welke je beter kan nemen.
Als het vooral voor verslagen en aantekeningen etc. Is zou ik gewoon voor de acer gaan bij media markt.
Maar moet je hem gebruiken voor foto/videobewerking en andere processor intensieve programmas kan je misschien wel beter voor een i7 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ik ben zelf weer even gaan rondzoeken en vond een ander acer voor hetzelfde prijs
de een heeft een sneller processor zonder SSD+ GTX860m
en de ander een slomer processor maar met een SSD + GTX 850M

http://www.acer.nl/ac/nl/...NX.MQLEH.004-NX.MRVEH.002

Welke vinden jullie beter?

-----------------------------
Op school gebruik ik geen intensieve programma's, alleen een beetje boekhouden en Online opdrachten maken etc
----------------------------------------------------

Eerder werd gezegt:
Dat het niet echt future-proof is met maar 2 cores, kan iemand mij hier meer over vertellen?, kan de laptop de games over een paar jaar niet meer aan?
Brandonvds schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:14:
Om te gamen zou ik zeggen ga voor de acer laptop met de gtx 860m
De i7 processor van de asus is natuurlijk beter als de i5 in de acer, maar voor de games die je wilt spelen is deze snel genoeg samen met de gtx 860m

Waar ga je hem voor school precies voor gebruiken? Want dit kan natuurlijk ook invloed hebben welke je beter kan nemen.
Als het vooral voor verslagen en aantekeningen etc. Is zou ik gewoon voor de acer gaan bij media markt.
Maar moet je hem gebruiken voor foto/videobewerking en andere processor intensieve programmas kan je misschien wel beter voor een i7 gaan

[ Voor 25% gewijzigd door aznkintin op 28-01-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
Je zou eens naar deze moeten kijken:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX

Een i7 4710hq
Gtx 860m
8gb ram
1tb hybrid hdd
1920x1080 ips scherm

Past bij alles wat je zoekt.
Ik weet alleen niet of ze deze ook bij media markt zullen hebben.
Maar denk niet dat je snel een betere zal vinden onder de €1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
De MM heeft de black edition ervan, ik had deze al in mn hoofd
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ACER-Aspire-Nitro-VN7-591G-56DE,10259,482723,1538925.html?langId=-11
weet jij misschien wat iemand bedoelt met:

- sorry die van mij heeft een I5 , is daar heel veel verschil tussen?
Brandonvds schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:58:
Je zou eens naar deze moeten kijken:
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX

Een i7 4710hq
Gtx 860m
8gb ram
1tb hybrid hdd
1920x1080 ips scherm

Past bij alles wat je zoekt.
Ik weet alleen niet of ze deze ook bij media markt zullen hebben.
Maar denk niet dat je snel een betere zal vinden onder de €1000

[ Voor 15% gewijzigd door aznkintin op 28-01-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
Games gaan tegenwoordig steeds meer eisen van de processor, vooral open world games die erg veel moeten renderen hebben hierbij voordeel met een quad core processor t.o.v. een dual core.
Maar het aantal cores alleen zegt niet alles over een processor.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een msi gx60 met een amd A10 5750 quad core processor maar als je deze gaat vergelijken met een i5 4200m dual core processor wint de i5 op elk gebied.

Console ports zijn vaak niet goed geoptimaliseerd voor computers en eizen dan ook meestal veel te hoge specs om een beetje normaal te kunnen afspelen.
Gta V daarentegen schijnt erg goed pc optimized te zijn en heeft ook geen al te hoge requirements.
Dus voorlopig zal een i5 dual core processor goed genoeg zijn om de komende spellen goed te kunnen afspelen.

Qua performance is er zeker veel verschil tussen een i5 en een i7, maar zoals ik al zei ga je eerder problemen krijgen met je videokaart dat ie spellen niet meer aankan dan je processor. Dus voor wat jij ermee gaat doen zou ik voor die 200 verschil gewoon lekker voor een i5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ooh, bedankt, nu snap ik het allemaal veel beter :)
Weet je misschien of het mogelijk is om die quard core later te gaan upgraden?
Brandonvds schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:56:
Games gaan tegenwoordig steeds meer eisen van de processor, vooral open world games die erg veel moeten renderen hebben hierbij voordeel met een quad core processor t.o.v. een dual core.
Maar het aantal cores alleen zegt niet alles over een processor.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een msi gx60 met een amd A10 5750 quad core processor maar als je deze gaat vergelijken met een i5 4200m dual core processor wint de i5 op elk gebied.

Console ports zijn vaak niet goed geoptimaliseerd voor computers en eizen dan ook meestal veel te hoge specs om een beetje normaal te kunnen afspelen.
Gta V daarentegen schijnt erg goed pc optimized te zijn en heeft ook geen al te hoge requirements.
Dus voorlopig zal een i5 dual core processor goed genoeg zijn om de komende spellen goed te kunnen afspelen.

Qua performance is er zeker veel verschil tussen een i5 en een i7, maar zoals ik al zei ga je eerder problemen krijgen met je videokaart dat ie spellen niet meer aankan dan je processor. Dus voor wat jij ermee gaat doen zou ik voor die 200 verschil gewoon lekker voor een i5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
dit zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn. De meeste laptop fabrikanten doen alles vast solderen aan het moederbord.
Als je een laptop wilt die je later wilt upgraden zou je tog moeten kijken voor een msi gt series, alienware, of clevo barebone.
Maar omdat een nieuwe cpu en gpu voor laptops niet oem te krijgen is worden deze heel erg overpriced aangeboden via ebay etc.
Dus voor dat geld kan je dan al bijna weer een nieuwe laptop kopen voor een klein beetje betere specs.
Dan moet je denken aan zo'n 500 voor een i7 processor en gerust 800 voor een goeie videokaart. En dan heb je dezelfde specs als een laptop van 14-1600
Dus daar zou ik niet mee beginnen

[ Voor 14% gewijzigd door Brandonvds op 29-01-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Alleen de top modellen van MSI en Alienware kunnen tussentijds geupgrade worden. Dell heeft recentelijk besloten bij Alienware om ook de cpu vast te solderen.... Dit is niet iets voor jou om naar te kijken.

Daarnaast zijn die upgrades gillend duur, een upgrade naar een MXM 880m kost USD 700-850; als iemand zijn laptop zat is gewoon doorverkopen en een nieuwe kopen.

@HDD versus SSD
Je kan altijd nog de interne hdd vervangen door een ssd, of de kleine ssd vervangen door een grotere.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
@Brandonvds , @Vidra, dankjullie wel, upgraden is dus een dikke no no :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-07 19:15

Dennis de Vries

Redacteur
Een laptop upgraden is in het algemeen een nee, dat klopt.

Nog even terugkomende over die opmerking over de SSD die ik maakte - ik merk het alleen bij het aanzetten van mijn laptop en bij het openen van intensieve programma's zoals Photoshop of 3ds MAX.

Windows is compleet geladen binnen 5 seconden nadat ik op de power-knop druk, en het verschil in laadtijden met programma's tussen mij en sommige klasgenoten is ook erg merkbaar. Toch blijf ik het 'm niet waard vinden.

Nog even terugkomende op iemand hier die zijn A10 CPU vergeleek met een i5 - dat vind ik een enorm scheve vergelijking, want over het algemeen presteren de AMD laptop CPU's veel slechter dan de Intel laptop CPU's.

Ik blijf daarom ook bij mijn stelling dat als je echt wilt gamen, je beter voor een i7 kan gaan.

Eindstand kan je het beste voor de pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX gaan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ik ben het er met jou mee eens, maar die i7 versie verkopen ze niet bij de mediamarkt, anders zou ik hem wel gaan halen.
Maar is het echt waard om van i5 naar i7 te gaan voor 200 euro extra?,

Ik zit al een beetje krap in mijn budget, en ben vanplan om er een bij de mediamarkt te gaan halen ivm met de kortingen
Dennis de Vries schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:37:
Een laptop upgraden is in het algemeen een nee, dat klopt.

Nog even terugkomende over die opmerking over de SSD die ik maakte - ik merk het alleen bij het aanzetten van mijn laptop en bij het openen van intensieve programma's zoals Photoshop of 3ds MAX.

Windows is compleet geladen binnen 5 seconden nadat ik op de power-knop druk, en het verschil in laadtijden met programma's tussen mij en sommige klasgenoten is ook erg merkbaar. Toch blijf ik het 'm niet waard vinden.

Nog even terugkomende op iemand hier die zijn A10 CPU vergeleek met een i5 - dat vind ik een enorm scheve vergelijking, want over het algemeen presteren de AMD laptop CPU's veel slechter dan de Intel laptop CPU's.

Ik blijf daarom ook bij mijn stelling dat als je echt wilt gamen, je beter voor een i7 kan gaan.

Eindstand kan je het beste voor de pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX gaan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

aznkintin schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:06:
Ik ben het er met jou mee eens, maar die i7 versie verkopen ze niet bij de mediamarkt, anders zou ik hem wel gaan halen.
Maar is het echt waard om van i5 naar i7 te gaan voor 200 euro extra?,

Ik zit al een beetje krap in mijn budget, en ben van plan om er een bij de mediamarkt te gaan halen ivm met de kortingen
Zou niet te lang twijfelen, want op de website lijkt die Acer i5 (tijdelijk) al niet meer op voorraad.

Het scheelt inderdaad een kleine 200 euro, en eerlijk gezegd voor dat verschil zou ik blindelings voor de i5 gaan.

Zoals hierboven ook al is gezegd, ga je vooralsnog vooral baat hebben van de GTX 860M en is de processor voor de games die je op het oog hebt, een minder belangrijke factor. Dat de processor en het aantal cores meer een meer een factor wordt inde toekomst, zou voor mij nu nog geen reden zijn 200 euro meer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Mocht je nog geen aankoop hebben gedaan, dan mag je wel opschieten - de meeste pareltjes zijn al uitverkocht bij de Mediamarkt.

Succes

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ik wou de acer vandaag gaan kopen, na een gesprek met een van de medewerkers werd mij verteld dat ik beter voor een asus kon gaan met de specs;
I7 4710hq 2,5 ghz
8gb werkgeheugen, 1 tb HD
Gt845m

Hij vertelde mij dat de combinatie van de asus beter was..

Wat is jullie mening over dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ik ben toch voor de acer gegaan nadat ik eerdere reacties heb gelezen, dank jullie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mooi dat je eruit bent en hem binnen hebt. Lijkt me de juiste keuze.

Ik weet niet waar die medewerker zijn stelling op baseert, maar een i5-4210H + GTX 860M is op papier zonder meer beter voor jouw wensen zoals Battlefield 4 en 5, GTA etc. Voor dat soort games gaat de 860M een aanzienlijk verschil maken t.o.v. de 845M; het verschil tussen de i5 en i7 is dan minder een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aznkintin
Ja dat klopt, ik heb voor de zekerheid nog aan 2 andere medewerkers gevraagd, die zeiden dat de acer toch beter is
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:57:
Mooi dat je eruit bent en hem binnen hebt. Lijkt me de juiste keuze.

Ik weet niet waar die medewerker zijn stelling op baseert, maar een i5-4210H + GTX 860M is op papier zonder meer beter voor jouw wensen zoals Battlefield 4 en 5, GTA etc. Voor dat soort games gaat de 860M een aanzienlijk verschil maken t.o.v. de 845M; het verschil tussen de i5 en i7 is dan minder een factor.
Ik heb nu een laptop gehaald, dankjullie wel voor de advies die jullie mij gaven het heeft mij allemaal veel geholpen d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door aznkintin op 31-01-2015 23:46 ]

Pagina: 1