Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe budget laptop -400€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Laptop is vooral voor mn ouders om te surfen, email checken, koppelen aan tv dmv hdmi en hooguit dat ik zelf er warcraft 3 opzet

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget is 300-500 met de beste kwaliteit verhouding maar liefst zo goedkoop mogelijk

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Dit is niet de bedoeling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Allereerst de beste wensen allemaal voor t komende jaar.

Ik ben voor mn ouders op zoek naar een eerste laptop aankoop. Laptop moet zijn voor beetje surfen, emails en wat koppelen aan tv. Max dat ik zelf warcraft 3 erop gooi

Ik weet dat een i3/i5 een goede processor is en dat ik t best weg kan blijven van acer. Een maat van mij heeft goede ervaring met laptops van HP en op hp latops bij de dixons zit nu 20% korting, dus wil ik morgen evt gaan kijken.
In eerste instantie leek deze me wel wat:
HP Pavilion 15-r052nd - Dixons

Hier wil ik dan mits mogelijk een ssd kaart voor rond 50 eu in laten zetten voor extra snelheid.

Ik zag net ook deze, waar dan ook al 8 gb cache ssd inzit
HP Pavilion 15-p020nd - Dixons
Is dat ong tzelfde? Bijv 128 gb ssd of 500gb hd + 8gb cache ssd?

En deze is wel erg cheap met een i3 erin;
HP Pavilion 15-r063nd - Dixons

Wat kunnen jullie me op basis van hier boven adviseren?

Alvast bedankt
Grtz

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 23:13

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er wel degelijk uit, zeker voor dat geld.
Ik moet er even bij vertellen dat ik evt wel torrentz wil downloaden en bijv films wil zien via laptop maar tv. Dit zou een intel celeron ook wel aan moeten kunnen lijkt mij?

Extra ssd van 128 gb wil ik zeker voor gaan, is deze zelfs te instaleren in deze dell 3000 met behoud van de std 500gb hd?

Grtz

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Alleen als de IDE-poort bereikbaar is. Daar zit normaal gesproken de DVD-drive aan (die dit model niet heeft). Met een caddy zou je de hdd in die ruimte kunnen installeren. Anders kun je hem ook altijd in een externe behuizing doen.

Lijkt me voor dat geld een prima laptop verder. Ik heb zelf een Inspiron 15 3000 (i3), die ook binnen het budget past, maar ik denk niet dat die de meerprijs waard is met jouw laptopeisen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt!

Dat hele gedoe hoef ik dan niet, wel zou dan de hdd willen vervangen voor een ssd als dit mogelijk is. Las in en review van iemand over de dell inspiron 15 celeron dat ie geen sata 3 heeft, weet iemand een ssd van 256 gb die compatibel is met de dell 15 celeron?

En idd Piggen, wat je zegt, die ruim 100 euro meer betalen om dan een i3 te hebben is ook niet nodig lijkt mij.
Waarom heb je hier zelf wel voor gekozen?

Grtz

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Toen ik mijn laptop kocht was het verschil bij de i3-versie maar een tientje ofzo. Aangezien ik de nieuwe ook mooier vind, ben ik voor die gegaan. In deze situatie was het waarschijnlijk wel anders geweest.

Van wat ik kan vinden heeft deze Inspiron (de 3531) wel gewoon SATA III heeft - de HM76-chipset ondersteund dat gewoon - dus een SSD moet gewoon werken op die snelheid. Sowieso is SATA backwards compatible.

Verwijderd

Topicstarter
Begrijpelijk..

Ik ben ook nog even gaan zoeken en als ik me niet vergis is de celeron de Dell Inspiron 15 3531, zag ook dat er sata 3 in zit en heb ook youtube ssd replacement dilmpies gezien over de 3531. Dit zal wel goed zitten dus.

Wat ik me enkelt nog afvraag.. staat windows niet op de bestaande 500hdd, wanneer ssd geplaatst is, heb je dan nog wel windows 8...

Grtz

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48
Zie --> WiLLoW_TieN in "[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2" en daaronder.

Een i3 / 4GB / 500GB voor ( evt. ) € 296,10 en een i5 / 8GB / 1TB voor ( evt. ) € 404,11

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:30:
Begrijpelijk..

Ik ben ook nog even gaan zoeken en als ik me niet vergis is de celeron de Dell Inspiron 15 3531, zag ook dat er sata 3 in zit en heb ook youtube ssd replacement dilmpies gezien over de 3531. Dit zal wel goed zitten dus.

Wat ik me enkelt nog afvraag.. staat windows niet op de bestaande 500hdd, wanneer ssd geplaatst is, heb je dan nog wel windows 8...

Grtz
Nee, dat niet. Je zou dan zelf een recovery-DVD/USB moeten maken om zo Windows op de SSD te installeren. Wat ik zelf heb gedaan is een OEM-W8.1 van de Pirate Bay gedownload en die geïnstalleerd. Dat ging prima, aangezien de code uit je BIOS wordt uitgelezen. En je bent gelijk van alle door Dell geïnstalleerde rotzooi af.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:30:
Begrijpelijk..

Grtz
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1618210/0

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1