GTX480 met Antec 500W 80plus

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb een GTX480 op de kop kunnen tikken om mijn trouwe 8800GT te vervangen. Deze gaat in op een ASrock P67 Fatal1ty mainboard met een Antec 500W 80plus voeding. Bij aanzetten van de PC geeft deze een aantal piepjes (lang-kort-kort-kort) en Dr Debug op het mainboard geeft foutcode D6 ("No Console Output Device Found") aan. Fans e.d. gaan gewoon draaien. Zou mijn voeding het niet trekken (aanbevolen voeding voor GTX480 is 600W)?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Of de 480 is stuk, of, of, of. Wat heb je zelf al geprobeerd om één en ander uit te sluiten?

• its_Muppet
Weinig, aangezien dit de enige machine is die ik heb die zoiets zou kunnen draaien en ik geen alternatieve voeding oid heb.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

voeding wel op de graka aangesloten?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lang-kort-kort-kort betekent in vrijwel alle gevallen dat je videokaart het niet (goed) doet.

https://discord.com/invite/tweakers

• its_Muppet
evilweed schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:41:
voeding wel op de graka aangesloten?
Yup, 6polige stekker is aangesloten.
redfoxert schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:49:
lang-kort-kort-kort betekent in vrijwel alle gevallen dat je videokaart het niet (goed) doet.
Eens, maar komt dat door de videokaart of doordat mijn voeding het niet trekt. Ik zou verwachten dat als de hardware teveel van de voeding zou vergen, de PC niet aan zou gaan of iets dergelijks. Maar in dit geval draait de fan van de graka gewoon en lijkt hij door te starten.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Sluit je dan de 8-polige ook even aan dan? Ze moeten beiden verbonden zitten, de 480 lust een flinke slok stroom :)

• its_Muppet
die heb ik niet op mijn PSU.

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dan is dat je probleem ;)

De meeste voedingen die meerdere 6-pins aansluitingen hebben, hebben bij een of meerdere van die aansluitingen 2 extra pinnetjes hangen voor de 8pins. Dat heb je ook niet?

Heb je misschien dan de volledige naam/typenummer van de voeding voor ons?

Edit: Duidelijcker.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/forums/attachments/pcie6-2-jpg.57637/

[ Voor 16% gewijzigd door Sorbo op 01-01-2015 21:15 ]

• its_Muppet
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817371007

Dit is het type PSU wat ik heb. 2x6 pins PCI, maar geen extra 2 pin. Ik zal nog eens even kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed weet wat die 2x +12V rails inhoud, zouden dat extra connectoren zijn?

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Het aantal rails heeft te maken met de interne opbouw van je voeding, en leveren je dus geen extra stekkers op. Met 2 12v rails heb je dus in feite 2 bronnen voor je 12v, die beiden vaak 60A aan kunnen. In feite niks om je op dit moment druk over te maken, maar je kunt hier het een en ander lezen: http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=1036

Je kunt in feite de 6 pins ook gebruiken ipv de 8 pins, en dus 2 pins ongevuld laten, maar dit is naar mijn mening niet zo'n nette oplossing, en zeker omdat je voeding niet erg ruim bemeten (en waarschijnlijk al wat ouder is) zou ik even aan mijn medetweakers willen vragen of dat wel een verstandige oplossing is. Technisch gezien vul je alleen twee grondpinnen niet, maar erg netjes is het niet.

Een andere optie is uitzoeken op welke rail je videokaart aangesloten zit, en met omvormstekkers twee molexstekkers omvormen naar een PCI-E connector, zodat je m alsnog hebt. Dat is de nettere oplossing voor zover ik weet.

Mocht je nu je voeding geen lang leven meer zien hebben (ik weet niet hoe oud ie precies is?), dan kun je natuurlijk ook een nieuwe voeding halen. Voor ±50 euro heb je een kwaliteitsvoeding die de stekkers wel heeft, maar dit is echt een laatste oplossing, dit moet ook anders kunnen.

• its_Muppet

Ik zit nu dit te kijken (geluid mag zachter, aangezien er harde muziek achter zit). Dat misschien ook nog wel een oplossing, ook geen nette, maar voor zolang het duurt... Ik wil Far Cry 4 nu zelf wel eens spelen :D

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dat klinkt niet echt als een degelijke oplossing eigenlijk...

Mijn kennis van voedingen reikt echter niet veel verder dan dit, dus ik ben bang dat ik je daar niet verder in kan helpen :'(

• its_Muppet
Sorbo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:48:
Dat klinkt niet echt als een degelijke oplossing eigenlijk...

Mijn kennis van voedingen reikt echter niet veel verder dan dit, dus ik ben bang dat ik je daar niet verder in kan helpen :'(
Eens kijken hoever ik kom met alleen het aansluiten van de 2x 6pins. Ik ga erop gokken dat die 80plus certificering me in ieder geval behoed voor het opblazen van dingen :) Iig bedankt voor het meedenken!

[ Voor 11% gewijzigd door its_Muppet op 01-01-2015 21:52 ]

Verwijderd

its_Muppet schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:51:
Ik ga erop gokken dat die 80plus certificering me in ieder geval behoed voor het opblazen van dingen :)
Misschien je eigen sign even lezen. Een 80PLUS certificaat zegt he-le-maal niks over hoe goed een voeding is.

Maar gelukkig voor jouw, is de voeding niet de raarste en je kan gewoon prima twee 6 pins gebruiken en als dat niet werkt de twee overgebleven aansluitingen met elkaar verbinden. Zijn maar twee grounds waarvan één vaak meet als die wel echt is aangesloten, die met elkaar verbinden is dan genoeg. Als je dit op een veilige manier doet zodat er geen kortsluiting kan ontstaan kan dat prima.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 10:04

Emiel1984

Made in NL

Volgens de volgend link zouden jouw 2x 6pins maar 225Watt maximaal kunnen leveren.
Een combinatie van een 1x 6 pins en een 1x 8 pins zou 75Watt meer moeten kunnen leveren (300Watt).

http://www.tomshardware.c...tx-reference,3061-12.html

Voordat je dus hiermee te lang doorgaat en tenminste je videokaart sloopt omdat deze steeds onverwachts 'crashed' kan je beter investeren in een goede voeding.

Het kan best zijn dat een aantal chips ineens vreemde dingen gaan doen omdat de het voltage op de lijnen ineens te laag is voor de acties die ze moeten uitvoeren...
Dat kan dus ook in dit geval gebeuren met elk andere onderdeel in de PC omdat ze allemaal op dezelfde (consumenten) voeding zijn aangesloten.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Klopt niet echt wat je zegt, zie bijvoorbeeld Verwijderd in "nVidia GeForce GT(X) 9xx Serie Ervaringen - Deel 1"

• its_Muppet
De 2 6 pins connectors aansluiten lukte ook niet. Ik krijg dat 5 lange piepjes (proces failure) wat dat ook moge betekenen. Ik ga toch kijken of ik de 2 ground pins met elkaar kan verbinden.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Er zijn converter kabeltjes indien je het wil proberen met je huidge voeding. Ik neem aan dat je weet dat die kaart in zijn eentje meer dan 300 Watt uit het stopcontact kan trekken?
Pagina: 1